از دیربار، همیشه هتل‌ها راحت‌ترین مکان برای اقامت بوده‌اند. امکانات موجود در هتل، سرویس‌های به‌موقع و تکنولوژی‌های پیشرفته در آن‌ها، از یک طرف رضایت مشتریان را فراهم می‌کند و از طرف دیگر، اتلاف انرژی و هزینه زیادی را در پی دارد.

به طور کلی، تامین رضایت مسافران، هزینه‌بر است اما تکنولوژی، نجات‌بخش بشر در قرن بیست و یکم است و هزینه‌های تامین رضایت را نیز کم می‌کند.

امروزه هر فردی حداقل سه وسیله مهم الکترونیکی، یعنی لپ‌تاپ، تبلت یا تلفن همراه دارد که در بدو ورود به هر مکانی، به دنبال شارژ کردن آن‌ها می‌رود. اصلی‌ترین ویژگی هتل‌ها «دسترسی و استفاده بهینه از تکنولوژی» است که اصطلاحا به آن هوشمندسازی گفته می‌شود.

مسافران امروزه به دنبال سورپرایز شدن در مدت اقامت خود هستند، اما نه به معنی چشم بسته انتخاب کردن هتل.

مسافران دوست دارند پیش از رسیدن به هتل، از امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت، خاطرجمع باشند و بعد باقی امکانات را بسنجند. آن‌ها دوست دارند بالاترین حد راحتی و رفاه را که کمی بالاتر از منزل شخصی خودشان است، تجربه کنند.

پیداکردن هتل‌ هوشمند شما توسط مسافرین

اولین قدم برای پیداکردن هتل‌های هوشمند شما، جستجوی آن‌ها در اینترنت است. هتل‌های هوشمند، فهرستی از امکانات اولیه خود و قیمت رزرو اتاق‌ها را در اختیار مسافرین قرار می‌دهند.

اطلاع پیدا کردن از امکانات الکترونیکی هتل، اولین و ساده‌ترین راه سنجیدن میزان هوشمندبودن هتل است. پس بهتر است اطلاعات کاملی برای مسافرین تدارک ببینید

قبل از خرید قفل دیجیتال این ۷ سوال را از فروشنده در مورد امنیت قفل بپرسید

ورود به هتل و تحویل گرفتن اتاق

مسافر پس از دیدن فهرست امکانات موجود در هتل‌های هوشمند، هزینه‌ اقامت را پرداخت می‌کند و پس از وارد کردن اطلاعات شخصی، با کارت شناسایی وارد لابی هتل می‌شود.

تفاوت هتلهای هوشمند با هتل‌های عادی در این است که نقشه هتل و مسیر هدایت به اتاق را مسافر می‌داند. با این حال سیستم‌های هوشمند هتل، از طریق تلفن همراه، مسافر را با هتل آشنا کرده و به سمت اتاق هدایت می‌کنند.

هوشمند سازی هتل
هوشمند سازی هتل

قفل‌های هوشمند؛ آرامش در رفت و آمد ها بدون نیاز به کلیدهای پردردسر

در قسمت پذیرش نیازی به دریافت کلید نیست؛ بلکه کدی مخصوص به تلفن همراه ارسال می‌شود و مسافر می‌تواند با واردکردن کد در قفل هوشمند در اتاق، بدون نیاز به کلید، تردد کند.

کد مخصوص با کد مخصوص مهمانداران متفاوت است و مسافر در صورت عدم تمایل به نظافت اتاق، می‌تواند با ارسال پیام به پذیرش هتل، مانع از ورود سایرین به اتاق محل اقامت خود شود.

قفل‌های هوشمند حضور و عدم حضور مسافر را متوجه می‌شوند و به محض ورود به اتاق، به چراغ‌ها فرمان روشن‌شدن می‌دهند.

در هتل هوشمند علاوه بر قفل ها سیستم سرمایشی و گرمایشی نیز هوشمند هستند و دمای هوا را مطابق دلخواه شما، تنظیم می‌کنند. همچنین قفل کردن پنجره‌ها یا باز بودن آن‌ها نیز از طریق سیستم هوشمند قابل تنظیم است.

قبل از خرید پاورسوئیچ هوشمند به این نکات توجه کنید !

مسافر از زمانی که ساکن هتل می‌شود، تا زمانی که اتاق را تحویل می‌دهد، می‌تواند از طریق تلفن همراه خود، قفل‌ها و سایر امکانات وابسته به آن‌ها را کنترل کند.

سیستم هوشمند قابلیت وصل شدن به دوربین‌های نظارتی را که در سراسر اتاق مسافر نصب شده‌اند، دارند و مسافر می‌تواند آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید.

این قابلیت زمانی فایده خود را نشان می‌دهد که میهمان از هتل دور است و می‌خواهید بداند آیا کیفش را در هتل جا گذاشته‌ یا آن را گم کرده‌ا؟ در کمتر از ده ثانیه اتاقش را می‌بیند و از آن‌چه در آن روی می‌دهد، باخبر می‌شود.

یکی از مشکلات رایج در هتل‌ها، گم‌شدن وسایل ارزشمند و قیمتی ساکنان است. مسافر می‌تواند در هنگام نظافت اتاق، از طریق دوربین‌های نظارتی، فعالیت مهمانداران را مشاهده کند و خیالش از بابت امنیت وسایلش جمع باشد.

با اقدامات امنیتی درنظرگرفته‌شده برای اتاق مسافر، نیازی به سپردن جواهرات خود به صندوق امانات هتل ندارد اما گاو صندوق دیجیتالی در اتاق مسافر قرار دارد که می‌تواند برایش پین کد تعریف کند و وسایل ارزشمندش را در آن قرار دهد.

چگونگی هوشمند سازی هتل
چگونگی هوشمند سازی هتل

 چگونگی تنظیمات در اتاق هتل‌های هوشمند

تلویزیونی که در اتاق محل اقامت مسافر قرار دارد، یک تلویزیون هوشمند است که جایگزین تلفن‌های رایج در اتاق‌های هتل شده است.

با استفاده از تلویزیون، با پذیرش هتل ارتباط برقرار می کند و درخواست‌های خود را مطرح می‌کند. درواقع این تلویزیون دستیار صوتی هتل است تا مسافر اقامت دلچسبی را تجربه کند.

همچنین این تلویزیون‌ها قابلیت شنیدن صدای مسافر و اجرای دستورهای  او را دارند: می‌تواند ساعتی را که دوست دارد بیدار شود، به تلویزیون هوشمند اتاق خود بگوید، سر ساعت او را بیدار می‌کند.

همچنین تلویزیون اتاق می‌تواند رستوران‌های اطراف را به مسافر نشان بدهد و میز موردعلاقه اش را  رزرو کند. همچنین می‌تواند موزه‌ها و نمایشگاه‌های اطراف محل اقامت را به او نشان بدهد و بلیت بازدید از موزه را برای او رزرو کند.

تلویزیون اناق ، مرکز کنترل اتاق است و می‌تواند میزان سردی و گرمی هوای اتاق را نیز با آن تنظیم کند. یکی دیگر از تجهیزات هتلی محبوب در هتل های هوشمند، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها با استفاده از فرمان صوتی است. این امکان نیز از طریق همان تلویزیون هوشمند اتاق برای مسافر فراهم می‌شود.

تلویزیون اتاق ، قابلیت‌های فراوانی برای سرگرم‌کردن نیز دارد. مسافر می‌تواند با خانواده خود تماس تصویری برقرار کند و همه جای اتاق را به ان‌ها نشان بدهد بدون آنکه مجبور به قدم زدن در اتاق باشند.

سراسر اتاق را سنسورهایی پوشانده‌اند که تنها یک هدف را دنبال می‌کنند: جلوگیری از اتلاف انرژی و مطابقت یافتن با شرایط مسافر. با این حال، اگر مسافر دوست داشته باشد نور اتاقش بیشتر باشد، کافیست خواسته اش را بیان کند! کنترلگر صوتی هوشمند ، منتظر اجرای اوامر مسافر است .

سفارش غذا در یک هتل هوشمند، می‌تواند برای مسافر هیجان‌انگیز باشد، زیرا امکان مشاهده مراحل مختلف تهیه غذا نیز برای او وجود دارد. می‌تواند افزودنی‌های دلخواهش را به آشپز اعلام کند و مراحل پخت و پز غذایتان را مشاهده کند.

همچنین شست‌وشوی لباس‌ها و سپردن آن‌ها به رختشویخانه نیز از طریق فرمان صوتی تلویزیون هوشمند برای مسافر امکان‌پذیر است.

اقامت در یک هتل هوشمند
اقامت در یک هتل هوشمند

هتل‌های هوشمند باید حافظ اطلاعات مسافرین باشند

آنچه در هتل‌های هوشمند اهمیت غیرقابل‌انکاری دارد، میزان سرعت ارسال اطلاعات و حفاظت و امنیت اطلاعات است. اطلاعات باید بدون وجود قطعی و اختلال در سیستم اینترنت و برق‌کشی، مخابره شوند. توانمندی حفاظت اطلاعات و جلوگیری از هک اطلاعات، در هتل‌ها اهمیت چشمگیری دارد.

آنچه ایده اولیه هوشمندسازی را تشکیل می‌دهد، خلاصه‌کردن همه‌چیز در یک وسیله الکترونیکی مثل موبایل یا تبلت و کاهش هرچه بیشتر روندهای اداری و غیرضروری بروکراتیک است.

با هوشمندسازی هتل‌ها، شما می‌توانید کیفیت اقامت مسافران خود را بالاتر ببرید و با به کارگیری آخرین تکنولوژی های هوشمند سازی مسافر را عاشق هتل تان و اقامت مجدد در هتل تان کنید .

می خواهم هتل ام را هوشمند سازی کنم

تماس با کارشناسان یوکا