یکی دیگر از پیشرفت‌هایی که در دنیای قفل‌های هوشمند مشاهده می‌شود، قفل الکترونیکی کمد است. به دلیل حفظ امنیت و افزایش ایمنی در محیط‌های عمومی همانند باشگاه‌ها و استخرها، ضرورت وجود قفل الکترونیکی کمدی اجتناب ناپذیر است.

از این رو بسیاری از صاحبان این اماکن درصدد این هستند که بتوانند جهت راحتی خیال مشتریان، حداکثر شرایط ایمنی و سهولت در استفاده را فراهم کنند.

عدم وجود کلید فیزیکی در این نوع قفل الکترونیکی و امکانات بی‌مانندی همانند مجوز دسترسی به برخی فضاها، ردیابی ورودها و خروج‌ها و به طور کلی نظارت هر چه بیشتر بر فضای عمومی، قفل‌های الکترونیکی کمدی را بهترین دستگاه موجود برای هوشمندسازی محیط داخلی تبدیل کرده است؛ با یوکـا همراه باشید.

قفل الکترونیکی کمد چیست؟

قفل الکترونیکی کمد چیست؟

به قفل ساده روی کمد لباس خود در باشگاه یا استخر نگاه کنید، شما با استفاده از یک کلید می‌توانید آن را قفل کرده و کلید را در جیب یا دور مچ خود ببندید. حال به جای استفاده از کلید می‌توان با قفل‌های الکترونیکی همانند کارت هوشمند، مچ بند دیجیتالی، دستبند RFID قفل کمد و قفل صفحه فشاری یا لمسی رمزدار، امنیت وسائل خود را تضمین کرد.

تمام روند قفل شدن درب کمد به صورت دیجیتالی انجام می‌شود و اطلاعات از طریق تراشه بین کلید مجازی و قفل رد و بدل می‌شوند تا امکان دسترسی به وسائل داخل کمد داده شود. ویژگی‌های این قفل‌ها به شرح زیر هستند:

  • همزمانی استفاده از کارت هوشمند، مچ بند مغناطیسی و فوب‌های دیجیتالی
  • پشتیبانی کامل از سیستم‌های قفل مرکزی سنتی، چند زبانه‌ای و مغناطیسی
  • پشتیبانی از کلیدهای اختصاصی و کلیدهای فیزیکی برای باز کردن همه قفل‌ها در شرایط اضطراری
  • مقاومت مکانیکی و مقاومت حرارتی بالا (تحمل دما تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد) جهت افزایش امنیت و ایمنی
  • قابلیت پشتیبانی از انواع کارت‌های هوشمند دیجیتالی
  • برخورداری از کارت‌ها با طول عمر مغناطیسی بالا (HiCo) و طول عمر مغناطیسی کوتاه (LoCo)

همچنین بخوانید:

فواید استفاده از قفل الکترونیکی کمدی

فواید استفاده از قفل الکترونیکی کمدی

از آنجا که ویژگی‌های قفل‌های کمد الکترونیکی توسط امکانات‌شان بررسی می‌شوند، مزایایی وجود دارند که باعث می‌شوند این قفل‌ها نسبت به قفل‌های مکانیکی در ارجحیت قرار گیرند. فواید قفل الکترونیکی کمد به شرح زیر می‌باشد:

راحتی بالا در استفاده از قفل الکترونیکی کمد

از آنجا که اکثر قفل‌های الکترونیکی کمدی به پین کد و یا قابلیت RFID احتیاج دارند، راحتی در استفاده از آنها بیشتر است، زیرا ممکن است کاربر به هر دلیل کلید فیزیکی خود را گم کند.

در این مواقع اگر کلید جایگزین وجود نداشته باشد، قفل باید شکسته شود. همچنین دیجیتالی کردن کارها در اماکن باعث می‌شود کنترل و نظارت به صورت سیستمی انجام شود و نظم و امنیت بیشتری فراهم شود.

همچنین می‌توان با مچ بندهای دیجیتالی به افراد دسترسی مجزا داد، مثلاً برخی افراد مجاز به استفاده از سالن ماساژ هستند، آن‌ها می‌توانند با مچ بند دیجیتالی خود امکان دسترسی به سالن ماساژ را داشته باشند. بنابراین، وجود سیستم‌های الکترونیکی هوشمند سهولت استفاده را بالا می‌برد.

هزینه‌های نگهداری پایین قفل کمدی الکترونیکی

گم شدن و یا از بین رفتن کلیدهای مکانیکی هم به تلف شدن زمان و هم به صرف هزینه بیشتر منجر می‌شود. مراجعه به سیستم بدون کلید، هزینه‌های مرتبط با کپی کردن کلیدهای جدید و قفل کردن مجدد را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

سرمایه گذاری اولیه در خرید قفل الکترونیکی کمد می‌تواند خیلی سریع تحت این سناریو، هزینه‌های به وجود آمده در آینده را در همان اول کار بپردازد. این به معنای صرفه جویی بیشتر در هزینه‌های پرداختی برای صاحبان باشگاه‌ها و محیط‌های تفریحی و ورزشی جهت تهیه کلید و قفل جدید است.

انعطاف‌پذیری بالای قفل دیجیتالی کمد

قفل الکترونیکی کمدی این امکان را فراهم می‌آورد که به حالت‌هایی برنامه ریزی شود که کاربر می‌خواهد. به عنوان مثال، قفل مکانیکی تنها می‌تواند یک کلید کاربر داشته باشد، اما قفل الکترونیکی می‌تواند برای بسیاری از کاربرهای جدید، پین کد یا رمز عبور جدید تولید و ذخیره کند.

برای مثال، در باشگاه ها که به صورت ساعتی ورزشکاران بسیاری در حال آمدن و رفتن هستند و ممکن است در طول روز از یک کمد چند ورزشکار در ساعات مختلف استفاده کنند، می‌توان از طریق قفل الکترونیکی کمد، یک کد عبور مجزا برای هر کدام تعریف کرد. این کد عبور حتی در مواقعی که فراموش شود، قابل بازیابی است.

امنیت بالای قفل الکترونیکی کمد

بسیاری از قفل‌های مکانیکی را می‌توان به راحتی باز کرد! اما قفل‌های الکترونیکی کمدی به دلیل عدم وجود سیستم فیزیکی به سختی قفل بازگشایی هستند. برای مثال، قفل صفحه فشاری رمزدار را ببینید، این قفل از طریق دکمه‌های فشاری روی خود، قابلیت تعیین رمز را دارد.

این رمز را تنها خودِ کاربر می‌داند، بنابراین امکان سرقت و یا باز کردن آن توسط شخصی دیگری وجود ندارد. حتی قفل‌های RFID از طریق فرکانس رادیویی کار می‌کنند و اطلاعات را به صورت دیجیتالی در کسری از ثانیه منتقل می‌کنند.

همچینن این قفل‌ها نظارت و کنترل سازمانی ساده‌تر و مجهزتری را برای پرسنل باشگاه فراهم می‌کنند.

زیبایی و مدرن بودن قفل کمد دیجیتالی

یقیناً هیچ فردی از تکنولوژی بدش نمی‌آید، حتی زمانی که در باشگاهی مجهز و مدرن وارد می شوید که تمام سیستم‌های دسترسی آن به صورت الکترونیکی کار می‌کند، مطمئناً شما وسوسه می‌شوید تا در آن باشگاه ثبت نام کنید.

این موضوع به ویژه برای صاحبان چنین فضاهایی یک برگ برنده محسوب می‌شود، زیرا مشتری به ظاهر زیبا و مدرن این قفل‌ها توجه می‌کند، زیرا این فکر را می‌کند که تا چه میزان به راحتی و شخصیت او اهمیت قائل شده‌اند. لذت استفاده از تجهیزات مدرن بر هیچ کس پوشیده نیست!

کاربردهای قفل الکترونیکی کمد

کاربردهای قفل الکترونیکی کمد

این قفل‌ها دارای کاربردهای بی‌شماری به شرح زیر می‌باشد:

  • باشگاه‌های ورزشی
  • استخرها
  • مراکز تفریحی
  • مراکز آموزشی و دانشگاهی
  • هتل‌ها و اقامتگاه‌های مسافرتی
  • کتابخانه‌های عمومی
  • رستوران‌ها
  • سازمان‌های دولتی
  • شرکت‌های خصوصی
  • ساختمان‌های مذهبی همانند مساجد

کلام آخر

صاحبان مشاغل می‌توانند با برخی از قفل‌های الکترونیکی کمدی برتری خود را با رقبای حوزه فعالیت خود افزایش دهند. برای این منظور ضروری است، گزینه‌های مورد نظر خود را مرور کنید که پیشنهادهای موجود را تکمیل و تقویت کرده و متناسب با نیازهای مشتری شما باشد.

قفل‌های دیجیتالی کمد می‌توانند راهی آسان و امن برای فضاهای عمومی باشند. توانایی جدید و پیشرفته فنأوری به افراد نشان می‌دهد که چطور می‌توان در راستای دیجیتالی کردن زندگی حرکت کرد، بدون آنکه احساس نگرانی از آن چیزی که در گذشته از دست رفته است کرد.

در این راستا، می‌توانید برای مشاهده بهترین قفل الکترونیکی کمد به وبسایت یوکا سَر بزنید. در این وبسایت می‌توانید انواع قفل کمدی و استخری را بر حسب نیازهای خود خریداری کنید. رمز موفقیت یوکا، مشتری مداری و ارائه خدمات استثنایی همانند گارانتی خدمات مشتری است.

خرید قفل دیجیتال یوکا