چگونه از مهمترین اسناد و دارایی‌های خود محافظت می‌کنید؟ با گسترش فنآوری‌های دیجیتال، اکنون هر سند نسخه چاپی به نسخه دیجیتالی تبدیل شده و در رایانه ذخیره می‌شوند. با این حال، مواردی وجود دارند که به سادگی باید در شکل فیزیکی آن نگهداری شوند، اعم از اسناد شخصی مانند شناسنامه و گذرنامه یا اسناد تجاری مانند مدارک حقوقی و توافق نامه‌های ارزشمند!

سیف باکس (گاوصندوق) به شما این امکان را می‌دهد تا اسناد گران بهای خود را ایمن نگه دارید. این وسیله فقط از نفوذ و سرقت جلوگیری نمی‌کند بلکه می‌تواند از اسناد شما در برابر آتش سوزی و آسیب نیز محافظت نماید. اگر هنوز مطمئن نیستید که این سیف باکس چیست؟ با مقاله دیگری از یوکا همراه باشید.

اهمیت استفاده از سیف باکس

قبل از اینکه به چگونگی انتخاب بهترین سیف باکس (که گاها به اشتباه در اینترنت سیو باکس سرچ می‌شود) بپردازیم، بیایید کمی بیشتر به اینکه چرا در وهله اول باید از آن استفاده کنیم، بپردازیم.

محافظت در برابر حوادث

همانطور که در بالا ذکر شد، سیف باکس از اسناد غیر قابل تعویض شما در برابر حوادثی مانند آتش سوزی محافظت می‌کند که این یکی از دلایل قانع کننده استفاده از این مورد است. بهتر است خود را برای اتفاقات غیرمنتظره آماده کنید تا اینکه وقتی مشکلی پیش آمده غافل بمانید.

اگر خوش شانس باشید، ممکن است از قبل برای محافظت از محل کار خود در صورت تصادف بیمه داشته باشید. با این حال، بهتر است اطمینان حاصل کنید که اسناد خود را در یک صندوق امانات امنی نگه می‌دارید. به علاوه، با دانستن اینکه هر کجا باشید ایمن نخواهید بود، آرامش خاطر خواهید داشت.

اهمیت استفاده از سیف باکس

جلوگیری از سرقت

البته یکی از معروف ترین دلایل خرید سیف باکس، جلوگیری از سرقت است. با خرید یک سیف باکس (سیو باکس) می‌توانید با دادن کد PIN به افراد مجاز اجازه دسترسی دهید. بنابراین، شما دقیقاً می‌دانید چه کسی به کد آن دسترسی دارد و چه کسی دسترسی ندارد. اجازه دسترسی انتخابی، از اشیا با ارزش شما در برابر اشخاص غیر مجاز یا سارقین محافظت می‌کند.

علاوه بر این، قرار دادن اسناد خود در یک کشوی قفل شده به اندازه کافی ایمن نمی‌باشد. در مقایسه با سیف باکس‌ها، واحدهای کشوی دارای قفل را می‌توان به راحتی توسط یک ابزار و یا با برداشتن قفل باز کرد. سیف باکس‌ها نسبت به چنین کشوهایی مقاومت بسیار بیشتری در برابر سرقت دارند. آن‌ها دارای یک سیستم قفل پیچیده‌تری هستند که از ورود اجباری و دستکاری جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، مواد سنگین و محکم یک سیف باکس حمل و باز شدن آن را دشوارتر می‌سازد. بنابراین، این باعث می‌شود که سیف باکس در برابر سرقت مقاوم باشد.

صرفه جویی در هزینه‌ها

اگرچه سیف باکس برای شما نوعی سرمایه گذاری خواهد بود، اما در طولانی مدت در هزینه شما صرفه جویی می‌کند. جایگزینی اسناد تجاری گمشده می‌تواند هزینه بر باشد. حتی اگر هزینه زیادی نداشته باشند، جایگزینی چنین اسنادی قطعاً به زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

این امر ممکن است باعث تأخیر در روند درخواست یا در شرایطی شود که این اسناد مورد نیاز شما است، خصوصاً در موعد مقرر. زمان از دست رفته و تأخیر نیز می‌تواند منجر به از دست دادن درآمد شود. در دراز مدت، یک سیف باکس هزینه خود را پرداخت خواهد کرد. با محافظت از اسناد و مدارک خود از مشکلات پرهیز کننده، جلوگیری کنید.

جلوگیری از از گم شدن اسناد

هر چقدر هم نظم داشته باشید، همیشه این امکان وجود دارد که وسایل شما جابجا شوند، بی جا شوند یا گم شوند. سیف باکس‌ها هر گونه حدس و گمان درباره مکان مهم جایگزاری اسناد شما را از بین می‌برند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، محدود کردن دسترسی به افراد منتخب همچنین به شما امکان را می‌دهد تا شخص منتخب برای دسترسی به اسناد با ارزش خود در سیف باکس را پیدا کنید. این باعث می‌شود اسناد و مدارک شما به دست افراد نادرست نرسد و بنابراین احتمال از دست دادن موارد شما به حداقل خواهد رسید.

نحوه انتخاب سیف باکس مناسب

البته سیف باکس‌های مختلف با مشخصات و ویژگی‌های متنوعی در بازار وجود دارند. اما شما باید بسته به نوع استفاده مورد نظرتان، مناسب ترین سیف باکس را برای تجارت خود انتخاب کنید. در اینجا ۶ نکته وجود دارند که باید هنگام انتخاب سیف باکس به خاطر بسپارید:

اندازه و ابعاد

سیف باکس شما چقدر باید بزرگ باشد؟ این به آنچه در آن نگه می‌دارید، بستگی دارد. حتماً ابعاد سیف باکس خود را درست اندازه گیری کرده و از اندازه صحیح آن‌ها قبل از خرید اطمینان حاصل کنید. بهترین راه برای انتخاب اندازه مناسب سیف باکس خود، اندازه گیری ابعاد وسایل شما و تخمین تقریبی از میزان اشغال آن‌ها است. اندازه اکثر سیف باکس‌ها برای استفاده تجاری خیلی بزرگ نیستند، زیرا فقط مدارک و اسناد مهم در داخل آن نگهداری می‌شوند.

نحوه انتخاب سیف باکس مناسب

مقاومت در برابر آتش

سیف باکس‌های ضد حریق یک سرمایه گذاری مهمی برای هر شغلی هستند. آتش سوزی یکی از رایج ترین و خطرناک ترین حوادثی است که می‌تواند در یک ملک یا ساختمان تجاری رخ دهد. وقوع آتش سوزی نباید دست کم گرفته شود زیر می‌تواند در مقیاس بزرگی اتفاق بیفتد و حتی بر مجاورت اطراف تأثیر بگذارد. گرچه ممکن است محل زندگی شما در برابر خطراتی مانند آتش سوزی بیمه شود.

محافظت از اشیا قیمتی خود در یک سیف باکس مقاوم در برابر آتش سوزی، خطر کمتری نسبت به جایگزینی آن‌ها هنگام آسیب دیدن در حادثه آتش سوزی دارد. درجه مقاومت در برابر آتش یک سیف باکس، به آنچه که می‌تواند در برابر آتش محافظت کند و مدت زمان محافظت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، برای محافظت از مواردی مانند اسناد و مدارک کاغذی، دمای داخلی جعبه امن باید زیر ۳۵۰ درجه باشد.

اگر مواردی مانند سخت افزار رایانه، کارت‌های حافظه یا DVD را ذخیره می‌کنید، برای محافظت از آن در برابر آتش سوزی، به دمای داخلی بسیار کمتری نیاز خواهید داشت. بیشتر سیف باکس‌ها حدود ۳۰ دقیقه از آتش محافظت می‌کنند. همچنین برخی سیف باکس‌ها در بازار وجود دارند که یک ساعت یا بیشتر می‌توانند در برابر آتش مقاومت کنند، گرچه گران ترند. با این حال، در بیشتر موارد، ۳۰ دقیقه حفاظت از آتش سوزی تمام چیزی است که شما برای ایمن نگه داشتن اسناد خود نیاز دارید.

مقاومت در برابر سرقت

برخی سیف باکس‌ها نسبت به بقیه در برابر سرقت مقاومت بیشتری دارند. میزان مقاومت شما در برابر سرقت، بستگی به این دارد که شما چه نوع وسایلی را قصد دارید که داخل آن نگه دارید. اگر تجارت جواهرات یا ساعت‌های لوکس داشته باشید، فروشگاه شما احتمالاً مورد سرقت قرار خواهد گرفت.

بنابراین، برای محافظت از با ارزش‌ترین وسایل خود به یک سیف باکس مقاوم در برابر سرقت نیاز دارید. از طرف دیگر، اگر فقط اسناد طبقه بندی شده یا اطلاعات محرمانه تجاری را نگهداری می‌کنید، احتمالاً هدف چنین جرمی قرار خواهید گرفت. در این حالت، ممکن است شما به یک سیف باکس بسیار مقاوم در برابر سرقت احتیاج نداشته باشید و یک سیف باکس با مقاومتی متوسط ​​کافی است.

برای آزمایش مقاومت در برابر سرقت، تیم آزمایش از مواد منفجره برای باز کردن یک سیف باکس استفاده می‌کنند. میزان مقاومت در برابر سرقت، بستگی به مدت زمان باز شدن با استفاده از این روش‌ها دارد. همچنین باید مطمئن شوید که سیف باکس شما به قدری سنگین است که به راحتی قابل حمل نمی‌باشد.

اگر سیف باکس شما کوچک و سبک است، مطمئن شوید که خوب پیچ و مهره شده باشد تا آن را محکم کرده و به دیواره متصل کنید. این یک عامل بازدارنده بیشتر برای سرقت است و باعث می‌شود که به سرعت و به راحتی چیزهای با ارزش شما برده نشوند.

قیمت سیف باکس

اگرچه باید در هنگام جستجوی سیف باکس قیمت را به خاطر داشته باشید، اما نمی‌خواهید از آن صرف نظر کنید. یک سیف باکس خوب مدت زیادی دوام خواهد آورد، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی ‌بیشتر برای کیفیت آن هزینه کنید و همانطور که قبلاً ذکر شد، یک سیف باکس خوش ساخت در طولانی مدت هزینه خود را پرداخت خواهد کرد.

در این حالت، مهم است که نیازها و اولویت‌های خود را بررسی نمایید. اگر تنها چیزی که برای نگهداری دارید، چند اسناد و مدارک و سوابق هستند، مجبور نیستید بزرگ‌ترین، جذاب‌ترین و گران‌ترین سیف باکس‌ها را بخرید.

انوع سیف باکس

سیف باکس‌های مختلف مکانیسم‌های مختلف قفل گذاری دارند و شما باید در نظر بگیرید که بهترین استفاده برای تجارت شما چیست.

مدل کلیدخور

سیف باکس‌های کلیدی اغلب با سیف باکس‌های دیجیتالی ترکیب می‌شوند، بنابراین در صورت نیاز می‌توان سیف باکس را بدون کلید فیزیکی باز کرد. برخی آن‌ها نیز وجود دارند که فقط از کلید استفاده می‌کنند. یک سیف باکس کلیدی خوب در برابر شکسته شدن مقاوم است.

انوع سیف باکس

مدل دیجیتالی

سیف باکس‌های ساخته شده از قفل‌های الکترونیکی برای باز شدن به کد احتیاج دارند. مزیت این نوع قفل‌ها این است که برای باز کردن قفل به کلید فیزیکی نیازی ندارید. بنابراین، لازم نیست نگران از دست دادن کلید یا جایگزینی آن باشید. فقط به یاد داشته باشید که کدی را در جایی که به راحتی دیده شود یا جایی که همه به آن دسترسی دارند، یادداشت نکنید.

یک نکته مهم که باید به آن توجه کنید، تغییر کد به طور منظم، ایده آل سالانه دو بار، برای اطمینان از امنیت مطلوب است. با این کار افراد غیرمجاز از دستیابی که ممکن است سعی کنند قفل را حدس بزنند و در آن دستکاری کنند، منصرف می‌شوند.

مدل شماره گیر

شماره گیر روش دیگری برای وارد کردن کد است و اغلب با یک گزینه کلیدی نیز ترکیب می‌شود. آن‌ها رایج ترین نوع قفل مورد استفاده تا ظهور قفل‌های الکترونیکی بوده اند. هر قفل گزینه خوبی است، به شرطی که بتواند در برابر دزدی و دستکاری توسط افراد غیر مجاز مقاومت کند.

موارد خاص

انواع مختلف سیف باکس‌ها در بازار وجود دارند که کاربردهای خاصی را در ذهن ایجاد می‌کنند. این کاربردها می‌توانند برای محصولات الکترونیکی مختلفی مانند لپ تاپ و‌هارد دیسک باشند. اگر صاحب هتلی در ارائه خدمات اقامتی هستید، ممکن است به دنبال سیف باکس‌های هتل باشید.

کلام آخر

در حال حاضر، می‌دانید که روی چه نوع سیف باکسی سرمایه گذاری کنید و هنگام تهیه آن به دنبال چه مواردی هستید. به هر روی، اگر به دنبال بهترین سیف باکس و گاو صندوق دیجیتالی هستید، می‌توانید از محصولات شرکت نوآوران هوشمند استفاده کنید.