توسعه فناوری در طی سالیان راه حل های متعددی برای هوشمند سازی منازل ارائه کرده که امروزه نیز بسیار مورد توجه بشر قرار گرفته است. در این مقاله به تاثیر قفل الکترونیکی در حفظ ایمنی خانه هوشمند می پردازیم.

در خانه های هوشمند می توان از راه دور و نزدیک تجهیزات الکتریکی و مکانیکی را کنترل نمود و برای هر یک برنامه ریزی کرد. از طرفی قفل های مدرن و پیشرفته امروزی نیز در حفظ ایمنی خانه های هوشمند موثر هستند.

طراحی خانه هوشمند با هدف افزایش بهره وری و کارایی و ایجاد محیطی مناسب برای ساکنین انجام می گردد. جالب است بدانید خانه هوشمند نقش موثر و بسیار مفیدی در بهبود کیفیت زندگی سالمندان و معلولین ایفا می کند.

یک خانه هوشمند را می توان از جنبه های متنوعی بررسی نمود از جمله :

راحتی و لوکس بودن خانه هوشمند و ایمنی آن

بررسی سیستم هوشمند منازل

در این بخش تنها به برخی از امکانات و قابلیت هایی که در یک خانه هوشمند برای شما فراهم می شود می پردازیم.

در خانه های هوشمند می توان با استفاده از پنل های لمسی زیبا و پیشرفته بسیاری از تجهیزات را کنترل و تنظیم نمود.

با کنترل تاسیسات تهویه ، درجه برودت و حرارت در حالت مطبوع قرار می گیرد و می توانید از هر کجا چه در داخل منزل و چه خارج از آن ، سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان را فعال یا غیر فعال نمایید و دما را در حالت مطلوب قرار دهید.

و بسیاری امکانات دیگر … .

اما تاثیر قفل الکترونیکی در حفظ ایمنی خانه هوشمند چیست؟

 تاثیر قفل الکترونیکی در حفظ ایمنی خانه هوشمند

تصور کنید پس از خروج از منزل دیگر نیاز نباشد درب را قفل کنید. بسته شدن اتوماتیک درب را به قفل الکترونیکی بسپارید.

به هنگام آتش سوزی سنسورهای قفل الکترونیکی که نسبت به دما و دود حساس هستند فعال می شوند و شما را از بروز آتش سوزی مطلع می سازند.

به این ترتیب با باز شدن درب های خروجی مجهز به قفل الکترونیکی می توانید از خسارات ناشی از این دسته حوادث غیر منتظره بکاهید و از منزل خارج شوید.

در مقاله های بعدی نیز با ما باشید تا مزایای هوشمند سازی و تاثیر قفل الکترونیکی در حفظ ایمنی خانه هوشمند را بیشتر بررسی نماییم.

خرید قفل دیجیتال بدون دستگیره یوکا