بدون محافظت با سیستم امنیتی خانگی هوشمند، احتمال اینکه شما در معرض سرقت قرار بگیرید بسیار افزایش می‌یابد و این جرایم غیر معمول نیستند. بیش از ۶۵ درصد سرقت‌ها در ایران مربوط به خانه‌های شخصی هستند. بنابراین به‌راحتی می‌توان به اهمیت سیستم امنیت خانگی پی بُرد.

شانس شما برای قربانی شدن در یک سرقت، بسته به محل زندگی و ساعت سرقت متفاوت است. منازل که از وسائل امنیتی کمتری برخوردار هستند، بیش از بقیه دزدی صورت می‌گیرند. پس، آیا واقعاً به سیستم امنیت خانگی نیاز داریم؟ برای پاسخ با یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

آیا واقعاً به سیستم امنیتی خانگی نیاز داریم؟

در حالی که برخی از مجرمان از تاریکی شب به عنوان پوششی برای خود استفاده می‌کنند، بیش از ۶۰ درصد سرقت‌ها بین ساعت ۶ صبح تا ۶ بعدازظهر اتفاق می‌افتند. این زمان مصادف باز زمانی است که افراد احتمالاً در محل کار، مدرسه یا مشاغل مختلف خود مشغول به کار هستند.

از هر هشت سرقت، یک مورد از کلیدی که قبلاً به دست آورده بود برای ورود به خانه استفاده کرده بود. هفت مورد سرقت دیگر به قفل ضعیف مربوط می‌شدند. به طور کلی سارقین به خانه‌هایی که توسط سیستم امنیت خانه محافظت نشده‌اند، حمله می‌کنند.

سیستم امنیتی خانگی چیست؟

بر اساس مطالعه‌ای که توسط بنیاد تحقیقات و آموزش صنعت هشدار (AIREF) انجام شود، خانه‌های فاقد سیستم امنیتی ۲.۷ تا ۳.۵ برابر بیشتر مورد هدف سارقین قرار می‌گیرند. اما حتی در این صورت، تنها ۱۷ درصد از اقامتگاه‌های داخل ایران دارای سیستم‌های امنیتی خانگی هستند.

اما نکته اینجا است که سیستم امنیتی خانگی هوشمند در تقاطع راحتی و عملکرد قرار دارند، ضمن محافظت از خانه و عزیزان شما، حداکثر راحتی را فراهم می‌کنند. بهترین سیستم‌های مدرن بسیاری از موضوعاتی را که مردم نگران آن هستند را حل کرده یا کاهش می‌دهند. سیستم‌های امنیتی بی‌سیم نیاز به استفاده از متخصصین برای نصب را از بین می‌برند و در عرض چند دقیقه بر روی درب و نواحی مورد نظر نصب می‌شوند.

سیستم امنیت خانگی همچنین هرگونه مشکل در فعال سازی سیستم را برطرف می‌کند و در صورت فراموش کردن، یادآوری‌های فوری ارسال می‌کند. برای مثال، با یک دستگیره دیجیتال درب می‌توانید از هر جای. این سیستم‌ها همچنین می‌توانند با استفاده از گوشی همراه کنند، به طوری که اگر به درب خانه ضربه ای مشکوک وارد شود، قفل از طریق اپلیکیشن موبایل، یک هشدار را به گوشی صاحب خانه ارسال کرده و او از خطر آگاه می‌کند.

همچنین امکان کنترل از راه دور سیستم امنیتی منزل از هرجای دیگر و متوقف کردن هشدارهای دروغینی که منجر به اعزام اشتباه نیروهای انتظامی‌ می‌شود را آسان‌تر می‌کنند. کاربران می‌توانند به سرعت فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های امنیتی خانه را از طریق برنامه سیستم بررسی کرده و تهدیدی را تأیید کنند و سپس یا زنگ هشدار از راه دور را فعال کنند یا پلیس را خبر نمایند.

هزینه‌های معمول ماهیانه برای یک برنامه نظارت در مقایسه با هزینه متوسط ​​سرقت کم است و مطمئناً، هزینه از دست دادن میراث خانوادگی یا دارایی‌های احساسی توسط یک سارق قابل اندازه گیری نیستند! بدتر از همه این است که شما در خانه باشید ولی نتوانید کمک بگیرید.

همچنین بخوانید:

اهمیت سیستم امنیتی خانگی در کاهش سرقت

یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری در سیستم امنیتی خانگی هوشمند، جلوگیری از هدف قرار دادن مجرمان در خانه شما است. از هر ۱۰ سارق محکوم، ۹ نفر می‌گویند که از خانه‌های مجهز به سیستم‌های امنیتی اجتناب می‌کنند. اما فقط ۱۳ درصد از آن‌ها گفته‌اند که با بلند شدن صدای هشدار و بدون توجه به این کار به سرقت خود ادامه خواهند داد.

این بدان معنا است که محافظت از محیط مانند سنسور شکستن درب، پنجره و شیشه می‌توانند مجرمان را در مسیر خود متوقف کنند، اگر یک سارق موفق شود بدون شناسایی به داخل فضا وارد شود، سنسورهای حرکتی و سایر حفاظت‌های داخلی به عنوان خط دفاعی دوم آماده کار هستند.

مطالعه‌ای که توسط دانشکده دادگستری کیفری دانشگاه راتگرز انجام شد به این نتیجه رسید که سیستم امنیتی خانگی حتی می‌تواند جرم را در کل منطقه کاهش دهد. این تحقیق نشان داده است که کاهش سرقت‌ها در طی سال‌های اخیر، همزمان با افزایش سیستم‌های امنیتی بوده است.

در محله‌هایی که سیستم‌های امنیتی دقیقی نصب شده بودند، سرقت‌ها نیز به طور قابل توجهی در خانه‌ها کاهش یافته بود. این مطالعه نتیجه گیری می‌کند که صرف حضور سیستم‌ها می‌تواند بر میزان کلی جرم و جنایت یک منطقه تأثیر بگذارد.

فواید سیستم امنیتی خانگی در حفظ اموال

افراد در طول زندگی خود دارایی‌هایی به دست می‌آورند که برای‌شان دارای معنا هستند. اگر سارقان حلقه عتیقه ازدواج مادربزرگ شما را بدزدند! قیمت آن به اندازه ارزش معنوی‌اش نخواهد بود. بسیاری از ما کسی را می‌شناسیم که وسایل الکترونیکی، جواهرات یا سایر کالاهای ارزشمند خود را به دلیل سرقت از دست داده است، اما ضرر و زیان آن زمانی بیشتر می‌شود که این اشیاء شامل یک میراث خانوادگی با ارزشی باشند. نه تنها یک سیستم امنیتی مانند قفل دیجیتال می‌تواند جلوی جرم را بگیرد، بلکه آمارها نشان می‌دهند که صدای زنگ خطر احتمال دارد مجرمان را قبل از سرقت از دارایی‌های با ارزش، از ملک دور می‌کند.

اگر بدترین اتفاق رخ دهد و هر یک از اعضای خانواده در هنگام سرقت در خانه باشند، زنگ خطر همچنین می‌تواند به آن‌ها هشدار دهد که فرار کنند یا در مکانی امن پنهان شوند. نتایج غم انگیز می‌توانند زمانی اتفاق بیفتند که متجاوزان انتظار داشته باشند خانه‌ای خالی باشد و با حضور شخصی در خانه شگفت زده شوند. جنایتکارانی که با علم در خانه بودن شخصی وارد خانه می‌شوند، می‌توانند موقعیت‌های بسیار خطرناک‌تری ایجاد کنند.

سیستم امنیتی خانگی مانند چشمی دیجیتال می‌توانند این امکان را فراهم کنند که صاحب‌خانه از راه دور از طریق گوشی همراه، جلوی درب خانه را ببیند. هشدارها آن‌ها را وادار می‌کنند تا تصاویر واقعی دوربین‌های امنیتی خانه خود را بررسی کنند تا درخواست کمک نمایند یا به راحتی وجود تهدیدی را برای افراد تأیید کنند.

کلام آخر

سیستم امنیتی خانگی هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت ایجاد هشدار، تمام دوربین‌های امنیتی منزل شروع به ضبط می‌کنند و اغلب تنها سرنخ‌هایی هستند که پلیس از هویت سارق به دست می‌آورد.

دوربین‌های بی‌سیم خانگی همچنین در صورت شناسایی حرکت، عمل ضبط را انجام می‌دهند و به کاربران هشدار می‌دهند تا فیلم‌ها را بررسی کنند تا مشکلی وجود نداشته باشد. به غیر از دوربین امنیتی، قفل هوشمند الکترونیکی درب، چشمی دیجیتال، درب ضد سرقت و بسیاری دیگر از سیستم‌های امنیتی می‌توانند یک ضرورت برای بسیاری از منازل یا فضاهای اداری و تجاری باشند.