برای کسانی که از طراحی داخلی لذت می‌برند، خانه شیک به معنای این است که بتوان زیبایی و جذابیت را چنان در محیط داخل دمید که توجه هر فرد با هر نوع سلیقه‌ای را به خود جلب کند. صرف نظر از اینکه خانه شما سبکی کلاسیک دارد یا مدرن، باید در مورد برخی عناصر مهم برای ایجاد خانه شیک آگاهی پیدا کنید.

خوشبختانه یادگیری این چند نکته کلیدی آسان بوده و کاربردی هستند. پس با یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

۵ کاری که افراد برای داشتن خانه شیک انجام می‌دهند

عوامل مؤثر در داشتن خانه شیک به شرح زیر هستند:

۱- نظم و ترتیب را رعایت کنید

خانه‌های افرادی که وارد آن‌ها می‌شوید و فکر می‌کنید خیلی زیبا هستند، همیشه سازمان یافته می‌باشند. آن‌ها توده ای از وسایل و به ویژه کاغذ را در گوشه و کنار خانه خود جمع نمی‌کنند. یخچال‌های آن‌ها با نامه‌های مدرسه بچه‌هایشان یا کوپن‌های منسوخ شده پوشیده نشده است.

همه چیز دارای مکانی منطقی است و آن‌ها دارای نظمی هستند و تمیز و منظم نگه داشتن خانه‌هایشان کار سختی نمی‌باشد. این بدان معنا نیست که همه چیز کاملاً مرتب است. این فقط مشابه روش برخی افراد نامنظم نمی‌باشد.

حتی اگر سبک طراحی داخلی ما کاملاً متفاوت از سبک شما باشد، فکر می‌کنیم شما موافق باشید که خانه ما منظم تر است. ما مکانی برای کلیدها، کت‌ها، کیف پول‌ها، کوله پشتی و سایر در نظر گرفته ایم. ما فقط وارد خانه خود نمی‌شویم و وسایل را روی میز یا میز کار خود نمی‌اندازیم. همه چیز جای خود را دارند و منظم و مرتب ماندن با حداقل تلاش، کار را بسیار آسان می‌کند.

۲- خانه شیک تداعی کننده آزادی و راحتی است

منظور ما از فضای سفید این نیست که دیوارها به رنگ سفیدی رنگ شده اند (اگرچه ممکن است). منظور ما این است که مقدار کمی فضای آزاد روی زمین و دیوارها وجود دارد. هر گوشه و کناری با وسایل بزرگ و وسایل کلکسیونی تا مرز پر نمی‌شود. شما احساس می‌کنید که می‌توانید در فضا نفس بکشید. این به دلیل سفید بودن دیوارها نیست، بلکه به این دلیل است که فضای زیادی روی دیوارها و اطراف مبلمان وجود دارد.

۳- پالت رنگی بهترین راه برای زیبایی خانه است

آیا تا به حال از خانه ای بازدید کرده اید که طرح رنگی در کل خانه داشته باشد؟ این فقط احساس و جریان خوبی را ایجاد می‌کند. برعکس، آیا تا به حال از خانه ای بازدید کرده اید که هر اتاق رنگی متفاوت داشته باشد؟ آیا کمی احساس ناخوشایندی دارد؟

بسیاری از مردم نگران‌اند که استفاده از یک پالت رنگ در کل خانه احساس خسته کننده ای ایجاد می‌کند، اما این درست نیست. استفاده از تعداد محدودی از رنگ‌ها (حدود ۳ تا ۵ رنگ داخلی برای تمام خانه‌ها توصیه می‌کنیم) که به خوبی با هم ترکیب شده اند، به شما این اجازه را می‌دهند تا خانه ای ایجاد کنید که حسی خاص و شیک از یک اتاق به اتاقی دیگر جریان داشته باشد.

بهترین قسمت این است که سبک هر اتاق می‌تواند متفاوت باشد، اما داشتن یک پالت رنگی عمدی در سراسر خانه باعث انسجام آن می‌شود، حتی اگر سبک شما از یک اتاق به اتاق دیگر متفاوت باشد.

بیشتر دیوارهای ما یا با رنگ سفید یا رنگ‌هایی خنثی نقاشی شده‌اند. رنگ‌های دیگر اتاق ممکن است کمی متفاوت باشند، اما رنگ سرمه ای یکی از موارد مشترک آن‌ها است. رنگ حتی اگر در کل سبک‌های بسیار متفاوتی داشته باشد، اما به وحدت اتاق کمک می‌کند.

۴- مبلمان ست را انتخاب نکنید!

در خانه شیک انواع رنگ در وسایل چوبی به خوبی به چشم می‌خورند. قطعات از یکدیگر تعریف می‌شوند، اما با یکدیگر مطابقت ندارند. این یک ظاهری کامل است و اگر کل مجموعه اتاق خواب را با چوب یکسان و دقیقی خریداری کنید یا اگر میزهای کناری و میزهای نهارخوری خود را به عنوان یک مجموعه متناسب خریداری کنید، این فضای شیک محقق نمی‌شود.

این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید مبلمان یکدستی داشته باشید. اما برای دستیابی به ظاهری زیبا و شیک که درهر مجله خانگی به آن نگاه می‌کنید، باید اجزای اتاق خود را با هم مخلوط نمایید. اتاق خواب اصلی ما مثال عالی در این مورد است.

۵- خانه شیک دارای سبک طراحی منحصر به فرد است

افرادی که منزل زیبایی دارد، قبل از اینکه وسایل اتاق‌هایشان را کنار هم قرار دهند، به طراحی آن‌ها فکر می‌کنند. آن‌ها نه تنها در مورد پالت رنگ، بلکه همچنین به برنامه ریزی فضا، مقیاس اقلامی که در اتاق قرار می‌گیرند و چگونگی مخلوط کردن الگوها و رنگ‌ها در فضا فکر می‌کنند. آن‌ها فقط به طور تصادفی چیزهایی را که دوست دارند نمی‌خرند و اتاق خود را پر از وسیله نمی‌کنند.

یک خانه شیک و منحصر به فرد به معنای استفاده از وسائل دیجیتال است. به عنوان مثال، قفل الکترونیکی درب می‌تواند در کنار افزایش امنیت منزل، باعث زیباتر شدن درب ورودی خانه شما شود. ظاهر لوکس و مدرن این قفل‌ها باعث جلب توجه افراد و حتی فروش بهتر ملک می‌شود.

نکات مهم برای داشتن خانه شیک

برای زیبایی بیشتر خانه، نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

بی‌نظمی را از بین ببرید

این مرحله بسیار طاقت فرسا به نظر می‌رسد، اما باور کنید ارزشش را دارد. اتاقی را برای شروع انتخاب کنید و با یک دستکش لاستیکی و یک کیسه سطل به آن حمله کنید. سوراخ‌های مخفی را که فراموش کرده‌اید پیدا کنید، دری کمدهایی که برای همیشه آن‌ها را کنار گذاشته‌اید را باز کنید و به اعماق همه آشفتگی‌های خود فرو روید.

از بیرون انداختن وسائل بی‌استفاده نترسید! اگر از نظر احساسی ارزشمند است، آن را درون جعبه نگه دارید، در مورد آنچه که واقعاً احساسی است، سختگیری کنید. از استفاده از آخرین زمان، به عنوان قانون اساسی خود استفاده کنید، اگر سه سال از آخرین استفاده شما گذشته باشد، احتمال دارد ان را دور بیندازید.

بازیافت اقلام مورد نیاز خود را در نظر بگیرید، موسسات خیریه همیشه به دنبال کالاهایی هستند که بتوانند آن‌ها را بفروشند. همچنین می‌توانید از وسایل قدیمی ‌خود چند چیز جالب درست کنید، آن را برای فروش به اشتراک بگذارید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

عاشق خلوتگاه خودتان باشید

هنگام بیرون رفتن از خانه در روز، آسان است که لحاف را روی تخت بندازید و پرده‌ها را باز کنید. سعی کنید اتاق خواب خود را بهشتی جذاب، بهشتی برای استراحت پس از یک روز سخت تبدیل کنید. با خرید چند کوسن زیبا و یک روتختی جذاب برای تخت خود شروع کنید.

اگر می‌خواهید چند تومان پس انداز کنید، همیشه می‌توانید یک جفت پرده ضخیم و قدیمی را به چند بالش مناسب تبدیل کنید. بالش‌های شما باید چاق و چله و فریبنده باشند، هر بالش تخت قدیمی را دور بریزید. بالشتک‌ها را روی تخت پراکنده کنید. برای نورپردازی محیط، سخاوتمندانه در اطراف اتاق شمع روشن کنید.

اگر شریک زندگی دارید، گوشه ای از اتاق را به رابطه خود اختصاص دهید. چند عکس از دو نفریتان را قاب بگیرید و چند مورد که نماد همبستگی شما هستند را به نمایش بگذارید.

قبل از بیرون آمدن از اتاق در صبح، برخی از عطرها را در آن اسپری کنید، از رایحه ای مانند گل رز، چوب یا یاسمن برای هوایی رمانتیک یا مرکبات، نعناع یا کاج برای جلوه بخشیدن استفاده کنید.

خانه را با گل بپوشانید

منتظر فرد خاصی نباشید تا برای شما گل بخرد، چند دسته گل را از یک غرفه گل یا گل فروشی محلی ارزان خریداری کنید و در اتاق نشیمن، راهرو و آشپزخانه قرار دهید.

مطالعات در مورد فواید گل ثابت کرده است که وجود آن‌ها باعث کاهش افسردگی، غنی سازی حافظه و افزایش ارتباطات اجتماعی می‌شود. از گل‌های نیلوفر به عنوان نمادی از زیبایی، گل میخک سفید برای جذابیت و عشق و شکوه استفاده کنید.  چند ساقه جداگانه از دسته گل خود را در اطراف خانه قرار دهید تا احساسی پرشور به خانه دهند.

آشپزخانه خود را زنده کنید

آشپزخانه مکان ایده آلی برای نشستن و گپ زدن با همسایه یا دوست و خانواده است. آشپزخانه خود را به مکانی مناسب برای خوردن قهوه، چایی، غذا و رفع خستگی تبدیل کنید.

آن را با بو زنده کنید. صبح یک قهوه دم کنید، اگر می‌توانید از دانه‌های تازه آسیاب شده آن استفاده کنید. وقتی وارد آشپزخانه می‌شوید بوی قهوه تازه شما را فرا می‌گیرد. از یک عود با بوی دارچین استفاده کنید تا آشپزخانه شما بوی کلوچه‌های گرم و کودکی بگیرد.

حمام دنج عالی است

وقت خود را در سرویس بهداشتی بگذارید. حمام باید یک تجربه نهایی آرامش بعد از یک روز سخت کاری باشد. در اطراف وان شمع‌های چکه دار و معطری قرار دهید. برای تسکین و گرم شدن از اسطوخودوس یا مرزنجوش استفاده کنید. روی حوله‌های حمام سرمایه گذاری کنید و آن‌ها را قبل از تا شدن و قرار دادن روی قفسه حوله، اتو کنید.

همیشه یک دستمال تمیز و مرتب روی دستشویی یا حمام برای استفاده مهمانان کنار بگذارید. مقداری گلبرگ برای حمام خود بخرید. با پیروی از مراحل بالا متوجه خواهید شد که خانه شما مکان زیبای و آرامش بخشی است. به یاد داشته باشید که خانه شما باید یک مکان گرم و امن برای استراحت و بهبودی در پایان روز باشد. یک موزیک ملایمی پخش کرده، یک دوست را دعوت کنید و از فضای شخصی خود واقعاً لذت ببرید.