فاکتور های کلیدی در انتخاب مناسب‌ترین دستگیره و قفل هوشمند

حفاظت از خانه و محل کار، امروزه به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شده است. موضوعی که عدم توجه به آن می تواند خسارت‌های بزرگی را به بار بیاورد. اما آیا می‌توان برای تامین این امنیت، از روش‌های سنتی و قدیمی استفاده کرد؟

کلید امنیت خانه و محل کار شما، در دستان خودتان است، انتخاب مناسب‌ترین دستگیره هوشمند یکی از راه‌هایی است که امنیت خانه را بیشتر می‌کند و راه ورود سارقین را به خانه سد می‌کند. قفل‌های هوشمند از این جهت که برای باز و بسته شدن دیگر نیاز به کلیدهای قدیمی را ندارند، لااقل خیال صاحب‌خانه را از بابت گم شدن و افتادن کلید خانه در دستان افراد غریبه راحت می‌کند.

قفل دیجیتال، قفلی مکانیکی و الکتریکی است که بدون نیاز به کلید و با تأیید هویتی مالک باز می‌شود، این درست که قفل و کلیدهای قدیمی نیز هنوز، از پس کار بسته نگه داشتن درب برمی‌آیند، اما دستگیره‌های هوشمند تعریف جدیدی از امنیت، راحتی در استفاده و کاربردپذیری ارائه داده‌اند.

البته با توجه به تنوع زیادی که در بازار قفل‌های دیجیتال و دستگیره‌های هوشمند وجود دارد، انتخاب مناسب‌ترین دستگیره، اصلا کار آسانی نیست و انتخاب قفل و کلید دیجیتال مناسب در بازار، ممکن است حسابی گیج کننده و پیچیده باشد. به همین دلیل در این نوشته قصد داریم، در مورد نکاتی حرف بزنیم که رعایت آن‌ها انتخاب مناسب‌ترین دستگیره هوشمند را برای شما ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهند کرد.

خرید مناسب ترین دستگیره و قفل هوشمند و چند نکته بسیار مهم

هنگام خرید قفل هوشمند برای درب خانه خود نکات مختلفی وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند، پس اگر تاکنون تجربه‌ای در زمینه خرید دستگیره‌ها و قفل‌های دیجیتال نداشته‌اید، توصیه می‌کنیم پیش از خرید حتما نکات زیر را برای انتخاب مناسب‌ترین دستگیره هوشمند مد نظر قرار دهید:

چرا به قفل هوشمند نیاز دارید؟

اولین موردی که قبل از خرید یک دستگیره هوشمند باید به آن توجه داشت این پرسش است که قفل هوشمند قرار است کدام نیاز ما را برطرف کند؟ اصلی‌ترین کارایی قفل‌ها و دستگیره‌های دیجیتالی، امنیت بالای آن‌ها است. با استفاده از این سری از قفل‌ها دیگر لازم نیست نگرانی بابت ورود افراد مزاحم و سرقت آن‌ها داشته باشید. در واقع قفل‌های دیجیتالی بهترین گزینه برای تامین امنیت خانه و محل کار شما هستند.

همین کارایی قفل‌ها است که باعث محبوبیت دو چندان آن‌ها ‌شده است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت قفل دیجیتال و یا دستگیره هوشمند، قابلیت کنترل از راه دور آن‌ها است. شما می‌توانید با استفاده از این محصول برای خانه خود یک محافظ هوشمند ایجاد کنید. محافظی که مسئولیت تامین امنیت را از هر ابزار دیگری، بهتر فراهم می‌کند. اما زمانی که برای خرید این قفل دیجیتال اقدام می‌کنید باید چند نکته‌ را مورد توجه خود قرار دهید. در ادامه، ما به فاکتورهای کلیدی در انتخاب مناسب‌ترین دستگیره هوشمند اشاره خواهیم کرد تا بتوانید بهترین خرید را انجام دهید.

8 فاکتور کلیدی در انتخاب مناسب‌ترین دستگیره و قفل هوشمند

ابعاد و اندازه‌های درب خانه را در نظر داشته باشید

اگرچه دستگیره‌ها و قفل‌های هوشمند در ابعاد و اندازه‌های استاندارد ساخته می‌شوند، اما این امکان وجود دارد که هر دستگیره یا قفلی با در خانه شما جفت و جور نشود، بنابراین حتما باید قبل از خرید مناسب‌ترین قفل دیجیتال برای درب خانه خود ابعاد و اندازه‌های محل نصب را در اختیار داشته باشید، تا مطمئن باشید که قفل یا دستگیره خریداری شده به درستی بر روی در خانه  شما نصب خواهد شد.

آیا امکان نصب قفل هوشمند روی در خانه شما وجود دارد؟

روی کاغذ قرار بر این است که هر قفل هوشمند (بهترین قفل‌های هوشمند در سال 2022) و هر دستگیره دیجیتالی، به سادگی روی هر درب سوار و نصب شوند، اما گاهی اوقات جزئیات کوچکی در کار وجود دارند که مانع این کار خواهند شد.

قفل‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زبانه‌ درب به صورت خودکار، باز و بسته شود. اما گاهی اوقات به دلیل رگالژ یا تنظیم نبودن لولای درب، قدیمی بودن و پوسیده شدن درب و یا نصب درب خانه در محل نامناسب، قفل هوشمند به درستی روی در نصب نمی‌شود و زبانه نیز روان در جای خود باز و بسته نمی‌شود. این قبیل درب‌ها برای نصب دستگیره‌های دیجیتال مناسب نیستند مگر آن‌که قبل از اقدام به خرید و نصب قفل هوشمند تعمیر شوند و مشکل آن‌ها برطرف شود.

قیمت قفل و دستگیره دیجیتال

یکی از فاکتورهای کلیدی در انتخاب مناسب‌ترین دستگیره دیجیتال، قیمت دستگیره یا قفل دیجیتال است. بودجه‌ای که برای مجهز کردن درب‌های محل زندگی و کار خود اختصاص می‌دهید را نباید نادیده بگیرید. قیمت قفل دیجیتال فاکتوری بسیار اساسی است. حتی می‌تواند خرید آن را برای بسیاری از شما کنسل کند.

اما شاید برایتان سوال باشد که قیمت قفل دیجیتال چقدر است؟ در بازار کنونی شما نمی‌توانید یک عدد ثابت را به عنوان قیمت قفل دیجیتال بشناسید. قفل دیجیتال و یا دستگیره هوشمند بر اساس طرح و قابلیتی که دارند قیمت گذاری می‌شوند. در واقع شما برای خرید قفل دیجیتال با یک بازار گسترده با طیف مختلفی از قیمت‌ها روبه‌رو هستید.

جنس بدنه دستگیره و قفل دیجیتال

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کلیدی در انتخاب مناسب‌ترین دستگیره هوشمند را می‌توان جنس بدنه دانست. در واقع یک قفل هوشمند باید دارای دوام فیزیکی و سخت افزاری بالایی باشد تا سارق نتواند با شکستن آن، درب خانه یا محیط کار را باز کند. از سوی دیگر قفل دیجیتالی که خریداری می‌کنید باید در برابر باد، گرد و خاک و حتی باران مقاوم باشد.

خرید دستگیره دیجیتال به همراه زبانه یا بدون زبانه؟

تمام دستگیره‌های دیجیتال موجود در بازار به همراه زبانه و مغزی ارائه نمی‌شوند و بعضی از این قفل‌های هوشمند این قابلیت را دارند تا به زبانه قدیم ی درب‌ها متصل شوند، عموما نصب این دستگیره‌های دیجیتال راحت‌تر است، فقط باید به این نکته توجه داشت که از نظر اندازه و محل نصب، امکان اضافه کردن دستگیره دیجیتال به زبانه قدیمی و مغزی در وجود داشته باشد.

 طول عمر باتری و زمان نگه داشتن برق دستگیره دیجیتال

فاکتور کلیدی دیگری که در انتخاب مناسب‌ترین دستگیره دیجیتال کمتر کسی زمان خرید به آن توجه می‌کند، طول عمر باتری و زمان نگه داشتن برق است. لازم است بدانید قفل‌های دیجیتال زمانی که جریان برق قطع می‌شود به صورت خودکار از پشتیبان استفاده می‌کنند. این پشتیبان در واقع نیروی باتری است که در قفل دیجیتال وجود دارد.

شاید به این نکته چندان توجهی نداشته باشید اما بسیار مهم است که دستگیره هوشمندی که خریداری می‌کنید تا چقدر نیروی باتری داشته باشد. در صورتی که قفل دیجیتال مورد استفاده شما، نیروی باتری ضعیفی داشته باشد، به زودی با مشکل مواجه خواهید شد چرا که عملکرد آن از بین می‌رود.

با این وجود امروزه در دستگیره‌های هوشمند، در قسمت بیرونی یک منبع تغذیه اضطراری تعبیه شده است که با گرفتن باتری کتابی در جلوی این ناحیه یا استفاده از پاوربانک به‌راحتی می‌توانید قفل درب را باز کنید و از این طریق خیال‌تان راحت است که هیچ وقت پشت درب نخواهید ماند.

 دستگیره هوشمند وایرلس یا کدپذیر؟

راه‌های مختلفی برای کار با دستگیره‌های دیجیتال وجود دارد، رایج‌ترین انواع آن‌ها، دستگیره‌های کدپذیر یا وایرلس هستند. در دستگیره‌های کدپذیر، برای باز کردن درب باید شماره یا کد مخصوصی را به ذهن بسپارید، اما باز کردن دستگیره‌های وایرلس حتی نیازی به وارد کردن کد یا شماره خاصی هم ندارند و تنها کافی است برای باز کردن این دستگیره‌ها، گوشی موبایل خود را به دستگیره درب نزدیک کنید.

حتی بعضی از دستگیره‌های دیجیتال وایرلس از طریق صدای کاربر فعال می‌شوند، هنگام خرید قفل هوشمند باید به تمام این ویژگی‌ها و این‌که کدام یکی از آن‌ها بیشتر با نیازهای شما تناسب دارند، فکر کنید شاید کار کردن با اپلیکیشن و دانلود برنامه روی گوشی برای شما کار خیلی ساده‌ای نباشد و ترجیح دهید، با استفاده از کد یا شماره‌ای مشخص، دستگیره درب را باز کنید.

نحوه اتصال به اینترنت دستگیره هوشمند

تقریبا اکثر دستگیره‌های هوشمند با استفاده از اتصال بی‌سیم یا وایرلس فعال می‌شوند، البته این اتصال بی‌سیم یا وایرلس از راه‌های مختلفی فراهم می‌شود، یکی از در دسترس‌ترین روش‌ها برای استفاده از اتصال وایرلس یا بی‌سیم، متصل کردن دستگیره دیجیتال به شبکه وای‌فای خانگی است.

اما قفل‌های هوشمندی هم در بازار وجود دارند که قابلیت نصب سیم‌کارت دارند و از این طریق به صورت مستقیم به اینترنت متصل می‌شوند. در این مورد نیز شما به عنوان خریدار باید متناسب با نیاز و امکاناتی که در محل نصب به آن‌ها دسترسی دارید، دستگیره دیجیتال مناسب برای خانه خود را انتخاب و خریداری کنید.

در انتها؛

با توجه به امکانات متنوعی که استفاده از قفل‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهند و از آن‌جا که هر روز نیز تقاضا برای تبدیل خانه‌های معمولی به خانه‌های هوشمند بیشتر می‌شود، در آینده بیشتر شاهد نصب و استفاده از این نوع دستگیره‌ها و جایگزینی آن‌ها با قفل‌های قدیمی خواهیم بود. اما صرف نظر از مزایا و فواید مختلف دستگیره‌های دیجیتال، قبل از آن‌که به فکر تغییر قفل و دستگیره قدیمی خانه خود باشید، باید به این نکته توجه کنید که دقیقا چرا به دستگیره هوشمند نیاز دارید و چنین دستگیره و قفل هوشمندی چه کاربردی برای خانه شما خواهد داشت و کدام نیاز شما را بر طرف خواهد کرد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “فاکتور های کلیدی در انتخاب مناسب‌ترین دستگیره و قفل هوشمند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH