دنیای امروز فن‌آوری سرشار ازگجت‌های پیشرفته و هوشمندی است که به هدف زندگی راحت و امن ساخته شده‌اند. در این میان، قفل دیجیتال به ابزاری محبوب میان کاربران تبدیل شده است؛ اما پرسش مهم در این است که چرا باید قفل الکترونیکی بخریم؟ برای پاسخ به این سؤال و آگاهی از مزایای قفل دیجیتال با مقاله دیگری از یوکا همراه باشید.

انواع قفل دیجیتال

اگر به دنبال دیجیتال مناسب برای خانه یا فضای اداری خود هستید، باید انواع آن را بهتر بشناسید. ۴ مدل زیر اصلی‌ترین انواع قفل الکترونیک هستند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد:

۱- رمز عبور

در این مدل‌ها که اکثریت انواع قفل هوشمند را تشکیل می‌دهند، رمز عبور راه دسترسی به قفل است. در این مدل با استفاده از رمز عبور یا پین کد می توان به راحتی درب را باز کرد.

تنظیم پین کد یا رمز عبور این قفل آسان است و در هر زمانی که بخواهید امنیت خود را تقویت کنید، می‌توانید رمز ورود خود را تغییر دهید.

مزایای قفل دیجیتال

۲- کارت RFID

کارت RFID (شناسایی فرکانس رادیویی)، در زمینه‌های الکترومغناطیسی از اهرم فشار استفاده می‌کند تا سیگنال‌هایی را برای رمزگشایی به خواننده ارسال نماید.

هر قفل دیجیتالی با ریدر نصب می‌شود و با قفل یا قفل درب سازگار خواهد شد.این انواع قفل را در هتل‌ها یا ادارات زیاد دیده‌اید. مزیت این محصول سازگاری با تغییرات و مناسب رفت‌وآمدهای زیاد و طولانی است.

این مقاله را از دست ندهید:

۳- اثر انگشتی

قفل‌های دیجیتال بیومتریک که بیشتر با عنوان قفل اثر انگشتی شناخته می‌شوند هم مانند رمزهای عبور کار می‌کنند؛ با این تفاوت که می‌توانید بدون اتلاف وقت در وارد کردن مجموعه‌ای از ارقام، از دسترسی فوری لذت ببرید. بیشتر قفل‌های دیجیتالی می‌توانند حداکثر ۱۰۰ اثر انگشت را ثبت کنند.

۴- برنامه موبایل

برنامه‌های دیجیتال اکنون به عملکرد بی‌سیم هم متکی هستند. چه از طریق بلوتوث، وای فای یا Z-Wave (نوعی اتصال بی‌سیم که برای ترجمه سیگنال‌ها به روتر به یک کلبه مناسبی احتیاج دارد)، تنها کافیست انگشت خود را برای باز کردن یا قفل کردن درب بزنید.

چرا باید قفل دیجیتال خرید؟

اگر دوست دارید قبل از خرید بیشتر با مزایای قفل دیجیتال آشنا شوید، موارد زیر مخصوص شما هستند:

۱- راحتی، دسترسی سریع و آسان به اشتراک گذاری

یکی از مهم‌ترین مزایای قفل دیجیتال دسترسی آسان و کاربری راحت است. دیگر روزهایی که شما وقت خود را برای دست و پا زدن برای کلیدها از دست می‌دهید یا به مخفی کردن کلیدهای اضافی در زیر حصیرها و گیاهان گلدان می‌پردازید، گذشته است.

با خرید قفل دیجیتال این امکان را خواهید داشت که به سادگی و با تنها یک لمس، کارت RFID یا رمز عبور وارد خانه‌های خود شوید.

صبر کنید! هنوز تمام نشده است! اگر مهمان داشته باشید و نیاز داشته باشید که برای افراد زیادی به‌صورت موقت دسترسی ایجاد کنید می‌توانید رمز عبوری موقت و محدود برای مهمانان ایجاد کنید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این بوده که یک کد عبور موقت را به اشتراک بگذارید یا اثر انگشت آن‌ها را برای ورود آسان ثبت نمایید.

۲- ایمنی بالا و امنیت حداکثری

فناوری ساخت قفل دیجیتال پیشرفت زیادی در سالهای اخیر داشته است و اکثر قفل‌های دیجیتال به هشدارهای نفوذ و فایروال‌های ضد هک مجهز هستند تا از نقض امنیت یا ورود سارقین جلوگیری کنند. این گزینه از دیگر مزایای قفل دیجیتال محسوب می‌شود.

۳- پایداری در دراز مدت

جنس بدنه قفلهای دیجیتال سیار باکیفیت است و نیاز نیست نگران اکسید شدن روکش بیرونی آن باشید. این روزها اکثر مدل‌های قفل الکترونیک با لایه‌ای محافظ ساخته می‌شوند تا در شرایط آب‌وهوایی شرجی و رطوبت بالا مقاومت بالایی داشته باشند و زنگ نزنند.

علاوه‌براین طرح‌های زیبا و رنگ‌های خاص، به ظاهر خانه شما شکلی مدرن می‌بخشند و می‌توان زیبایی را از دیگر مزایای قفل دیجیتال دانست.

مزایای قفل دیجیتال

نکات مهم در زمان خرید قفل دیجیتال

در زمان خرید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱- هزینه نصب و خدمات

قبل از نصب، سه سوال مهم زیر را از خود بپرسید:

آیا درب من برای نصب قفل دیجیتال مناسب است؟

متأسفانه، انواع درب‌ها برای قفل‌های دیجیتال مناسب نیستند. به عنوان مثال، قفل‌های دیجیتالی سامسونگ فقط درصورتی قابل نصب هستند که درب شما به درب اتوماتیک نزدیک تر بوده یا بین درب و دستگیره دروازه حداقل فاصله ۷۰ میلی متر فاصله داشته باشد (در صورت وجود). قبل از خرید قفل دیجیتال حتماً این مورد را بررسی کنید.

البته قفل‌های یوکا روی اکثر درب‌ها قابل نصب هستند.

آیا می‌توانم قفل دیجیتال را در کنار قفل مکانیکی موجود نصب کنم؟

به طور معمول دو روش برای نصب قفل‌های شما وجود دارند، جایگزینی قفل مکانیکی با قفل دیجیتال یا قرار دادن قفل دیجیتال بر روی دنده موجود. بسته به نوع قفل‌های دیجیتالی موجود، باید از قبل برندی که از آن خریداری کرده‌اید را بررسی کنید.

۲- گزینه‌های ورود چندگانه

توصیه می‌شود در صورت خرابی باتری یا اشکال در سیستم، قفل‌های دیجیتالی با چندین حالت ورود را انتخاب کنید. با دسترسی پشتیبان، بدون دردسر گیر کردن در بیرون، خود را نجات دهید. اگر رمز عبور یا کارت RFID خود را فراموش کنید، چنین قفل‌های دیجیتالی می‌توانند نجات دهنده باشند.

۳- خریدهای بدون ریسک

ناگفته نماند که در کنار مزایای قفل دیجیتال، قیمت نسبتا بالای این گجت، خرید آن را به ریسک بزرگی برای بسیاری از کاربران تبدیل کرده است. از آنجایی که امکان تست قبل از خرید چندان وجود ندارد، خوب است که قبل از خرید از کیفیت برند و خدمات پس از فروش مطمئن شوید تا خرید لذت‌بخش و خوبی داشته باشید.

مزایای قفل دیجیتال

۴- طول عمر باتری

یکی از چالش‌های قفل‌های دیجیتال باتری آن‌هاست. همیشه قبل از خرید به عمر باتری آن دقت کنید چون اگر از باتری کم کیفیت یا با عمر باتری استفاده کنید ممکن است درست لحظه‌ای که خارج از خانه هستید و نیاز به باز شدن درب دارد، باتری خاموش شود و پشت درب بمانید.

بهتر است از کیفیت باتری مطمئن شوید و همیشه چند باتری اضافی در خانه داشته باشید تا هروقت نیاز بود، به تعویض آن اقدام کنید.

این مقاله را از دست ندهید:

کلام آخر

قبل از  خرید قفل هوشمند، در نظر گرفتن روش‌های دسترسی ترجیحی، ویژگی‌های امنیتی و بودجه راحت برای کار کردن را در نظر بگیرید. با استفاده از این نکات درونی و چیزهایی که باید بدانید، گرفتن قفل دیجیتالی مورد نظر شما دیگر یک کار دلهره آوری نیست.

هنگامی که کارهای بازسازی یا طراحی داخلی خود را انجام می‌دهید، می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و قفل خود را به قفل دیجیتالی ارتقاء دهید. توجه داشته باشید که همه قفل‌ها به راحتی نمی‌توانند بر روی درب موجود نصب شوند، بنابراین با شرکت طراحی داخلی و یا متخصص قفل درب دیجیتال خود تماس بگیرید.

ما در یوکا تلاش کرده‌ایم تا با پشتیانی قدرتمند از مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش ویژه به خریداران، تجربه لذت‌بخشی را از خرید قفل دیجیتال به شما منتقل کنیم. درصورتی‌که نیاز به پشتیبانی کارشناسان ما در یوکا داشتید، با کلیک بر لینک زیر یا تماس با مشاوران ما در دفاتر نمایندگی یوکا درخواست خود را مطرح کنید.

تماس با مشاورین یوکا