سیستم کنترل دسترسی یک راه حل انعطاف پذیر است که در صورت انتخاب متناسب با یک محیط خاص، بسیار موثر می‌باشد. ما توصیه می‌کنیم به طور دوره‌ای چالش‌های امنیتی موجود در دفتر یا مرکز خود را ارزیابی کرده و بررسی کنید که آیا این سیستم به آن‌ها پاسخ می‌دهد یا خیر. تغییر تنظیمات برنامه نیز ممکن است یک راه حل سریع برای وضعیت باشد؛ با یوکا همراه باشید.

به طور خاص، از کارمندان خود بپرسید:

آیا دسترسی همه مناطق با امنیت بالا را کنترل می‌کند؟

آیا در ساعاتی از روز که امنیت بیشترین نگرانی است، موثر است؟

چند نفر از سیستم کنترل دسترسی استفاده می‌کنند؟ آیا برای آن سطح از ترافیک کارآمد به خوبی عمل می‌کند؟

آیا با هر سیستم امنیتی دیگر یا اقدامات امنیتی مورد استفاده در ملک به خوبی کار می‌کند؟

با پیشرفت فناوری، احتمالاً ویژگی‌ها و تنظیمات جدیدتر می‌توانند با دقت بیشتری این چالش‌ها را برآورده کنند. گاهی اوقات با به روزرسانی، ارتقا یا تغییر سیستم دسترسی به مارک دیگری می‌توانید تفاوت محسوسی ایجاد کنید.

قفل‌سازهای حرفه‌ای آن طرح تجاری را برای به روزرسانی فناوری پیشنهاد می‌کنند. بخشی از بودجه سالانه را برای نگهداری اختصاص دهید و بودجه‌ای را نیز برای بلند مدت در نظر بگیرید. یک سیستم کنترل دسترسی احتمالاً باید بعد از هر ۸ تا ۱۰ سال تعویض گردد.

فهرست مطالب

اطمینان حاصل کنید که سیستم کنترل دسترسی به درستی تنظیم شده است

سیستم‌های کنترل دسترسی هنگامی که متناسب با نیازهای امنیتی ساختمان برنامه‌ریزی شده باشند، بسیار موثر هستند. تنظیمات باید اجازه دسترسی و محدودیت ورود به قسمت‌های ورودی خارجی را در ساعات مشخصی از روز و در روزهای خاصی از هفته فراهم کنند. مدیران و ناظران تاسیسات باید از همان ابتدا در مورد مکان کنترل دقیق‌تر دسترسی و ورود مجاز به هر ساختمان یا بخش به کاربران دقیق توجه کنند.

تنظیم سیستم کنترل دستی به درستی

عملکرد آزمون و حفظ سیستم

درست مانند هر چیزی که برای امنیت به آن اعتماد می‌کنیم، آزمایش و نگهداری منظم نیز از مراحل مهم است. اطمینان حاصل کنید که مراحل آزمایش و بررسی‌های تعمیر و نگهداری بخشی از تقویم سالانه تأسیسات شما است.

یک پروتکل برای استفاده از داده‌های ترافیک ایجاد کنید

مدیریت باید فرایندی را برای نحوه و زمان استفاده از اطلاعات مربوط به ترافیک تنظیم کند. این که آیا روزانه برای ردیابی ساعات کار کارمندان بررسی می‌شود یا خیر، به طور منظم برای دیدن متوسط ​​جریان ورود افراد به ساختمان یا در صورت لزوم برای مسائل امنیتی، این جزئیات باید تعریف شوند. این مربوط به درب اصلی و همچنین نقاط خاص با امنیت بالا است.

سطوح دسترسی را پیاده سازی کنید

یکی از مزایای بزرگ کنترل دسترسی این است که سیستم می‌تواند به یک ساختمان شخصی اختصاص یابد. هر بخش از ساختمان و نیازهای امنیتی خاص آن را در نظر بگیرید. دسترسی فقط به کاربرانی که باید از آن فضا استفاده کنند داده می‌شود.

اعتبارنامه ورود به سیستم برای هر نقطه را بررسی کرده و ارزیابی کنید که آیا باید محدودیت بیشتری داشته باشد. مطمئن باشید که دسترسی کارکنانی که شرکت را ترک کرده یا اخراج شده اند، لغو شده است. سپس، لیست کاربران و سطح دسترسی آن‌ها را مرور کرده و آن را به روز کنید.

ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث باید سطح دسترسی را دقیقاً با توجه به مناطقی که باید به آن‌ها دسترسی داشته باشند، کنترل کنند. علاوه بر این، محدود کردن دسترسی از نظر ساعت کار و مدت زمان مهم است.

دستگاه‌های دسترسی را به روز نگه دارید

چه شرکت شما از صفحه کلید، دکمه‌های کلیدی، کارت‌های دسترسی یا ورودی بیومتریک استفاده کند و چه از مجوزهای دسترسی، دستگاه‌ها باید مرتباً به روز شوند.

دستگاه‌های دسترسی باید هنگام خروج هر بازدید کننده جمع شوند

هنگام خروج کارکنان از شرکت، باید دستگاه‌های دسترسی جمع آوری شده و مجوزها غیرفعال گردند. هر کد، fob ، کارت یا اثر انگشت باید فقط برای یک دوره زمانی مشخص اجازه ورود داشته باشد. پس از شش ماه یا یک سال، سیستم باید به طور خودکار دسترسی را مسدود کند و برای ادامه استفاده نیاز به تجدید دارد. مسدود کردن خودکار باید برای کاربران شخص ثالث زودتر (تقریباً هر دو تا سه ماه یکبار) رخ دهد.

با کمک این دستورالعمل‌ها کسب و کارتان مجبور می‌شود تا مرتباً مجوزهای دسترسی کاربر را مرور کند و همه چیز را تا حد ممکن به روز نگه دارد.

کارکنان را در مورد استفاده صحیح آگاه کنید

کارمندان و کارکنان جدید باید در مورد انتظارات شرکت شما هنگام کنترل دسترسی مطلع شوند. برای همه کارمندان فعلی و استخدام‌های جدید سیاست‌ها و آموزش‌های شفافی را ارائه دهید. به عنوان مثال، آن‌ها باید بدانند که باز نگه داشتن در برای دیگران یا اجازه دادن افراد به داخل ساختمان غیر قابل قبول است.

امنیت را دو برابر کنید

سرانجام، استفاده از روال بررسی مجدد را در نظر بگیرید که در آن ناظران باید از هر درخواست ورود به سیستم خارج شوند. این روش می‌تواند امکان سوء استفاده از ورود و خروج را کاهش دهد.

رکورد ایجاد شده می‌تواند به صورت الکترونیکی برای ارجاع در آینده ذخیره شود. به عنوان مثال، اعتبار سنجی دسترسی در مواردی که تجهیزات یا مواد ارزشمند از بین بروند، آسیب ببینند یا سرقت شوند، مفید است.

خرید قفل دیجیتال یوکا