در گذشته بازارهای سنتی محلی بودند برای خرید و فروش کالا و سایر فعالیت های اقتصادی، خدماتی و تفریحی و در ساخت و معماری آن‌ها هنر و فرهنگ رایج هر جامعه نمایان بود.

در ادامه باگسترش راه‌ها، کاروان و کاروان سراها نمود پیدا کرد و مسافران در طول سفر ضمن اقامت از مغازه‌های داخل این مکان‌ها خرید می‌کردند. به همین دلیل محوطه این کاروانسراها معمولا بزرگ بود و علاوه بر اتاق‌های استراحت دارای یک چهار دیواری و حیاط چند هزار متری بود که انواع کالاها و مایحتاج مسافران را در خود جای می‌داد.

در این مقاله، با بررسی تاثیر مراکز خرید هتل بر جذب گردشگران و مهمانان بیشتر به هتل با ما باشید.

همان‌طور که اشاره شد با گسترش راه‌ها، کاروان و کاروان‌سراها نمود پیدا کرد و مسافران در طول سفر ضمن اقامت از مغازه‌های داخل کاروان‌سراها خرید می‌کردند. در آن روزگاران این روش مهمانداری، شغل پر درآمدی محسوب می شد و کاروان‌سراها از محبوبیت خاصی برخوردار بودند.

امروزه نیز همانند گذشته مردم علاقه‌مند هستند به نقاط دور و نزدیک سفر کنند، اما بر خلاف گذشته دیگر با خودرو و هواپیما به سفر می‌روند و اغلب در هتل‌ها اقامت دارند.

گسترش مراکز و فروشگاه های زنجیره ای 

با گذشت زمان و تنوع سفرها و فراگیر شدن امر گردشگری در میان اقشار مختلف جامعه، رفته رفته بازارها، سوپر مارکت و مغازه‌های خیابان‌ها نیز جای خود را به مراکز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای داده‌اند.

شاید این موضوع برای ما نیز بارها پیش آمده که با توجه به خرید کلی و تخفیفات ملموس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تمایل داریم بیشتر از این محل‌ها خرید کنیم، زیرا مدت‌ها نیازی به خرید مجدد نداریم و خیال‌مان از این بابت راحت است.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید قفل کارتی درب : قیمت قفل کارتی ، معرفی انواع دستگیره کارتی و هر نکته ای که لازم است بدانید

فهرست مطالب

مراکز خرید هتل و تاثیر آن بر جذب گردشگران بیشتر

شهرواندان و مسافران ترجیح می‌دهند از مراکز خرید هتل اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند، چرا که این فروشگاه‌ها هم لوازم با برندهای معروف و با کیفیت را عرضه می‌کنند و هم از لحاظ قیمت برای خریداران به صرفه‌تر هستند.

ضمن این که دسترسی به این مراکز آسان است، دارای پارکینگ هستند و امکان تردد با خودروهای شخصی به محوطه فروشگاه میسر است و مهمانان با یک بار مراجعه به این مراکز و خرید سوغاتی و سایر اجناس، دیگر نیاز نیست به دنبال پیدا کردن فروشگاه در سطح شهر باشند و مطمئنا دیگر نیازی به خرید از دیگر مراکز نخواهند داشت .

چگونه مراکز خرید هتل به جذب گردشگران و مهمانان بیشتر به هتل کمک می کند ؟ - قفل هتلی

خرید سوغاتی و لوازم مورد نیاز گردشگران 

مسافران و گردشگران غالبا از برنامه‌ریزی تفریحی خود، حداقل یک روز را به خرید سوغاتی و لوازم مورد نظر اختصاص می دهند. گردشگران و مسافرانی که در هتل‌ها اقامت دارند معمولا دوست دارند از نزدیک‌ترین و بهترین محل خرید کنند. ما می توانیم با معرفی مراکز خرید مورد نظر، آن‌ها را در یک خرید خوب یاری کنیم.

مزیت های مراکز خرید تجاری در هتل ها 

حال اگر هتلی که مهمانان در آن اقامت دارند دارای مراکز خرید تجاری مدرن و به روز باشد، دارای حداقل دو مزیت اساسی است؛ اول این که از لحاظ اقتصادی برای صنعت هتل سودمند است و علاوه بر این، مهمانان به راحتی و با دسترسی سریع خریدهای مورد نظر خود را در مراکز خرید هتل انجام می‌دهند.

مرکز خرید هر چه به هتل نزدیک‌تر باشد بهتر است و از هزینه‌های ناشی از تردد و صرف زمان زیاد جلوگیری می‌کند و مهمانان با خیالی آسوده به سایر برنامه‌های گردشی خود می‌رسند و دغدغه کمتری در خصوص خرید خواهند داشت.

همچنین بخوانید : قفل هتلی مارس ، تعریف جدیدی از امنیت 

حتی می توان در ساختمان جنب هتل و یا داخل آن، این مراکز خرید را مهیا و با تبلیغات و اهدا جوایزی به خریداران موجبات رضایت‌مندی هر چه بیشتر مهمانان را در این امر فراهم کرد.

گردشگران وقتی در ارزیابی‌های خود به این نتیجه برسند که خرید از فروشگاه هتل برای آن‌ها بهتر از وقت تلف کردن و گشتن در داخل شهر است، خرید از مراکز تحت نظر هتل را ترجیح می دهند

. البته در این راستا باید به این نکته توجه داشت که این فروشگاه‌ها باید از هر لحاظ نمونه و دارای ساختمانی مدرن و ظاهری مناسب باشند. هم‌چنین باید در دراز مدت هزینه‌های صرف شده جهت احداث این مراکز جبران شود و با ادامه فعالیت‌، سودآوری خوبی برای مجموعه به همراه داشته باشد.

هتل‌هایی که اقدام به ساخت و معرفی این مراکز کرده اند، در شرایط یکسان از سایر رقبا پیشی گرفته و شهرت بیشتری کسب کرده‌اند. هتل‌هایی که تک منظوره نیستند و علاوه بر پذیرایی از مهمانان دارای امکانات رفاهی و تجاری جانبی نیز هستند در جذب گردشگر موفق خواهند بود.

خرید چشمی دیجیتال یوکا