فعالیت مداوم عملیات شست و شو از سوی هتل‌ها بسیار پرهزینه و زمان بر است، اما در بسیاری موارد نیز تجهیزات مورد نیاز آن‌ها متناسب با تعداد اتاق‌ها نیست.

طبق گفته مارسلا آرسینیگاس (Marcela Arciniegas) معاون ارشد موسسه مشاوره خدمات شست و شو، بسیاری از هتل‌ها (با اندازه متوسط ۲۰۰ تا ۴۵۰ اتاق) فاقد تجهیزات لازم جهت مدیریت بخش رخت‌شوی خانه هستند و در نهایت چرخه شست و شوی آن‌ها طولانی‌تر و پر هزینه‌تر می‌شود.

در این مقاله مدیریت بخش لاندری هتل و تاثیر آن بر کاهش هزینه‌های هتل را بررسی می‌کنیم؛ با مجله تخصصی یوکا همراه باشید.

از دست ندهید : معتبرترین برندهای کره ای قفل دیجیتال

فهرست مطالب

مدیریت بخش لاندری هتل و تاثیر آن بر کاهش هزینه‌ها

در طول یک دهه گذشته، میزان استفاده از پارچه‌ها (ملحفه‌ها) در اکثر هتل‌ها به طور چشمگیری افزایش یافته، اما ظرفیت ماشین‌های شست و شو هم‌چنان ثابت باقی مانده است. آرسینیگاس می‌گوید حجم پارچه‌های ۲۰ سال گذشته را می‌شد با سه ماشین رخت‌شویی شست، اما امروزه هتل‌ها پارچه‌های بی‌شماری دارند که باید هر روز شسته شوند.

آرسینیگاس هم‌چنین در مورد خطرات به روزرسانی‌های نامناسب نیز هشدار داده است و با ذکر مثال از هتل‌هایی صحبت می‌کند که اقدام به سرمایه‌گذاری جهت خرید ماشین رخت‌شویی کرده‌اند، اما از خرید یک خشک کن جدید سرباز می زنند.

یک ماشین رخت‌شویی قوی که می‌تواند ملحفه بیشتری را در یک بار استفاده بشوید، مشکلاتی برای یک خشک‌کن ضعیف به وجود می‌آورد و موجب می‌شود خشک‌کن نه‌تنها به خود بلکه به ملحفه‌ها نیز آسیب برساند.

آرسینیگاس می‌گوید اگر یک ماشین رخت‌شویی طراحی شده برای شست و شوی ۱۰۰ ملحفه داشته باشید، نیازمند یک خشک‌کن با توان خشک کردن ۱۵۰ پوند ملحفه خواهید بود.

چگونه با مدیریت بخش لاندری هتل در هزینه ها صرفه جویی کنیم ؟

ملحفه‌ها زمانی که مرطوب هستند وزن بیشتری دارند. یک خشک‌کن ضعیف‌تر زمان بیشتری را برای خشک کردن صرف می‌کند ، موجب استهلاک ملحفه‌ها در طول فرآیند خشک کردن می شود و در نهایت آن‌ها را از بین می‌برد.

همچنین بخوانید : شیرین ترین خواب شبانه مهمانان هتل را با تخت خواب مناسب تضمین کنید

حرارت بزرگترین دشمن پارچه 

گرگ فولر (Greg Fuller)، مدیر بخش داخلی شرکت تولید کننده پارچه WestPoint Hospitality می‌گوید بزرگ‌ترین دشمن پارچه حرارت است  اتوکاری اشتباه یک ملحفه موجب تغییر رنگ آن خواهد شد. به علاوه اگر خشک‌کن بسیار ضعیف باشد، حرارت کمتر موجب فشار و کشیدگی در الیاف پارچه می‌شود.

اهمیت آموزش کارکنان هتل 

یک حرارت متوسط برای دوره‌های زمانی طولانی نیز بزرگ‌ترین دشمن پارچه به حساب می آید. حتی زمانی که یک هتل دارای تجهیزات مناسب باشد، آموزش افراد موضوعی حیاتی است، زیرا کارگران بخش رخت‌شوی خانه معمولا دارای ضریب جابه‌جایی و تغییر بسیار بالایی هستند.

فولر می‌گوید دستورالعمل‌های شست و شو برای ملحفه‌ها اغلب به طور صحیح رعایت نمی‌شود، حتی اگر دستورالعمل‌ها به صورت تفصیلی به کارمندان ارائه شود . وی می‌افزاید کارمندان بخش رخت‌شوی خانه ممکن است زمان اتوکشی و خشک کردن را تغییر دهند؛ از این رو نیاز اموزش مجدد آن‌ها احساس می‌شود.

تاثیر فرآیند شست و شو در بخش لاندری هتل 

جوزف ریچی (Joseph Ricci)، مدیر عامل و رییس سازمان TRSA می‌گوید، فرآیند شست و شو معمولا به چهار مرحله تقسیم می‌شود: آب، مواد شوینده شیمیایی، شست و شو و زمان.

اگر در یکی از این فاکتورها تاخیر ایجاد شود، نظیر استفاده بیشتر از مواد شوینده و یا ماشین آلات پیچیده، هر کدام از سه فاکتور دیگر تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

یک ماده شوینده جدید می تواند به طور بالقوه نیاز به آب گرم برای شست و شو را کاهش دهد ، به این معنی که انرژی کم تری به ازای هر بار شست و شو مصرف می شود . اما در هنگام استفاده از یک تکنولوژی جدید و در صورتی که کارمندان حین تغییر فرآیند شست و شو ناموفق باشند ، تمامی این صرفه جویی ها بی نتیجه خواهد ماند .

بخش لاندری هتل چه تاثیری بر کاهش هزینه‌های هتل دارد ؟

طبق گفته ریچی، بسیاری از هتل‌ها نسبت به این که آیا در هزینه کلی ناشی از مجموع قبوض آب و برق و غیر آن‌ها صرفه‌جویی رخ می‌دهد یا خیر، بی اطلاع هستند.

تمامی این مدیران هیچ اطلاعی نسبت به هزینه‌های جداگانه قبوض ندارند. آن‌ها باید مصرف واقعی آب و انرژی قبل از اعمال راهکارهای صرفه جویانه را متوجه شوند.

در مجموعه مقالات مربوط به هتلداری، در این مطلب تاثیر بخش لاندری هتل و مدیریت آن بر هزینه‌های هتل را بررسی نمودیم. این مجموعه را می‌توانید از بخش اخبار و مقالات سایت مطالعه نمایید.

برای آشنایی بیشتر با تجهیزات هتلی از هر یک از محصولات بازدید نمایید و برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

تماس با کارشناسان یوکا