بدون شک امروزه در عصر طلایی توسعه فنأوری زندگی می کنیم. در دو دهه گذشته، برقراری ارتباطات که با استفاده از تلفن های سیمی انجام می شد، به کامپیوتر های کوچک یا همان تلفن های همراهی که در جیب هایمان هستن، محول شده است که این تلفن‌ها قادر به برقراری چندین ارتباط به صورت همزمان هستند. اگر تلفن‌های هوشمند یکی از مهمترین پیشرفت‌های فنآوری دهه اول قرن ۲۱ هستند، قدم بزرگ بعدی در دهه دوم قرن، توسعه خانه های مدرن است. بنابراین برای درک فواید داشتن خانه مدرن چیست، با مقاله دیگری از یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

اتوماسیون خانه مدرن چیست؟

فنآوری اتوماسیون خانه مدرن به طور کلی به هر دستگاه، لوازم برقی و یا سیستم‌هایی که به یک شبکه مشترک وصل می‌شوند که هر کدام از آن‌ها می‌تواند به طور مستقل و از راه دور کنترل شود، اشاره دارد.

از چنین فنآوری می‌توان به عنوان «خانه متصل» (روشنایی، آب و هوا، سیستم‌های سرگرمی و وسایل خانگی را می‌توان در خانه متصل کنترل کرد) نیز معرفی کرد. به عنوان مثال ترموستات، چراغ ها، بلندگوهای صوتی خانه، تلویزیون، دوربین‌های امنیتی، قفل اثر انگشتی، وسایل و سایر موارد، همه به یک سیستم مشترک متصل شده اند که از طریق تلفن هوشمند یا از طریق یک تلفن همراه هوشمند قابل کنترل هستند.

خانه مدرن به شما امکان می‌دهد تا از قابلیت‌های پیشرفته‌ای که در گذشته امکان‌پذیر نبود، استفاده کنید. با ادامه گسترش فناوری، امکاناتی برای اتوماسیون منزل فراهم می‌شود تا زندگی راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر شود.

فواید داشتن خانه مدرن

ممکن است درباره اتوماسیون خانه‌های مدرن و هوشمند این تفکر وجود داشته باشد که فقط به عنوان روشی برای به روز بودن با آخرین فناوری یا فرصتی برای فخر فروشی صاحبان این نوع خانه‌ها در نظر گرفته شوند، اما مزایای عملی شگفت انگیز و غیرقابل انکاری برای خانه مدرن وجود دارند. تعدادی از این مزایا به شرح زیر هستند:

 

۱- تمام دستگاه های منزل خود را از یک مکان مدیریت کنید.

این امر راحتی و رفاه زیادی را برای افراد به ارمغان می‌آورد. این امر که قادر خواهید بود که  تمام فناوری‌های موجود در خانه خود از طریق یک رابط را به شبکه متصل کنید، گام بزرگی برای پیشرفت فناوری و مدیریت خانه است. از لحاظ نظری، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید که چگونه از یک برنامه در تلفن هوشمند و تبلت خود استفاده کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود تا به دستگاه‌های بی‌شمار در منزل خود متصل شوید. این امر باعث کاهش منحنی یادگیری برای کاربران جدید می‌شود و دسترسی به کارایی مورد نظری که برای خانه خود می‌خواهید آسان‌تر می‌شود.

۲- انعطاف پذیری دستگاه‌ها و وسایل برقی جدید امکان پذیر می‌شود.

در سیستم‌های خانه مدرن وقتی صحبت از دستگاه‌ها و لوازم برقی جدید و سایر فناوری‌ها می‌شود، به طرز شگفت آوری انعطاف‌پذیر هستند. این که لوازم برقی شما تا چه میزان از نظر فناوری به روز هستند مهم نیست! زیرا با گذشت زمان، مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری خواهند آمد.

فراتر از آن، شما احتمالاً به دلیل جایگزین کردن وسایل قدیمی، به مجموعه دستگاه های خود اضافه خواهید کرد یا فناوری جدیدی را برای همراهی با فضاهای داخلی و خارجی خود کشف خواهید کرد. امکان ادغام این وسایل جدید در منزل باعث می شود تا کار شما به عنوان صاحب خانه بسیار ساده تر شود و به شما امکان می دهد تا شیوه زندگی خود را با جدید ترین فناوری به روز نگه دارید.

۳- امنیت خانه به حداکثر می‌رسد.

هنگامی که ویژگی های امنیتی و نظارتی را در شبکه خانگی هوشمند خود وارد می کنید، امنیت منزل شما می تواند به سرعت افزایش یابد. در اینجا گزینه های مختلفی وجود دارد – فقط چند ده مورد از این موارد در حال بررسی و اکتشاف هستند. به عنوان مثال، سیستم های اتوماسیون خانه مدرن می توانند سیستم تشخیص حرکت، دوربین های مداربسته، قفل های درب اتوماتیک و سایر اقدامات امنیتی ملموس را در سرتاسر خانه به یکدیگر متصل کنند تا بتوانید آن ها را از یک دستگاه تلفن همراه قبل از رفتن به رختخواب فعال کنید. همچنین بسته به زمان خاموش شدن هشدار می توانید هشدارهای امنیتی را در دستگاه های مختلف خود دریافت کنید و فعالیت ها را خواه در خانه باشید یا کیلومتر ها دور از خانه، در زمان وقوع نظاره کنید.

۴- عملکردهای خانه را از راه دور کنترل کنید.

کنترل از راه دور منزل

قدرتی که در کنترل کارکرد خانه خود از راه دور دارید را دست کم نگیرید. در یک روز فوق العاده گرم می توانید به خانه خود دستور دهید تا قبل از آنکه از محل کار به خانه بروید، خنک تر شود. اگر برای درست کردن شام عجله دارید اما هنوز در فروشگاه هستید، می توانید اجاق گاز خود را در حالی که هنوز در راه خانه هستید، با استفاده از سیستم کنترل از راه دور، روشن کنید. حتی می توانید بررسی کنید که آیا چراغ ها را روشن گذاشته اید یا نه، چه کسی در درب ورودی شما است یا از اینکه تمام وسایل را خاموش کرده اید، اطمینان حاصل کنید.

۵- بازده انرژی افزایش می‌یابد.

بسته به نحوه استفاده شما از فناوری خانه مدرن، این امکان وجود دارد که با انجام تنظیماتی، بازدهی منزل خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، شما می توانید با استفاده از یک ترموستات هوشمند قابل برنامه ریزی که دمای مورد نظر شما را در موقعیت های مختلف می داند، کنترل دقیق تری در گرمایش و سرمایش خانه داشته باشید و سپس بهترین تنظیمات کارآمد در مصرف انرژی را در طول روز پیشنهاد دهید. چراغ ها و سایه های موتوری پنجره ها را می توان طوری تنظیم کرد تا هنگام غروب آفتاب به حالت عصر تغییر یابند تا انرژی کمتری مصرف شود و یا هنگام ورود یا خروج از اتاق، چراغ ها می توانند به طور خودکار روشن یا خاموش شوند، بنابراین هیچ وقت نگران اتلاف انرژی نخواهید بود.

۶- عملکرد لوازم برقی بهبود می‌یابد.

خانه های مدرن همچنین می توانند در اداره بهتر لوازم برقی به شما کمک کنند. یک تلویزیون هوشمند به شما کمک می کند تا برنامه ها و کانال های بهتری را پیدا کنید و برنامه های مورد علاقه خود را تعیین کنید. یک اجاق گاز هوشمند به شما در پخت یک مرغ به بهترین نحو به شما کمک خواهد کرد – بدون هیچ گونه نگرانی در این مورد که مرغ را بیش از حد لازم یا کمتر از حد لازم بپزید. سینمای خانگی و سیستم صوتی که با هوشمندی طراحی شده است می تواند به شما در هنگام سرگرم کردن میهمانان بدون بروز مشکلی کمک کند؛ زیرا این دستگاه به شما این امکان را می دهد تا مجموعه ای از آهنگ ها و فیلم های مورد علاقه خود را همیشه آماده داشته باشید. درنهایت، اتصال وسایل شما و سایر سیستم ها با فناوری اتوماسیون، باعث بهبود کارایی دستگاه شما می شود و در کل باعث می شود زندگی بسیار آسان تر و لذت بخش تر شود!

۷- برای بهبود عملکرد فضای خانه می‌توان نظارت و کنترل داشت.

شما می توانید موارد کنترلی را در جهت نحوه عملکرد خانه خود به کار ببرید. شما می توانید بر تعداد دفعاتی که تلویزیون تماشا می کنید (و چه چیزی تماشا می کنید)، غذاهایی که در فر خود می پزید، نوع غذاهایی که در یخچال خود نگه می دارید و همچنین عادات مصرف انرژی خود نیز نظارت داشته باشید. ممکن است بتوانید از این بینش ها جهت تجزیه و تحلیل عادات و رفتارهای روزانه خود استفاده کنید و تنظیماتی را برای سبک زندگی مورد نظر خود انجام دهید.

کلام آخر

میزان قابل توجه علاقه ایجاد شده در مصرف کنندگان برای استفاده از فناوری خانه مدرن به معنای آن است که بزرگترین شرکت های فناوری در جهان و مبتکران وارد رقابتی برای شکست دادن یکدیگر شده اند. این بدان معناست که فناوری بزرگتر و بهتر خانه هوشمند همواره برای مطابقت با نیازهای دیجیتالی ما در حال توسعه است و این صنعت در یک مسیر شگرف و رو به رشد قرار دارد. مواردی که گفته شد هیجان انگیز هستند و مطمئناً ارزش این را دارد که خودتان ببینید که اتوماسیون خانه مدرن چه کارهایی می تواند برایتان انجام دهد.

تماس با کارشناسان یوکا