طراحی داخلی به سبک هالیوود ریجنسی، الهام گرفته از خانه‌های مجلل بازیگران و کارگردانان سینما، به ویژه خانه‌های دوران طلایی هالیوود است.

این سبک با رنگ‌های جسورانه، وسائل لوکس و ظاهر پَر زرق و برق مشخص می‌شود. این سبک ترکیبی از سبک‌های آرت دکو و میانه قرن را برای ایجاد فضاهایی لوکس ایجاد می‌کند. برای شناخت بیشتر این سبک با یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

تعریف سبک هالیوود ریجنسی

شروع دوره هالیوود ریجنسی همزمان با عصر طلایی هالیوود در دهۀ ۱۹۳۰ آغاز شد اما این سبک بعداً تحت تأثیر روندهای میانه قرن  نیز قرار گرفت.

با توجه به نامش، تعجب آور نیست که این سبک از دکوراسیون داخلی از هالیوود الهام گرفته شده باشد.

در این سبک انتخاب‌ها و رنگ‌های عجیب، قطعات بی‌نظیر، مبلمان در سبک‌های مختلف، لمس پر زرق و برق آینه‌ها و سطوح بازتابنده جلب توجه می‌کنند. برخلاف اکثر سبک‌های داخلی که بر یکپارچگی فضا تأکید دارند، سبک دکوراسیون هالیوود ریجنسی بر عکس عمل می‌کند زیرا هر فضا کاراکتر به خصوص خود را به نمایش می گذارد.

آنچه در مورد سبک هالیوود ریجنسی دوست دارید خواهید داشت به موارد زیر وابسته هستند:

  • فضای داخلی مطمئنا همه مهمانان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
  • می‌توان مانند یک ستاره هالیوود زندگی کرد.
  • به لطف طبیعت پر زرق و برق هالیوود ریجنسی، این سبک نسبت به سایر سبک‌های دکوراسیون داخلی محدودیت کمتری دارد و به افراد این فرصت را می‌دهد که هر اتاق را واقعاً منحصر به فرد کنند و آن مخصوص به خودشان بدانند.
  • در بحث دکوراسیون هرگز محدود نیست زیرا این سبک به آزادی بیشتر مشهور است.
  • می توان ازعجیب‌ترین قطعات تزئینی و کارهای هنری استفاده کرد.

عناصر اصلی در سبک هالیوود ریجنسی

چند مورد از این عناصر را به فضای داخلی خود اضافه کنید:

  • رنگ‌های روشن و متضاد
  • چاپ‌های اشکال حیوانی و گرمسیری
  • نقوش خورشید یا ستارگان
  • لوسترهای پر زرق و برق
  • سطوح سنگی به ویژه سنگ مرمر در پیشخوان آشپزخانه

نحوه تزئین دکوراسیون به سبک هالیوود ریجنسی

اگر واقعاً می‌خواهید خانه شما شبیه به خانه ستارگان هالیوود شود، با غیر قابل پیش بینی ترین وسائل شروع کنید و از ایجاد این سبک نترسید! موارد زیر نکات اصلی هستند که باید در ایجاد این سبک فوق العاده به کار بگیرید:

تنوع در رنگ‌ها

شاید بارزترین و مهمترین بخش سبک هالیوود ریجنسی، استفاده جسورانه از رنگ‌ها باشد. وقتی نوبت به ایجاد پالت رنگی هالیوود ریجنسی می‌رسد، هیچ قانونی وجود ندارد!

صورتی، زرد، فیروزه‌ای، طلایی و سبز زمردی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در پالت‌های این سبک هستند، به ویژه به عنوان عناصر تأکیدی و رنگ‌های ثانویه نیز شناخته می‌شوند. یکی دیگر از ترکیب‌های رنگی در این سبک، سیاه و سفید برای ایجاد یک کنتراست (تضاد) بالاست.

استفاده از مبلمان خاص

هدف از مبلمان داشتن قطعات چشم نوازی است که به نظر می‌رسد هرکدام نوعی از شخصیتی متفاوت دارند اما از دوره‌ها و سبک‌های مختلف هستند. در حقیقت، خانه‌هایی به سبک هالیوود ریجنسی، معمولاً چند قطعه عتیقه اروپایی و فرانسوی را با برخی از مبلمان ساده‌تر یا وسایل پارچه‌ای مدرن ترکیب می‌کنند.

اگرچه هنوز می‌توانید به گزینه‌های چوبی پایبند باشید اما بد نیست که چند سبک مبلمان آینه‌ای یا شیشه‌ای را نیز در فضای داخلی خود قرار دهید. میزهای قهوه خوری دارای سطوح آینه‌ای را جلوی مبلمان راحتی قرار دهید.

همچنین یادآور می‌شویم که مبلمان به سبک هالیوود ریجنسی معمولاً خیلی بزرگ نیستند و به دلیل رنگ و اشکال متمایزی که دارند، سریعاً چشم را خیره می‌کنند.

به عنوان مثال، شما احتمالاً می‌خواهید یک مبل دو نفره کوچک و چند صندلی خاص را به جای یک کاناپه بزرگ چند نفره انتخاب کنید. اگر خانواده بزرگی دارید، هنوز انتخاب مبلمان بزرگ‌تر منطقی خواهد بود.

توجه به جزئیات لوکس

این واقعیت که مبلمان به سبک هالیوود ریجنسی کل اتاق را اشغال می‌کنند، درست نیست! باید بیشتر به عناصر تأکیدی و جزئیات تزئینی اعتماد کنید تا اینکه فضا را پر از وسائل پر زرق و برق کنید.

برخی از ترفندهای رایج تقریباً در هر فضایی قابل استفاده هستند که شامل ترکیب‌های فلزی، لوسترهای چشم نواز وساپل عتیقه طلایی و هر چیز لوکس و پر زرق برق دیگر هستند.

آینه‌ها و سبک روشنایی

سطوح آینه‌ای و مبلمان براق،به شما در تقویت عنصر نور کمک می‌کنند؛ اما شما هنوز هم به وسایل روشنایی مناسبی نیاز دارید. مؤثرترین ایده این است که به بسیاری از ایده‌های مختلف اعتماد کنید و لازم نیست که با سایر عناصر مطابقت داشته باشند. هدف این است که از زرق و برق و درخشش این دوران برجسته استفاده کرده و بر آن تأکید شود.

در زیر برخی از وسایل روشنایی وجود دارند که می‌توانید برای فضای داخلی سبک هالیوود ریجنسی خود در نظر بگیرید:

  • لامپ‌های رومیزی به اشکال مختلف از جمله مدل‌های شبیه به حیوانات و غیره
  • لامپ‌های کشیده دیواری
  • لوسترهای طلایی با جزئیات لوکس

نیاز به وجود الگوها

هنگام تزئین خانه ای به سبک هالیوود ریجنسی، لازم نیست از ترکیب و مطابقت الگوهای مختلف ترس داشته باشید. از اشکال هندسی پر رنگ گرفته تا نقوش ستاره ای، به دنبال الگوهایی باشید که فضای داخلی شما را زیبا و متفاوت می‌کنند. این الگوها را می‌توانید روی یک دیوار خالی یا روی یک بوم نقاشی نشان دهید.

انواع بافت‌های زیبا

درست مانند اینکه الگوهای مختلفی را با هم مخلوط کرده‌اید، می‌توانید همین کار را با بافت‌ها و به ویژه با گزینه‌هایی که احساس لوکس بودن این سبک را تقویت می‌کنند، انجام دهید.

به عنوان مثال، مخمل، جیر، ابریشم و خز از پارچه‌ها و مواد محبوب در خانه‌های ‌هالیوود ریجنسی هستند؛ حتی می‌توانید یک شال مبل نیز مبلمان خود اضافه کنید.

دیوارها به عنوان نقطه کانونی

دیوارهای سفید ساده به سبک هالیوود ریجنسی تعلق ندارند، مگر اینکه بتوانید آن‌ها را با آینه، قاب و قطعات هنری رنگارنگی پوشاند. چند روش مختلف وجود دارند که دیوارهای سفید را از عناصر پس زمینه خسته کننده به یک قسمت پر جنب و جوش از فضای داخلی تبدیل می‌کنند. این موارد عبارتند از:

  • استفاده از رنگ های پاستلی
  • استفاده از کاغذ دیواری با الگوهای خاص
  • استفاده از گچبری‌های زیبا بر روی دیوار

کلام آخر

افرادی که عاشق سبک‌های لوکس و پر زرق و برق هستند، می‌توانند به سراغ هالیوود ریجنسی بروند. این سبک به آنچه به رنگ، بافت و روشنایی اقرار آمیز مربوط می‌شود، اشاره دارد. بدون شک چنین سبکی می‌تواند یک فضای بی‌روح را زنده کند؛ اما باید توجه داشت که این سبک نیاز به صرف هزینه بالا برای خرید قطعات مختلف دارد.

منبع: decortips.com

 

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های درب دیجیتال با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.