سبک دکوراسیون معاصر به فضاهایی اشاره دارد که در آنها لحظه حال حرف اول را می‌زنند. هر آنچه در دنیای امروز حکمفرماست در سبک طراحی داخلی معاصر دیده می‌شود، اینها می‌توانند رنگ‌ها، الگوها، وسائل تزئینی و هر المان دیگر باشند. به روز بودن گستردگی در ارائه طرح‌های مختلف برخی از مهمترین ویژگی‌های سبک معاصر است. برای شناخت بیشتر این سبک با یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

تعریف سبک دکوراسیون معاصر

سبک معاصر تحت تأثیر سبک‌های گذشته قرار نمی‌گیردو بر عناصر طراحی مدرن و ظریف و رنگ‌های گرم و خنثی تمرکز دارد. وجود مواد طبیعی مانند چوب در این سبک، طراحی داخلی معاصر را از سبک مدرن جدا می‌کند و باعث می‌شود این سبک گرمای بیشتری را نشان دهد.

سبک دکوراسیون معاصر، با سادگی، ظرافت، خطوط صاف، رنگ‌های خنثی و مبلمان عاری از تزئینات و خطوط تمیز برای به حداکثر رساندن احساس باز بودن و راحتی فضا تعریف می‌شود. در سبک طراحی داخلی معاصر نباید از خطوطُ جزئیات بیش از حد، آثار چاپی گلدار استفاده کرد!

با تمرکز بر رنگ، فضا و شکل، سبک داخلی معاصر ساده و جدید به نظر خواهد رسید. گرچه تصور می‌شود که سبک مدرن سرد و مینیمالیستی است اما سبک معاصر در اوج سادگی، گرم و دلنشین است. به همین دلیل برای انواع کاربری‌ها اعم از اداری، تجاری و خانگی عالی است.

عناصر سبک‌ دکوراسیون معاصر

برای دستیابی سبک معاصر، مهم است که برخی از قوانین اساسی آن را بدانید. تزئین سبک دکوراسیون معاصر دارای ویژگی‌ها و عناصر متمایزی است که به‌راحتی قابل شناسایی است. در زیر روش‌هایی برای ایجاد سبک معاصر آورده شده‌اند:

۱- سادگی بیشتر

قانون مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که فضای داخلی  معاصر را با مجموعه‌های زیادی از قطعات بهم نریزید. قطعات کمتر همیشه بهتر است زیرا فضای راحتی را ایجاد می‌کند که به همه مبلمان و اشیاء در فضا اجازه می‌دهد تا نفس بکشند.

شما می‌توانید بودجه خود را به طورعاقلانه‌تری صرف قطعات ساده کنید تا بتوانید با سبک معاصر، فضای داخلی خود زینت بخشید.

۲- رنگ‌های معاصر

سیاه و سفید و خنثی، رنگ‌های اصلی سبک دکوراسیون معاصر هستند. رنگ سیاه اغلب برای تعریف اتاقی به سبک معاصر استفاده می‌شود. با دیوارهایی که به رنگ خنثی رنگ آمیزی شده‌اند، می‌توانید یک زمینه عالی برای لوازم جانبی با رنگ‌هایی شاد داشته باشید.

اگر دیوارها و پنجره‌ها به صورت پاستیلی رنگ آمیزی شده‌اند، سایر لوازم باید خنثی باشند. اگر دیوارها رنگ‌ها شاد دارند، باید از رنگ‌های خنثی در هر جای دیگری استفاده شود.

۳- سبک مبلمان معاصر

اشکال هندسی صاف و تمیز برای قطعات مدرن مبلمان ضروری هستند. مبلمان روکش‌دار اغلب از رنگ‌های سیاه، سفید یا سایر رنگ‌های خنثی در الیاف طبیعی استفاده می‌کنند.

مبلمان را با پارچه‌ای خنثی، سیاه یا رنگی بپوشانید. پارچه‌ها معمولاً ظاهری طبیعی دارند که در پشم، پنبه، ابریشم، پارچه و غیره موجود هستند و باعث جذابیت ظاهری مبلمان می‌شوند.

قطعات مبلمان معاصر باید ساده و بدون جزئیاتی مانند انحناء باشند. خطوط شکسته مهمترین المان در سبک دکوراسیون معاصر است. اشکال هندسی مربعی، مستطیلی، لوزی، چند ضلعی، ماهیت این سبک از طراحی داخلی را نشان می‌دهند.

۴- کفپوش معاصر

کف در یک خانه به سبک مدرن باید از چوب، کاشی یا وینیل تشکیل شده باشد. در سبک معاصر چه از سرمایک استفاده شود و چه از فرش، الگو باید ساده باشد. کفپوش‌های چوبی به خصوص برای این سبک عالی هستند و می‌توانند گرما و بافت را به فضای مختلف اضافه کنند.

تُن‌های رنگی روشن ​​اغلب به بهترین وجه ممکن کار می‌کنند اما گاهی اوقات می‌توانید کف تیره را داشته باشید که با دیوارهای روشن ترکیب شده‌اند که هنوز هم یک احساس تعادل چشمگیر را ایجاد می‌کنند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از فرش‌ها با طرح هندسی نیز استفاده کنید.

۵- روشنایی معاصر

قطعات منفرد در سبک طراحی داخلی معاصر، همراه با وسایل روشنایی که برای تمرکز روی قطعات خاص انتخاب شده‌اند، در نظر گرفته می‌شوند.

استفاده از روشنایی به سمت پایین که نور را روی تابلو می‌تابند، کمک می‌کند تا چشم به سمت نقاطی که می‌خواهید روی آن‌ها تمرکز کنید، جلب شود. روشنایی در سبک معاصر به عنوان یک عنصر تأکیدی محسوب می‌شود که هدفش جلوه بخشیدن به قطعه دیگری است.

۶- آثار هنری

دیوارها در سبک دکوراسیون معاصر معمولاً تزئینات زیادی ندارند و با هم در سادگی مفهوم پیدا می‌کنند. بوم‌های نقاشی باید بسیار تمیز قاب شوند، مجسمه‌های ساده، عکاسی سیاه و سفید و شیشه کاری نیز گاهی اوقات به خوبی کار می‌کنند.

فلزاتی مانند فولاد ضد زنگ، نیکل و کروم در فضای داخلی خانه‌های معاصر بسیار محبوب هستند زیرا یک پوشش تمیز و براق را ارائه می‌دهند. آثار هنری می‌توانند اشکال هندسی شکل را شامل شوند که با رنگ‌های خنثی نمایش داده می‌شوند.

۷- پارچه‌های معاصر

برای نرم و گرم کردن نشان دادن فضا، می‌توانید پارچه‌هایی با بافت زیاد و رنگ‌های ساده برای بالش و کوسن استفاده کنید. در این سبک به علاوه از چاپ‌های رنگارنگ و پرزرق و برق باید اجتناب شود زیرا با سادگی که المان اصلی سبک معاصر است اشتباه گرفته خواهد شد.

چاپ‌های دو رنگ در این مورد به خوبی کار می‌کنند. همچنین می‌توانید به کوسنی با چاپ گورخری روی یک صندلی چرمی مشکی، کوسن بزرگ طرح پلنگی که روی زمین ساده انداخته شده یا یک فرش راه راه برجسته و دارای بافت فکر کنید.

۸- اقلام دکور معاصر

گیاهان و گل‌ها باید بزرگ و چشمگیر باشند و در یک ظرف ساده می‌توان در اتاق‌های معاصر آن‌ها را قرار داد. شکوفه‌های بزرگ با برگ‌های جذاب، بهتر از گیاهانی با ظاهر کوچک عمل می‌کنند.

اگر فضا اجازه می‌دهد، می‌توانید چراغ‌های فوکوس بالا را در اطراف یک گیاه بزرگ روی زمین قرار دهید. در یک اتاق غذاخوری به سبک دکوراسیون معاصر، می‌توانید ظروف غذاخوری را نیز به آن سبک انتخاب کند. برای ظروف تعدادی از اشکال هندسی، رنگ‌های برجسته و سبک‌های جالبی در بازار موجود هستند.

کلام آخر

سبک دکوراسیون معاصر را نباید با سبک مدرن اشتباه گرفت! در این سبک می‌تواند از چوب و بافت فرش یا منسوجات دیگر استفاده کرد. این سبک بیشتر بر روی سادگی و بازی با رنگ‌ها، اشکال هندسی و قطعات تزئینی تمرکز دارد. بنابراین، برای افرادی که از شلوغی بیزار هستند و می‌خواهند فضای زندگی یا کاری آنها کمی خلاقیت داشته باشد، سبک طراحی معاصر عالی است.

منبع: gharpedia.com

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های دیجیتال درب با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.