ما شرط می‌بندیم در برهه‌ای از زمان شما در جایی سبک دکوراسیون بوهمیان (بوهمی یا بوهمین) ‌روبرو شده‌اید. این سبک طراحی داخلی از لایه‌ها چند فرهنگی و عناصری به یادماندنی تشکیل شده است که به دلیل منحصر به فرد بودن، نمی‌توان آن را فراموش کرد.

کلمه بوهمیان به کسی اشاره دارد که از نظر اجتماعی نامتعارف است و غالباً درگیر هنر می‌باشد و آن را به یک گزینه عالی برای طراحی داخلی برای یک فضای غنی و سرشار از علاقه بصری و روحیه آرام تبدیل کرده است. اما چه چیزی سبک دکوراسیون بوهمیان را بسیار متمایز و زنده می‌کند و چگونه می‌توان در طراحی داخلی از این سبک استفاده کرد؟

فهرست مطالب

به کاربردن رنگ‌های خنثی

برای ایجاد یک سبک دکوراسیون بوهمیان با یک رنگ پایه ساده برای شروع کنید. رنگ‌های گرم و خاکی، حالت بوم ایجاد می‌کنند و انتخاب یک سبک مینیمال به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ و الگوی مناسب را ​​برای این ترکیب عالی جمع آوری کنید، بدون اینکه به طرز دردناکی فضا شلوغ به نظر بیاید. با رنگ‌های خنثی و و آرام بخش به استقبال دکوراسیون مدرن بوهمی بروید. یک پالت رنگی خنثی همیشه عاقلانه به نظر خواهد می‌رسد.

استفاده از گیاهان زنده

گیاهان کاملاً مطابق با سبک دکوراسیون بوهمیان هستند زیرا گیاهان یک روش مقرون به صرفه و آسان برای ایجاد یک فضای آرام هستند. گیاهان وظیفۀ تصفیه هوا را دو برابر انجام می‌دهند، بدون اینکه زیاد با بقیه سبک دکوراسیون تداخل کرده و چشم را گیج کنند.

گیاهان آویزی همچنین یک عنصر افزودنی عالی بوهمیایی در هر فضایی به این سبک هستند و یک روش زیبا و سرگرم کننده برای افزودن علاقه و عمق به فضای داخل هستند. از یک سبد آویز بافته شده ساده گرفته تا یک عنصر آراسته از انواع گیاهان مختلف در اندازه‌های متفاوت، این‌ها راهی مؤثر در زندگی بخشیدن به سبک دکوراسیون بوهمیان هستند.

نقش گیاهان در سبک دکوراسیون بوهمیان

پذیرش دنیای طبیعی در این سبک، امری اساسی است، بنابراین اتاق خود را با سرخس و گیاهان آویزان زنده کنید. آن‌ها نه تنها به یک اتاق نشاط می‌بخشند بلکه گیاهان کیفیت هوا را نیز بهبود خواهند داد، بنابراین هرچه بیشتر خوشحالی و نشاط را ایجاد می‌کنند.

گیاه صلح بسیار بخشنده هستند و در برابر انواع مختلف نور و دما مقاومت می‌کنند یا ساکولنت‌ها را در نظر بگیرید که به طور گسترده‌ای در طیف‌های رنگی و بافت‌های مختلف موجود هستند. این گیاهان چشم نوازکمی به یک نقطه آفتابی و آبیاری گاه به گاه نیاز دارند.

نمایشی از لایه‌های در الگو

لایه بندی الگوهای مشابه باید یکی از ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های تسلط بر سبک بوهمیان باشد. از فرش‌های طرح‌دار تا بالشتک‌ها و کوسن‌های رنگارنگ، تزریق الگوی‌های مختلف در اینجا نکته اساسی است. با ترکیب و تضاد الگوها، اشکال، مقیاس‌ها و سبک‌های مختلف، از آن لذت ببرید تا به راحتی یک فضای بوهمیان سرسبزی ایجاد کنید.

همانطور که گفته شد، یک تم رنگی ثابت را برای سازگاری و جلوگیری از احساس ناخوشآیند ادامه دهید. مجموعه‌ای از رنگ‌هایی که می‌توانید دوباره به آن‌ها بازگردید و می‌توانید با تمام عناصر خود آن را ترکیب کرده را انتخاب کنید، به ویژه طیف رنگ‌های تیره‌ای مانند سبز زمردی یا بنفش پررنگ!

مبلمان با ارتفاع کم

این ممکن است عجیب به نظر برسد اما هرچه مبلمان به کف نزدیک‌تر باشد، به ایجاد یک خانه به سبک دکوراسیون بوهمیان نزدیک‌تر می‌شوید. به مبل‌هایی با پشتی کم فکر کنید که با کوسن‌های راحت زینت داد. اگر صندلی‌هایی را برای نشستن در کف در نظر دارید، مطمئن شوید از اینکه یک مبلمان راحت به عنوان نقطه شروع با بالشتک‌هایی در اندازه‌ها و سبک‌های مختلف وجود دارد.

برای تکمیل یک اتاق نشیمن به سبک بوهمیان که برای سرگرمی مناسب است، در فروشگاه‌ها و بازارهای عتیقه فروشی محلی بچرخید تا مبلمان راحت، کم ارتفاع (دارای پایه کوتاه) و دوست داشتنی خود را انتخاب کنید.

استفاده از مبلمان با ارتفاع کم در سبک دکوراسیون بوهمیان

استفاده از چیزهای عجیب

مواد و مبلمان باید به گونه‌ای باشند که گویی قبل از ورود به خانه شما یک زندگی را برای جذابیت بیشتر تجربه کرده‌اند زیرا سبک دکوراسیون بوهمیان در مورد قطعات دوست داشتنی می‌باشد که به نظر می‌رسد از یک بازار دورافتاده در یک منطقه عجیب و غریبی تهیه شده است. چیزهای عجیب مبنای اصلی این سبک دکوارسیون هستند که می‌توانند به عنوان قطعات تزئینی استفاده شوند.

استفاده از رنگ‌های روشن

وقتی به دکوراسیون بوهمیان می‌اندیشیم، رنگ‌های روشن و رنگ‌های تیره، اغلب به ذهن خطور می‌کنند؛ اما از رنگ‌های صورتی، بنفش، نارنجی و سبز و هرچه در مورد طراحی داخلی لوکس بوهمیان صحبت می‌شود نیز می‌توانید در این سبک استفاده کنید. تن‌های جواهری به ویژه با دکوراسیون بوهمی کار می‌کنند و رنگ‌های عمیق و لوکس فوراً باعث ایجاد آرامش در فضا می‌شوند، به گونه‌ای که این‌ها منحصر به دکوراسیون منازل بوهمی هستند.

استفاده از آینه و فلزات

سطوح فلزی و آینه‌ای از مشخصه‌های طراحی داخلی بوهمیان هستند، به ویژه برای ایجاد یک اتاق نشیمن مدرن بوهمیایی روشن‌تر و بزرگ‌تر است. همچنین متالیک‌ها و آینه‌ها، همراه با احساس جذابیت روزمره، نقاط کانونی را به اتاق شما اضافه می‌کنند.

چگونه در مورد ساخت آینه کاشی کاری شده موزاییکی و لوازم تزئینی خود تلاش می‌کنید؟ چراغ‌ها و چراغ‌های طراحی شده مراکشی، مطمئناً یک نقطه کانونی جالبی به سبک دکوارسیون بوهمیان را به آن اضافه می‌کنند و به ایجاد راحتی و علاقه بصری دکوراسیون خانه بوهمین نیز کمک خواهند کرد.

به کار بردن آثار هنری

لوازم جانبی هنری به فضاهای دنج علاقه بیشتری می‌بخشد و نکات گفتاری فرهنگی را ایجاد می‌کنند. با قطعات هنری که برجسته و کمتر از حد معمول هستند، جسورانه رفتار کنید. اگر شما این اقبال را ندارید که به دنیا سفر کنید و از هر گوشه دنیا چیزهای خالص و یادگاری جمع کنید، به فروشگاه عتیقه جات محلی خود سفر کرده و گنجینه‌های جالبی را خریداری کنید تا به عنوان آثار هنری زیبا استفاده شوند.

استفاده از روشنایی و لوازم جانبی

روشنایی کم محیط، اتاق بوهمی شما را متحد کرده و احساس آرامش و استقبال را در آن  فضا کامل می‌کند. به جای وسایل سقفی، با چندین فانوس، شمع و چراغ‌های کف و میز آن را تزئین کنید. امروزه در بازارهای جهانی طراحی، انواع مختلفی از اشکال و سبک‌های مناسبی را می‌توان یافت که کاملا مناسب با شکل ظاهری دکوراسیون سبک بوهمیان تطابق دارند.

کلام آخر

در آخر، اتاق به سبک بوهمیان خود را با وسایل خانوادگی، وسایل دست ساز و اشیای جمع آوری شده از سفر خود تزیین کنید. لوازم جانبی باید شخصی باشند. به خاطر داشته باشید که گرچه سبک بوهمیایی گرایشی به التقاط دارد، اما همچنان می‌تواند شیک و پر زرق و برق باشد، پس از امتحان یک لوستر زیبا یا یک آینه دارای قاب طلایی نترسید. تنها قانون در مورد این سبک این است که هر مورد در اتاق باید چیزی در مورد شخصیت شما بگوید.

منبع: decoraid.com

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های درب دیجیتال با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.