ترندهای جدید دکوراسیون داخلی هر ساله معرفی می‌شوند تا علاقه مندان طراحی داخلی را سَرشوق بیاورند. ترندهای جدید معمولاً با ادغام سبک‌های مختلف دکوراسیون، به یکپارچگی در طراحی داخلی کمک می‌کنند. در عین حال، این ترندها دارای یک سبک منحصر به فرد نیز هستند که نسبت به سال‌های تمایز آشکاری دارند. به هر روی، ما می‌خواهیم در این مقاله در مورد ترندهای جدید دکوراسیون داخلی سال ۲۰۲۱ صحبت کنیم.

فهرست مطالب

۱- تن‌های رنگی زمینی

بیایید با رنگ شروع کنیم. اگرچه رنگ سال پنتون، زرد و خاکستری است اما الگوی دیگری در حال ظهور است. تناژهای زمینی (رنگ های مربوط به زمین مانند سبز گیاهان و قهوه‌ای خاک) یکی از روندهای رنگی دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۱ است. سبز زیتونی و نارنجی سوخته رنگ‌هایی هستند که نه تنها گرمای فضا را دو چندان می‌کنند بلکه با محیط خارج از ملک نیز ارتباط برقرار می‌کنند.

مبلمان و اکسسوری‌ها از عناصر طبیعی چوب، گیاهان و فلزات تقلید کرده و فرصتی برای ایجاد محیطی آرام بخش مانند بیرون بودن فراهم می‌کنند. برای بسیاری از ما که وقت زیادی را در خانه می‌گذرانیم، آرامش احساسی بسیار خوشایند است. ترکیب رنگ‌های زمین می‌تواند خلاقانه باشند و ظاهری منحصر به فردی در دکورراسیون داخلی ایجاد کند.

۲- اشکال منحنی

از ترندهای دکوراسیون داخلی، استفاده از اشکال منحنی است. مبلمان گرد با الهام از دهه‌های ۶۰ و ۷۰، راه را به عقب برگردانده‌اند اما با یک پیچ و تابی مدرن، شکل منحنی به برجسته کردن زیبایی قطعاتی مانند مبلمان و صندلی کمک شایانی می‌کند.

مشاهده مبل‌های منحنی هنگام جستجوی ایده‌های طراحی اتاق نشیمن، امری معمول است. چنین طرح‌هایی با فرم آزاد امسال به اوج خود رسیده‌اند که به فرم ارگانیکی اشاره می‌کنند. بیش از هر زمان دیگری، این نیاز به دعوت انرژی آرام طبیعت به خانه‌هایمان امری منطقی است. تقلید از امواج، دایره‌ها و منحنی‌ها، ظرافت فضا دوچندان می‌کنند.

۳- فضاهای چند منظوره

با تجربه کار و یادگیری از راه دور در خانه‌ها، فضاهای چند منظوره به یکی از ترندهای جدید دکوراسیون داخلی سال ۲۰۲۱ تبدیل شده‌اند. مدتی است که طراحی خانه‌ها با پلان‌های آزاد، امکان ایجاد اتاق‌های چند منظوره را فراهم کرده است. افزایش دو برابری فضا و عملکرد، معمولاً در مناطق آشپزخانه و اتاق غذاخوری دیده می‌شود.

آشپزخانه‌های دارای جزیره می‌توانند به راحتی هم به یک میز ناهار خوری و هم به یک ایستگاه کاری تبدیل شوند. به این ترتیب افراد قادر به آشپزی، غذا خوردن، معاشرت و کار به طور همزمان هستند. پیشخوان‌های آشپزخانه مخصوصاً برای فضاهای کوچک یا پلان‌های کوچک‌تر خانه مناسب می‌باشند. این مناطق، نیاز به یک اتاق کاملاً جداگانه را از بین می‌برند.

یکی دیگر از ترکیبات مرسوم، اتاق‌های بازی یا سایر مناطق خانه، به ویژه اتاق خواب کودک است. با برخی از چیدمان‌های فضا هوشمندانه، کودکان می‌توانند در فضایی امن بازی کنند و از اتاق‌های دیگر خانه استفاده کند. مطمئناً، اگر می‌خواهید هنگام آشپزی یا کار مراقب بچه‌های خود باشید، مناطق دیگری مانند گوشه اتاق نشیمن یا فضای زیر پله‌ها را می‌توان به فضای راحتی برای کودکان تبدیل کرد.

برای کسانی که به ورزش نیاز دارند و نمی‌توانند به ورزشگاه بروند، یک مکان بدون استفاده در پارکینگ یا زیرزمین برای وسائل ورزشی ایده آل است. آیا این فضا را ندارید؟ جای نگرانی نیست زیرا برای این  تجهیزات (طناب پرشی، دمبل و سایر)، گزینه‌های ذخیره سازی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا وسایل تمرینی خود را بیرون بیاورید تا به طور عملی در هر مکانی از آن‌ها استفاده کنید.

۴- کاغذ دیواری گل‌دار

کاغذ دیواری‌های گل‌دار یکی از ایده‌های تزئینات منزل هستند که آزمایش خود را پس داده‌اند. این‌ها طرح‌هایی هستند که از سبک معاصر بیرون می‌آیند و فاکتورهای به خصوصی را برای هر دیواری ارائه می‌دهند. با جذابیت برای رنگ‌های زنده و متضاد، الگوهای فعلی کاغذ دیواری را می‌توان در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف، متناسب با بسیاری از سبک‌های دکور یافت.

به اتاق ناهار خوری مدرن اواسط قرن خود، با گلدان‌هایی در یک زمینه سیاه شخصیت دهید. اتاق خواب به سبک کلاسیک را با یک باغ گل وحشی به عنوان یک عنصر تاکیدی روشن کنید. کاغذ دیواری‌های گل دار به عنوان گزینه مورد علاقه حمام و مکان‌های ورودی انتخاب می‌شوند. در فضای کوچک، این گزینه پوشش دیوار، علاقه و هیاهویی را ایجاد می‌کند.

۵- طراحی بیوفیلیک

طراحی بیوفیلیک یکی دیگر از ترندهای جدید دکوراسیون داخلی سال ۲۰۲۱ است که عناصر طبیعی (مواد، نور، پوشش گیاهی) را در محیط‌های مدرن وارد می‌کند که به طور مستقیم بر سلامت کلی انسان تأثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیب عناصر مستقیم یا غیرمستقیم طبیعت در محیط ساخته شده در کاهش استرس و تعادل سطح فشار خون و ضربان قلب نقش داشته و به علاوه، این نوع طراحی باعث افزایش بهره وری، خلاقیت و میزان رفاه افراد گزارش شده است. این مهم دارای نتیجه باورنکردنی است؟ بنابراین، این مهم چگونه در طراحی به نظر می‌رسد؟

تجربه مستقیم طبیعت

  • استفاده از نور طبیعی
  • ترکیب آب از طریق فواره‌ها
  • از جمله گیاهان داخلی، دیوارهای زندگی، باغ‌های داخلی

تجربه غیرمستقیم طبیعت

  • استفاده از مواد طبیعی (ترجیحاً بازیافتی) مانند سنگ، چوب، فلزات
  • انتخاب رنگ‌هایی که در طبیعت یافت می‌شوند
  • با استفاده از تصاویر طبیعت

جامعه‌ای که به پایداری در محیط زیست و ارتقاء سطح سلامتی اهمیت می‌دهد، به طراحی بیوفیلیک بیشتر توجه می‌کنند.

۶- لایه‌ای از سبک‌های دکوراسیون

طراحی‌های امسال از عناصر منطبق که ظاهری ظریف و خنثی ارائه می‌دهند، دور هستند. در عوض، ما لحظه‌ای را برای طراحی با کنتراست بالا به شکل رنگ، مواد و سبک می‌بینیم. این بدان معناست که اگر شما می‌خواهید کابینت آشپزخانه خود را با رنگ آبی تند، رنگ آمیزی کنید، اکنون این فرصت خوب را دارید.

ترفند کار این است که با تضاد با گزینه‌های ثابت و بی انتها برای تعادل، به میانه روی برسید. تطابق دکوراسیون قدیم و جدید، مواردی هستند که طراحی التقاطی از آن ساخته شده است. هنوز هم این روش در حال آمیختن با سایر سبک‌های طراحی داخلی می‌باشد. در برخی از لوازم جانبی عتیقه و یا برعکس از تزئینات مدرنی استفاده کنید. تمایز بین نگاه‌ها، جذابیت بیشتری به فضاها می‌بخشد.

برخی ایده‌ها:

  • زیر یک کنسول یا میز تزئین شده یک نیمکت زیبا قرار دهید.
  • یک میز به سبک روستایی و عتیقه را با صندلی‌ها جفت کنید.
  • یک قطعه هنری مدرن را در اتاقی پُر از لوازم جانبی قدیمی آویزان کنید.
  • چراغ‌های مدرن را روی یک میز عتیقه یا برعکس قرار دهید.

فقط یادتان باشد ترکیبی ایجاد کنید که سلیقه شما را منعکس کند.

۸- استفاده از فلزات

در ترندهای جدید دکوراسیون داخلی قطعاً وسواسی در مورد استفاده از فلزات وجود دارد. روکش‌ها و مبلمان نقره‌ای، طلایی، قلع و مسی با چنان اطمینانی به کار گرفته می‌شوند که مخلوط کردن آن‌ها روند طراحی را فراتر می‌برد. برخی از دستورالعمل‌ها وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا فلزات در اتاق شما از ویژگی‌های طاقت فرسایی برخوردار نباشند. به عنوان مثال، هنگام مخلوط کردن فلزات گرم (برنج، طلا، مس) و رنگ‌های سرد (آلومینیوم، نقره، فولاد ضد زنگ)، یک رنگ غالب و یک تاکید را انتخاب کنید.

فلزات خنثی مانند چدن و ​​سایر فلزات سیاه، به راحتی می‌توانند با هر دو ترکیب شوند. نکته دیگر جلوگیری از فراتر رفتن از سه فلز مختلف برای مخلوط کردن است. همچنین مراقب باشید که فلزات مختلف را در یک قسمت از اتاق خود جمع نکنید. به عنوان مثال، اگر میز قهوه مسی رنگی دارید، در نظر بگیرید که یک وسیله تزوینی با همان فلز نیز به آن اضافه کنید.

همچنین بخوانید:

۹- خیزران و مبلمان حصیری

چوب خیزران و حصیر، گرما و جذابیت خاصی ارائه می‌دهند که می‌توانند در سبک‌های مدرن، بوهو و سایر مورد استفاده قرار گیرند. خواه با به کار بردن اشکال معاصر یا سنتی تر، اضافه کردن قطعات حصیری در خانه، عناصر ارگانیک را به خوبی جذب می‌کند که با سایر دکوراسیون‌ها نیز هم سطح خواهد بود. یک اتاق نشیمن مدرن و الهام گرفته با عثمانی‌های حصیری را بشکنید یا به اتاق خواب پر زرق و برق با نیمکت چوب خیزران یا صندلی تاکیدی احساس ساحلی بیفزایید.

۱۰- سایبان تخت خواب

در اتاق خواب‌هایی راحت، داشتن یک سایبان (تخت خواب‌هایی که از چهار طرف دارای میله بوده و پارچه‌ای را جهت سایبان نگه می‌دارند)، باعث می‌شود که آرامش و حتی لوکس بودن جلوه‌ای متفاوت داشته باشد. تخت‌های دارای سایبان، در هر اتاق خوابی با هر سبکی زیبا به نظر می‌رسند. با این حال، باید به اندازه و قاب تخت و همچنین اندازه اتاق توجه دقیقی شود.

قاب‌های سایبان براق فلزی یا اکریلیک، می‌توانند جذابیت جالبی در اختیار اتاق‌ها قرار دهند، در حالی که حال و هوایی از خود به جا می‌گذارند. در انتخاب پارچه‌های آن‌ها، چیزی سبک و قابل تنفس انتخاب کنید. این ترندهای جدید الهام بخش در طراحی دکوراسیون داخلی، راه‌هایی برای ترکیب آخرین ایده‌های تزئینات منزل ارائه می‌دهند. آیا برای افزودن یک یا چند مورد از این نکات به خانه خود به کمک نیاز دارید.

منبع: www.livingetc.com

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های دیجیتال درب با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.