قفل هوشمند نه تنها این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که به خواست خود وارد خانه شوید یا از خانه بیرون بروید، بلکه تأثیر شگفتی نیز در صرفه جویی انرژی و زمان دارد. به همان اندازه‌ای که درباره میزان امنیت و تکنولوژی‌های به کار رفته در قفل‌های هوشمند صحبت شده است، در مورد دو مفهوم انرژی و زمان، بحثی به میان نیامده است. اما اکنون این پرسش مهم پیش آمده است که:

 «استفاده از قفل هوشمند جهت صرفه جویی در انرژی و زمان اصلاً معنایی دارد؟» 

برای پاسخ با یوکا همراه باشید.

 

تاثیر قفل هوشمند در صرفه جویی انرژی و زمان

صرفه چویی در زمان
صرفه چویی در زمان

برای قرن‌ها، قفل‌های مکانیکی یکی از مؤثرترین و پرکاربردترین اشکال کنترل دسترسی بودند. به طور معمول، آنها به دو مؤلفه اصلی عملکردی یعنی سیلندر قفل و دیگری کلید نیاز داشتند. به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد، اما متأسفانه چالش‌های مربوط به سیستم‌های قفل مکانیکی با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است.
به عنوان مثال، اگر کلید گم شود چه می‌توان کرد؟ و یا اگر به هر نحوی نیاز بر این بود که به سرعت وارد فضا شده و یا از آن خارج شد چه؟ و یا چگونه می‌توان اثرات محیطی نامطلوب را کاهش داد و هزینه‌های روزانه زندگی را کم کرد؟
به طورکلی، تمامی این پرسش‌ها حول دو محور اساسی یعنی انرژی و زمان می‌چرخند. پس بگذارید به دنبال پاسخی جامع به پرسش پاراگراف اول این مقاله باشیم:

 

 قفل هوشمند باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. شما از خود می‌پرسید چگونه؟

قفل دیجیتال
قفل دیجیتال

در صورت خرابی و گم شدن کلیدهای قدیمی، دیگر نیازی به ساخت کلیدهای جدید نخواهد بود و یا اصلاً تعویض کامل قفل مکانیکی نخواهد بود. پس از تنظیم قفل هوشمند، دیگر نیازی نیست بابت کلیدهای خود نگران باشید. تنها کاری که باید هر دفعه انجام دهید، تغییر کد قفل، آن هم از طریق برنامه دستی است. در نتیجه صرفه جویی در هزینه و حتی زمان توأمان صورت می‌گیرد. • قفل هوشمند می‌تواند در زمان صرفه جویی کند؛ 

در هنگام رفتن به خانه در حال جستجو برای پیدا کردن کلیدها در جیب یا کیف خود هستید، ممکن است در این بین زمان زیادی را از دست بدهید، حتی تا ۵ دقیقه همچنان مشغول پیدا کردن کلید باشید! با قفل هوشمند این زمان به کمتر از ۱۵ ثانیه کاهش می‌یابد. پس آشکار است که چطور قفل‌های هوشمند باعث صرفه جویی در زمان می‌شوند.

 • قفل هوشمند همچنین می‌تواند به دستگاه‌های دیگر جهت هدایت‌شان برحسب وظایفی که برای‌شان تعریف می‌شود، متصل شود. این مورد باعث صرفه جویی همزمان در انرژی، وقت و هزینه می‌شود. وقتی صبح از خانه خارج می‌شوید، قفل هوشمند باعث شود سیستم امنیتی خانه شروع به کار کند، برای مثال درب گاراژ بسته می شود و چراغ‌های روشن در فضای داخل خانه نیز خاموش می‌شوند.

 • قفل هوشمند دارای نرم افزاری با کاربرد آسان، ساده و مقرون به صرفه برای مشاهده، کنترل و گسترش سطح دسترسی است. درست است که در گام نخست قیمت قفل هوشمند بالا می باشد، ولی این ویژگی‌ها به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت عمل خواهند. به عنوان مثال، در بازه ۱۰ یا ۲۰ ساله به راحتی خواهید دید که چطور پتانسیل عظیم مالی باعث بازگشت سریع سرمایه شما از طریق خرید قفل هوشمند می‌شود.

 

اهمیت استفاده از قفل هوشمند

قفل هوشمند و امنیت
قفل هوشمند و امنیت
 قفل هوشمند جایگزینی بدون کلید برای قفل‌های درب سنتی است. پس از نصب، قفل به بلوتوث یا شبکه وای فای (Wi-Fi) متصل می‌شود، سپس به سادگی کد را تنظیم و برنامه قفل را بارگیری نموده و در هنگام استفاده، محدوده دسترسی را در تلفن هوشمند خود تایپ می‌کنید؛ در ظرف چند ثانیه، درب خانه به روی‌تان گشوده خواهد شد.
با پیشرفت فناوری، وسائل هوشمند خانگی به سرعت به بخشی جداناپذیری از زندگی مدرن تبدیل شده‌اند. همه این وسائل در کنار هم به ساخت خانه‌های هوشمند می‌انجامند، که قفل هوشمند ضروری‌ترین قطعه از این پازل است.

خرید قفل دیجیتال یوکا