در این مقاله ۵ مورد از بهترین هتل‌ها از نظر فناوری معرفی؛ به ویژگی‌ها و امکانات هر یک پرداخته و به دلایل تمایز و برتری آن‌ها نیز اشاره شده است که می‌توان در تجهیز هتل‌ها از آن‌ها ایده گرفت و با ارائه امکاناتی کاربردی، رضایت مشتریان و مهمانان بیشتری را جلب نمود؛ با معرفی بهترین هتل‌ها از نظر فناوری با ما باشید.

فهرست مطالب

بهترین هتل ها از نظر فناوری

  1. هتل Hena-na – ناکازاکی

به محض قدم گذاشتن در هتل هن نا متوجه تمایز آن می‌شوید؛ زیرا دربان پیر و بی‌حوصله هتل جای خود را به یک روبات انسان‌نما و یک دایناسور داده است.

این دایناسور به دلایلی انگلیسی زبان است. ربات‌های یاری‌رسان به مهمانان خوش‌آمد می‌گویند، آن‌ها را پذیرش می‌کنند و حتی چمدان‌های‌شان را به اتاق‌شان حمل می‌کنند و در حالی‌که با مهمانان ارتباط چشمی دارند، به زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، چینی و کره‌ای با آن‌ها به گفتگو می‌پردازند.

این ربات‌ها پلک می‌زنند، تنفس را شبیه سازی می‌کنند و حتی لحن صدای خود را با توجه به لحن صدای شما تغییر می‌دهند. یک اسکنر تشخیص چهره نقش کلید کارت ورود به اتاق را برای ما بازی می‌کند و یک تبلت در اختیار هر مهمان قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید :  بررسی انواع قفل کارتی هتلی از معتبرترین برندهای کره ای

یک ربات خدمتکار که به شکل لاله است و با صدای شما فعال می‌شود، میزان روشنایی اتاق را تنظیم می‌کند، دمای هوا را به شما می‌گوید و معمولا وظیفه بیشتر کلیدهای سنتی را انجام می‌دهد.

پنل‌های حسگری که در اتاق تعبیه شده‌اند، دمای بدن شما را تشخیص می‌دهند و دمای محیط را مطابق با آن تنظیم می‌کنند. نام این هتل (Hena-na) به معنی «عجیب و غریب» است.

بهترین هتل ها از نظر فناوری

  1. هتل ۱۰۰۰ – سیاتل

یکی از بهترین هتل‌ها از نظر فناوری هتل ۱۰۰۰ واقع در مرکز سیاتل است. زمانی که مهمانان هتل ۱۰۰۰، می‌خواهند دیر از خواب بیدار شوند، نیازی نیست علامت «لطفا مزاحم نشوید» را از دستگیره درب اتاق آویزان کنند.

هر کدام از اتاق‌های هتل دارای یک حسگر مادون قرمز است که گرمای بدن را تشخیص می‌دهد و حضور یا عدم حضور مهمان را بر روی پنل نصب شده روی درب به کارکنان خانه‌داری نشان می‌دهد.

این تنها یکی از ویژگی‌های نوآورانه این هتل است. یک زمین گلف مجازی نیز وجود دارد که به مهمانان امکان می‌دهد در محیطی شبیه سازی شده به تمرین ضربه زدن بپردازند.

  1. هتل Upper House – هنگ کنگ

هتل Upper House که توسط یک معمار آسایی معروف طراحی شده است، از لحاظ فناوری کم و کاست ندارد، به طوری که پذیرش مهمانان با استفاده از تبلت PCهای صفحه لمسی انجام می گیرد.

اتاق‌های هتل از طبقه ۳۸ به بالا قرار دارند، تا مهمانان چشم‌اندازی نفس گیر از خط افق هنگ کنگ داشته باشند. وای فای پر سرعت و نامحدود، تلویزیون HD 42 اینچی در تمامی اتاق‌ها وجود دارد.

حمام‌های بزرگ با دوش‌های بارانی و وان‌های سنگ آهکی جداگانه که مجهز به تلویزیون با کنترل صفحه لمسی هستند نیز از موهبت‌های دیگر اتاق‌های هتل هستند، به هر کدام از مهمان‌ها یک آیپاد ارائه می‌شود که دارای مجموعه به روزی از موسیقی‌های محبوب، بازی ها، فیلم‌ها و نیز اطلاعاتی اضافی در خصوص هتل از جمله یک منوی تعاملی برای روم سرویس و یک راهنمای محلی مفید است.

این اقدامات با این هدف انجام گرفته‌اند که تقریبا تمامی امور در هتل Upper House بدون استفاده از کاغذ انجام شود. اگر علاقه‌مند به گردشی مجلل و شیک در هنگ کنگ هستید، می‌توانید از خودروهای دوگانه سوز لکسوز هتل که تجهیزات فراوانی دارند، استفاده کنید.

بهترین هتل ها از نظر فناوری

  1. هتل Peninsula – توکیو

یکی از بهترین هتل‌ها از نظر فناوری هتل Peninsula ، که در فاصله کمی از مرکز خرید Ginza و روبروی باغ‌های وسیع کاخ امپراطوری واقع شده، ۲۶۷ اتاق و ۴۷ سوئیت را در خود جای داده است.

پنج نوع سوئیت وجود دارد که هر چه نرخ آن‌ها بالاتر می‌رود، بزرگ‌تر و از چشم انداز بسیار بهتری برخوردار می‌شوند. وای فای در تمامی اتاق‌ها وجود دارد و در حمام‌ها نیز تلویزیون‌هایی تعبیه شده است، اما مهمان اتاق‌های نوع Deluxe به بالا از تلفن‌های بی‌سیم به همراه اسکایپ برای برقراری تماس رایگان برخوردار هستند.

در اتاق‌های Grand Deluxe، تلویزیون پلاسما با سیستم صوتی پیشرفته، یک دستگاه دورنگار بی صدا و یک پنل کنترل در کنار تخت برای پرده‌های موتوردار، ترموستات و چراغ‌ها نیز وجود دارد. این پنل، کنترل علامت «لطفا مزاحم نشوید» را که روی درب اتاق نصب شده نیز در اختیار دارد.

امکانات دیگری که در اتاق‌های این هتل یافت می‌شوند عبارت‌اند از پخش کننده CD/DVD و محل شارژ دستگاه‌های الکترونیکی و همچنین حمام‌های خروشان فوق‌العاده که با فشردن یک دکمه تبدیل به سونا می‌شوند.

از دست ندهید :  به روزترین و با کیفیت ترین تجهیزات هتلی هوشمند

  1. تفرجگاه Aria – لاس وگاس

اتاق‌های Sky Villa تفرجگاه Aria در اندازه‌های متفاوتی هستند و هر کدام تا ۷  هزار فوت مربع وسعت دارند. همگی این اتاق‌ها دارای یک سیستم موسیقی و پهنای باند ۱۰۰mbps فیبر نوری هستند.

کلیدهای اتاق‌ها به صورت کارت های RFID هستند که با نزدیک شدن شما به درب، آن را باز می‌کنند. به محض ورود به شما خوش‌آمد گفته می‌شود و به صورت خودکار چراغ‌ها روشن و پرده‌ها کشیده می‌شوند.

هم‌چنین می‌توانید اتاق خود را با استفاده از پنل کنترل نورپردازی، گرمایش، پرده‌ها و موسیقی به دلخواه خود شخصی‌سازی کنید؛ برای مثال می‌توانید ساعت را تنظیم کنید تا در زمان مشخصی چراغ‌ها روشن شوند و با پخش یک موسیقی از خواب بیدار شوید. تنظیمات دلخواه شما ذخیره و با بازگشت به اتاق، مجدد اعمال می‌شوند. مهمانان Sky Villa از سواری رایگان با لیموزین از فرودگاه McCarran و میز پذیرش اختصاصی نیز برخوردارند.

تماس با کارشناسان یوکا