تنها با جا گذاشتن کلید در خانه، پشت در نمی مانید. گیر کردن کلید در قفل هم از آن وضعیت‌هایی است که شما را در شرایط مشابه قرار می‌دهد.

فرض کنید که روز سختی داشته اید، در راه برگشت از محل کار به خانه، پشت هر چراغ قرمز ایستاده‌اید، لباس‌هایی که به خشکشویی داده‌اید، آماده نیستند و سرانجام زمانی که به خانه می‌رسید و می‌خواهید استراحت کنید، اما به یک‌باره کلید در قفل گیر می‌کند. حالا فرض کنید که وضعیت، به بدی جا ماندن پشت درب ضد سرقت هم باشد!

ممکن است کلافه شوید؛ اما درآوردن کلیدی که در قفل گیر کرده است تا زمانی که درب قفل نشکند، کار خیلی سختی نیست. دلیل این مسئله می‌تواند هرز شدن قسمتی از قفل در یا ایجاد یک برآمدگی بر روی کلید جدید و یا خم شدگی کلید قدیمی باشد.

فشار دادن کلید در قفل هنگامی که گیر کرده است، به شکستن آن منجر می شود. بنابراین آرامش خود را حفظ کنید و راه های مختلف را برای جلوگیری از گیر کردن کلید در قفل امتحان کنید، با یوکا ،برند نام آشنا قفل های دیجیتال  هوشمند همراه باشید.

 

همچنین بخوانید:
آشنایی با قفل های دیجیتال کارتی،این قفل‌های دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

گیر کردن کلید در قفل

فهرست مطالب

برای جلوگیری از گیر کردن کلید در قفل چه باید کرد؟

اگر سوالتان این است که چطور کلید سالم گیر کرده را در قفل را دربیاوریم روش زیر را دنبال کنید.

۱- برای جلوگیری از گیر کردن کلید در قفل مغزی را فشار دهید

مغزی سوراخ کلید در قفل های سوزنی غلتان (که در قفل های کلید در دسته و قفل های دو لوله ای یافت می شود) فقط بخشی از یک قفل است. ولی شما تنها حلقه ی کوچک در اطراف کلید و کلیدی که گیر کرده است را می بینید.

حالا اگر مغزی کلید هرز باشد، کلید می تواند به آرامی درون قفل حرکت کند و مانع از هم تراز شدن سوزن های قفل شود، که این مسئله باعث می شود قفل درب به سختی باز شود. بنابراین برای جلوگیری از گیر کردن کلید در قفل این راه را امتحان کنید:

۱- کلید توی قفل گیر کرده را تا آنجا که امکان دارد فشار دهید.

۲- کلید را در سوراخ همان طوری تنظیم کنید که هنگام وارد کردن کلید در آن قرار داشت. این طرز صحیح قرار گرفتن سوزن ها در قفل است.

۳- با دست دیگر خود، از نوک انگشت خود استفاده کنید تا محکم روی مغزی قفل فشار وارد کنید.

۴- کلید را به آرامی بچرخانید و بیرون بکشید.

فشار کمی که در مرحله ۳ اعمال می شود، مانع از تکان خوردن مغزی قفل در هنگام تلاش برای آزاد کردن کلید می شود. در بسیاری از موارد، تمام کاری که باید برای درآوردن کلید از قفل در انجام دهید، همین مراحل هستند.

جلوگیری از گیر کردن کلید در قفل

 ۲- برای جلوگیری از گیر کردن کلید در قفل آن را روغن کاری کنید

اگر برای جلوگیری از گیر کردن کلید در قفل، محکم کردن سیلندر یا مغزی قفل مشکل را حل نکرد، ممکن است اشکال از مغزی هرز قفل نباشد. امکان دارد که کلیدهای جدید و کپی های ناقص درست سوهان نخورده باشند و این مشکل ایجاد شده باشد.

استفاده از اسپری های روان کننده هنگام تلاش برای در آوردن کلید از قفل، می توانند بسیار کمک کننده باشد. هر قوطی اسپری روان‌کننده، لوله‌ای ریز برای ورود به سوراخ کلید دارد.

  • لوله ی ریز اسپری را درست بالای کلید گیر کرده نگه دارید و آن را درون سوراخ قرار دهید.

حالا کلید را ( به بالا و پایین، نه به چپ و راست) حرکت دهید تا آن را از قفل خارج کنید.

پس از اتمام کار، از یک سوهان خوب برای صاف کردن دندانه های کلید استفاده کنید تا از بروز مجدد مشکل در آینده جلوگیری شود، یا از سازنده کلید بخواهید که آنها را برای شما سوهان بزند و تنظیم کند.

آموزش گیر کردن کلید در قفل

۳- برای جلوگیری از گیر کردن کلید در قفل از ابزار مناسب استفاده کنید

تکان دادن بیش از حد کلیدی که گیر کرده است می تواند وضعیت را بدتر کند: ممکن است در نهایت کلید را در قفل بشکنید. اگر این اتفاق بیفتد، قبل از تماس با یک قفل ساز، از راه‌های زیر کمک بگیرید تا مشکلتان را حل کنید.

  1.  مقداری روان کننده در سوراخ کلید بریزید و سپس با استفاده از یک انبر دم باریک، هر قسمتی از کلید را که می توانید بگیرید و بیرون بکشید.
  2. اگر نتوانستید با استفاده از ابزاری که دارید کلید را بیرون بیاورید، می‌توانید ابزاری مناسب برای خارج کردن کلید شکسته تهیه کنید.
  3. اندازه ابزار مخصوص کار خود را از بین بسته‌هایی که برای مشکل شما مناسب است انتخاب کنید و ابزار را تا جایی که امکان دارد از کنار، داخل قفل قرار دهید.
  4. پس از وارد کردن ابزار، آن را داخل قفل بچرخانید تا قلاب بتواند نوک کلید را بگیرد؛ سپس آن را به سمت عقب بکشید و سعی کنید قسمت باقی مانده کلید در قفل را بیرون بیاورید.

ابزار حل مشکل گیر کردن کلید در قفل

اگر بار اول موفق نشدید، دوباره امتحان کنید!

اگر بعد از امتحان کردن همه این روش ها نتوانستید موفق شوید که مشکل گیر کردن کلید در قفل را حل کنید، حداقل تلاش خود را کرده اید. سپس، جهت پیشگیری از وقوع چنین شرایط سختی، یک کلید یدکی به جا کلیدی خود اضافه کنید تا اگر کلید اصلی به دلیل استفاده ی زیاد دچار فرسایش شد، از کلید یدک استفاده کنید.

همچنین، هر چند ماه یکبار قفل های خود را روغن کاری کنید تا کلید در قفل آزادانه حرکت کند. با انجام این کار، شاید دیگر لازم نباشد با یک کلید گیر کرده در قفل کشتی بگیرید. راه ساده‌تر و پیشنهاد ویژه ما به شما این است که یک بار برای همیشه مشکل کلید و قفل را حل کنید.

خرید قفل‌های دیجیتال به شما کمک می‌کند که برای همیشه از شر کلید و مشکلات آن خلاص شوید. اگر دوست دارید بیشتر به پیشنهاد ما فکر کنید، می‌توانید از مشاوره کارشناسان فروش ما در یوکا کمک بگیرید. ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه قفل‌های دیجیتال و خرید آن هستیم.

خرید قفل یوکا گیر کردن کلید در قفل