همواره می توان بزرگ‌ترین نقطه برای نصب سیستم‌های نورپردازی درفضای بیرونی را پیش بینی کرد. احتمالا برخی از نقاط دارای تاثیر بیشتری در نورپردازی درختان خواهند داشت. بنابراین بهتر آن است به هنگام انتخاب فضا، گزینشی و با دقت بیشتر رفتار کرد .

تزئین فضای خارجی با نورپردازی دارای اهدافی نظیر ایمنی، زیبایی شناسی، خلق فضای دلنشین، کاربردهای تفریحی، ورزشی، اجتماعی و رویدادی است.

در این مقاله به نورپردازی LED در فضای خارجی هتل می‌پردازیم و در تلاشیم اطلاعاتی مفید و کاربردی به شما ارائه دهیم؛ با مجله تخصصی یوکا همراه باشید .

بخش اول مقاله : کاهش هزینه ها با نورپردازی LED در فضای خارجی هتل ها -بخش اول

فهرست مطالب

نورپردازی LED در فضای خارجی هتل ها

تزئین فضای خارجی با نورپردازی دارای اهداف دیگری نظیر ایمنی، زیبایی شناسی در شیب، خلق فضای دلنشین، کاربردهای تفریحی، ورزشی، اجتماعی و رویدادی است؛ بنابراین زمانی که علاقه‌مند به تزئین محیط از طریق نورپردازی هستید با مزایای حاصل از آن به عنوان بخشی از دکوراسیون روبرو خواهید شد.

تاثیر کیفیت مناسب نورپردازی بر دکوراسیون 

بخش دوم دکوراسیون از طریق نورپردازی بستگی به کیفیت کار شما دارد؛ زمانی که شما قادر به پوشش بخش وسیعی از فضای خارجی هستید اما نورپردازی شما دارای حداکثر کیفیت لازم نیست، تزئینات به احتمال زیاد بی‌فایده خواهد بود. از این رو، انتخاب کیفیت سیستم نورپردازی بسیار مهم است. به علاوه یک سیستم با کیفیت می‌تواند سبب افزایش عمر نورپردازی شود.

در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ با جست و جوی گزینه‌های جدید مورد نیاز هتل‌داران، به دنبال کاهش هزینه‌های انرژی و نگهداری به میزان هزاران و حتی میلیون‌ها دلار در سال هستند.

افزایش نرخ مصرف لامپ های LED و تاثیر آن بر هزینه و انرژی

هتلداران ، مدیران هتل‌ها و طراحان سیستم‌های نورپردازی به طور فزاینده‌ای در حال استقبال از فناوری لامپ‌های ال ای دی (LED)  هستند. در واقع، طبق گزارش شرکت مشاوره مدیریت جهانی McKinsey & Company، انتظار می‌رود با نورپردازی LED در فضای خارجی هتل‌ها، نرخ مصرف لامپ‌های LED در بخش هتلداری تا سال ۲۰۲۰، به میزان ۸۰ درصد افزایش یابد.

اغلب اوقات اتاق‌های هتل، اولین کانون توجه در امر استفاده از سیستم‌های نورپردازی بهینه هستند، اما همان‌طور که صاحبان مکان‌های اقامتی آموخته‌اند، صرفه‌جویی زمانی آغاز می‌شود که روز در آستانه به پایان رسیدن است.

امروزه گزینه‌های بی‌شماری برای علامت‌های چراغ‌دار و پارکینگ‌هایی با سیستم‌های LED مخصوص فضای خارجی وجود دارند که می‌توانند هزینه‌های سالانه نورپردازی را به میزان هزاران و یا حتی میلیون‌ها دلار برای یک هتل زنجیره‌ای کاهش دهند.

همچنین بخوانید : آبنماها و خنک کردن فضای داخلی و خارجی هتل

هتلداران به دلیل پتانسیل سیستم نورپردازی LED در فضای خارجی هتل‌ها، علاقه‌مند به استفاده از جهت صرفه جویی انرژی هستند. در واقع اتصالات جدید خارجی از نوع LED می‌توانند هزینه‌های مربوط به خود را تنها در چند سال باز گردانند.

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری با نورپردازی LED 

نورپردازی LED می‌تواند به معنی داشتن تماس‌های کمتر با شرکت خدمات دهنده جهت تعمیر سیستم‌های نورپردازی از نوع مهتابی و نئون در تابلوهای چراغ داری باشد که امکان دسترسی و تعمیر آن‌ها از سوی خود هتلداران دشوار است.

از آن‌جایی که علامت‌های چراغ‌دار در فضای بیرونی معمولا به مدت بیش از ۱۰ ساعت روشن هستند‌، قابلیت اطمینان به سیستم نورپردازی آن‌ها برای مصرف کنندگان بسیار حیاتی است.

امروزه بسیاری هتل‌ها به سمت سیستم‌های نورپردازی LED، نه فقط به دلیل مصرف انرژی بلکه به خاطر صرفه‌جویی بالا در هزینههای تعمیر و نگهداری آن‌ها روی آورده‌اند.

از دست ندهید : معتبرترین برندهای کره ای قفل دیجیتال و قفل هتلی

سیستم نورپردازی LED در فضای پارکینگ‌ها و گاراژها نیز منجر به صرفه‌جویی بالای انرژی می‌شود .

هتل بین المللی ماریوت دست به استفاده از سیستم روشنایی فضای خارجی از نوع LED در واحد مرکزی خود در بتسدا (Bethesda) زده است. به گفته هتل ماریوت این سیستم دارای کیفیت بسیار بالا، امنیت استفاده فوق العاده و بهره‌وری انرژی بهبود یافته است.

هتل ماریوت پس از بررسی فضای ۱۸۰ هزار متر مربعی پارکینگ خود، تصمیم به استفاده از فناوری LED شرکت جنرال الکتریک گرفت که کاملا به صرفه و قابل اتکا است.

نورپردازی LED در فضای خارجی

مصرف کمتر ؛ جذابیت بیشتر

به مانند هتل ماریوت ، زمانی که نوبت به ارزیابی و مقایسه سیستم‌های طراحی نورپردازی می‌رسد، چیزی که اهمیت دارد نه تنها میانگین سطوح نوردهی بلکه یکنواختی روشنایی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. حتی در سطوح نوردهی با میانگین کم‌تر، پوشش فضای بیشتر برای نوردهی می‌تواند جذاب‌تر و مهم‌تر باشد.

همان‌طور که اشاره شد، توانایی در کنترل بهتر پخش نور با سیستم‌های روشنایی LED می‌تواند موجب افزایش بیشتر یکنواختی و کاهش تمرکز بر یک نقطه خاص، درخشندگی فراوان و اتلاف نور شود.

مزیت های سیستم های نورپردازی نوع LED در فضای خارجی

سیستم‌های نورپردازی نوع LED در فضای خارجی نیز می‌توانند مزیت‌های متعددی نظیر تنظیم و تغییر میزان نور، تغییر رنگ، آلودگی نوری کمتر و نورپردازی عاری از جیوه همراه با کاهش چشم‌گیر در تعمیر و نگه‌داری آن‌ها را برای هتلدار به ارمغان بیاورند.

استفاده از سیستم‌های روشنایی LED در فضای خارجی یک راه حل کامل جهت برآورده ساختن بسیاری از نیازهای صنعت هتل است. جذب مشتریان و مهمانان از طریق طراحی خیره‌کننده و کاربردی در فضای خارجی و استخر، تنها گام اول مزیت‌های یک سیستم روشنایی خارجی با طراحی حرفه‌ای به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید : چرا سیستم صوتی سالن کنفرانس در هتل‌ها کیفیت جلسات را بهبود می‌بخشد؟

افزایش امنیت، ایمنی و آگاهی برای مشتریانی که ممکن است پس از غروب خورشید وارد هتل شوند، می‌تواند موجب رشد سود شما و هم چنین کاهش ریسک‌های مربوط به ضرر و بدهی و متعاقبا خواب راحت شما در نیمه شب شود.

لامپ‌های LED دارای عمر مفید ۵۰ هزار ساعته هستند. اگر شما این لامپ‌ها را در حدود ۸ ساعت در طول روز روشن کنید، می‌توانند به مدت تقریبا ۲۰ سال دوام داشته باشند.

پس از افزودن یک سیستم نورپردازی LED در فضای خارجی و حیاط هتل خود و یا به روز رسانی سیستم نورپردازی کنونی، می‌توانید نسبت به نخریدن یک لامپ دیگر تا ۲۰ سال آینده اطمینان حاصل کنید؛ به علاوه می‌توانید پول زیادی را نیز در این راه صرفه جویی کنید.

در این مقاله نیز به نورپردازی LED در فضای خارجی و تاثیرات آن بر کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری هتل پرداخته شد و مزایای آن را نیز بررسی کردیم.

دیگر مقالات در حوزه صنعت هتلداری را می‌توانید از بخش مقالات سایت مطالعه نمایید.

تماس با کارشناسان یوکا