با توجه به ارائه انواع قفل دیجیتال و به ویژه قفل الکترونیکی کمد به مراکز ورزشی ، تفریحی در نظر داریم اطلاعاتی در مورد این مراکز ورزشی و فعالیت آن ها نیز در اختیار شما قرار دهیم . با ما باشید .

زمان مطالعه :

شما در شهرها با انواع مختلف مراکز ورزشی ، آمادگی جسمانی و تناسب اندام مواجه می شوید و برای انتخاب، ویژگی هایی مانند محل باشگاه، امکاناتی که در اختیار شما قرار می گیرد، هزینه ها و … را در نظر دارید. اما لازم است کمی بیشتر با این مراکز آشنا شوید تا با توجه به نیاز خود و امکاناتی که باشگاه ارائه می دهد انتخاب بهتری و به دنبال آن تجربه لذت بخش تری از ورزش و فعالیت خود داشته باشید.

انتخاب ورزشی متناسب با فیزیک بدن و علاقه مندی و همچنین انتخاب باشگاهی با امکانات مناسب، در حفظ انگیزه شما برای ادامه راه و تمرین بیشتر تاثیر گذار است.

فهرست مطالب

معرفی مراکز ورزشی و فعالیت آن ها

مراکز هوازی

در مراکز هوازی معمولا تمرکز بر ورزش هایی است که به سلامت قلب و عروق کمک می کنند و کلاس های گسترده ای با هدف سلامتی قلب و عروق ، تقویت عضلات و انعطاف بیشتر آن ارائه می شود . تردمیل ، دوچرخه ثابت و … از جمله تجهیزاتی است که در این باشگاه ها در اختیار شماست .

معرفی مراکز ورزشی و فعالیت آن ها - قفل الکترونیکی کمد

پس با توجه به هدف ، علاقه و ویژگی های جسمانی خود رشته ورزشی تان را انتخاب و در باشگاه ارائه دهنده آن رشته ثبت نام کنید .

مراکز یوگا

در مراکز یوگا نیز مربیان کارآزموده با تمرکز بر تنفس عمیق، آرامش روحی و جسمی تکنیک هایی ارائه می دهند . یکی از مزایای اصلی شرکت منظم در کلاس های یوگا، بهبود سطح تمرکز و آرامش ذهنی شما می باشد. به همین دلیل بسیاری از افرادی که در کلاس های یوکا شرکت می کنند بیشتر از جنبه های روانی، آرامش و تسکین استرس ناشی از آن بهره می برند.

معمولا کلاس های یوگا در بسیاری از باشگاه ها در ساعات مختلف شبانه روز برگزار می گردد بنابراین ساعت خاصی از روز برای تمرین یوگا مطرح نیست و انتخاب با شماست.

به عنوان مثال افرادی که در معرض سطح بالای استرس هستند حضور در کلاس یوگا بلافاصله بعد از کار به آن ها کمک می کند. از طرفی برخی ترجیح می دهند در ساعات ابتدایی روز و پیش از کار با تمرینات یوگا ، تمرکز ذهنی بیشتری کسب کنند.

 

همچنین بخوانید : قفل الکترونیکی کمد – امنیت بالا و سود بیشتر برای مدیریت باشگاه ها و استخرها

مراکز پیلاتس

چند سالی ست که نام ورزش پیلاتس را شنیده ایم و تعداد مراکز و باشگاه هایی که این ورزش را ارائه می دهند رو به افزایش می باشد . پیلاتس از این جهت یکی از بهترین ورزش ها به شمار می آید که علاوه بر جنبه های جسمانی و فیزیکی بر جنبه های روانی نیز تاثیر گذار است .

پیلاتس در سطوح متفاوت سختی ارائه می شود و افراد می توانند با توجه به توانایی خود در تمرینات سبک تا سنگین آن شرکت کنند .  با وجود اینکه بسیاری از باشگاه ها پیلاتس را نیز در برنامه خود قرار داده اند اما افراد می توانند در صورت عدم دسترسی به کلاس ها ، با خرید ویدیوهای آموزشی و اتجام تمرینات در منزل به سطح قابل توجهی از آمادگی جسمانی دست یابند.

Gym

تمرکز Gym یا باشگاه های بدنسازی بیشتر بر وزنه برداری و تمرینات قدرتی سنگین است . این باشگاه ها مجموعه ای از وزنه ها ، دمبل ها و دستگاه های متنوعی در اختیار شما قرار می دهند که به طور خاص برای تقویت عضلات استفاده می شود. باشگاه های بدنسازی ورزش های هوازی را در نیز برنامه خود دارند اما هدف اصلی آن ها همان تمرینات قدرتی عضلانی است .

معمولا باشگاه های بدنسازی یک مربی اختصاصی دارند که اطلاعات جامع و کاربردی در اختیار ورزش کاران تازه کار می گذارند تا بتوانند به شیوه ای صحیح از دستگاه های در اختیار استفاده کنند .

معرفی مراکز ورزشی و فعالیت آن ها - قفل الکترونیکی کمد

باشگاه تناسب اندام

باشگاه های تناسب اندام امکانات متنوعی را برای تمرین های ورزشی بیشتر فراهم کرده اند . به طول مثال یک باشگاه تناسب اندام کلاس های مختلف بدنسازی ، ایروبیک و تمرینات هوازی ، کلاس های یوگا و استخر ، سونا و جکوزی ارائه می دهد . در حالیکه بالاتر خواندیم که برخی باشگاه به صورت اختصاصی روی یکی از این رشته های ورزشی تمرکز دارند . مخاطبین باشگاه های فیتنس خانم ها و آقایان و در رده های سنی مختلف هستند که می توانند فعالیت های ورزشی و تندرستی خود را در این مراکز دنبال کنند .

همچنین هر باشگاه به صورت اختصاصی با تعدادی مربی مجرب همکاری می کند که این مربیان نحوه استفاده از تجهیزات ، برنامه تمرینی هر ورزش کار متناسب با هدف و نکات لازم و ضروری را به وی ارائه می دهند .

هنوز ترغیب نشده اید همین امروز در یک باشگاه ورزشی نام نویسی کرده و فعالیت روزانه خودتان را افزایش دهید ؟

در برخی باشگاه های ورزشی نیز افراد با استفاده امکاناتی که در اختیارشان قرار می گیرد به ورزش های رقابتی مانند بسکتبال ، اسکواش و … می پردازند .

امیدواریم مطالعه مراکز ورزشی و فعالیت های آن ها مفید بوده باشد و اگر تاکنون فعالیت خود را در باشگاه های ورزشی شروع نکرده اید در اولین فرصت اقدام کنید و برای سلامتی و تندرستی خود برنامه ریزی کنید.

از اینجا می توانید تصاویر برخی باشگاه های ورزشی که به قفل الکترونیکی کمد یوکا مجهز شده اند را مشاهده نمایید .

برای آشنایی بیشتر با این دسته قفل دیجیتال با ما در تماس باشید.

منبع : fitnesshealth

خرید سیف باکس یوکا