طی دهه گذشته، تلفن‌های همراه انقلابی در نحوه زندگی ما ایجاد کرده‌اند. آنها تقریباً از هر طریق زندگی ما را آسان‌تر می‌کنند و هر پیشرفتی در فنآوری، تنها توانایی های بیشتر این ابزارها را نشان می‌دهند. اکنون زمان آن رسیده است که همان فلسفه مترقی را به سمت صنایع دیگر بکشیم و در مورد فواید خانه هوشمند صحبت کنیم.

با استفاده از سیستم عامل‌های یکپارچه و تکنولوژی‌های مورد استفاده در منازل، خانه‌های هوشمند روند جدیدی در انقلاب دیجیتال به شمار می‌روند. دلایل شما برای تبدیل شدن خانه‌تان به یک منزل هوشمند زمانی اهمیت پیدا می‌کند که می‌توانید با خوشحالی از تمام مزایای خانه هوشمند بهره‌مند شوید.

اگر منتظر این هستید که بدانید این خانه‌ها دقیقاً چیستند، اکنون زمان آن رسیده است که با تمام امکانات اتوماسیون منزل آشنا شوید؛ با یوکـا همراه باشید.

فهرست مطالب

فواید خانه هوشمند

در زیر یک به یک به جوانب مثبت خانه هوشمند اشاره می‌کنیم:

مزایای خانه هوشمند

کیفیت زندگی بهتر

سرمایه‌گذاری روی خانه‌های هوشمند می‎‌تواند نیازهای مختلفی را به طور مؤثر تأمین کند و اگر بتوانید از پس آن برآیید، مطمئناً ایده بسیار خوبی خواهد بود. این فنآوری طی سال‌ها بسیار پیشرفت کرده است تا در پاسخ‌گویی به نیازهای کاربران موثر باشد. ابزارهای مختلفی که شما می‌توانید استفاده کنید‌، راه‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در خانه را فراهم می‌کند، به راحتی می توان کارهای خانه را انجام داد و به افراد اجازه داد تا کمی بیشتر کنترل زندگی خود را در دست داشته باشند.

سهولت دسترسی به چنین تکنولوژی می‌تواند منجر به سریع‌تر انجام شدن کارها شود و به هر یک از اعضای خانواده اجازه می‌دهد از مزایای مختلف آن استفاده کنند.

همچنین بخوانید:

بهره‌وری بیشتر منزل

راحتی و بهره‌وری هر دو از مهمترین فواید خانه هوشمند هستند. خانه‌های هوشمند امکان استفاده از فنآوری صدا (با صحبت کردن به دستگاه‌های موجود در خانه دستوری برای اجرا ارسال می‌کنید) برای کنترل چراغ‌ها یا پخش موسیقی را فراهم کند که این موضوع بهره‌وری را افزایش می‌دهد. یک ساختمان هوشمند مزایای بلند مدت را ارائه می‌دهد و شما قادر هستید از هر جای دنیا در مورد آنچه در خانه شما اتفاق می‌افتد باخبر شوید.

برای مثال، اگر قفل الکترونیکی دارید، می‌توانید از راه دور از طریق موبایل و اینترنت (Wi-Fi)، درب خانه را قفل و یا باز کنید.

قفل هوشمند

راهی هوشمندانه برای صرفه‌جویی و مدیریت انرژی

فواید خانه هوشمند به شما امکان می‌‎دهد روشی ابتکاری پیدا کنید تا از نحوه استفاده از چراغ، الکترونیک و سایر دستگاههای متصل به برق اطمینان حاصل کنید. برخی از برنامه‌ها می‌توانند نحوه استفاده از انرژی را با نظارت بر استفاده خودِ شما تنظیم کنند و به شما در یافتن راه‌هایی برای صرفه‌جویی در انرژی مانند برنامه‌ریزی هنگام خاموش شدن خودکار دستگاه‌ها  بعد از هر بار استفاده کمک کنند.

در بعضی مواقع، ممکن است بخاری یا اجاق گاز را دستی خاموش کنید و با داشتن یک سیستم یکپارچه، می‌توانید مواقعی دیگر به راحتی دستگاه را از راه دور خاموش کنید. مطمئناً خانه‌های هوشمند راهی برای بهبود سبک زندگی هستند.

قابلیت دسترسی بهبود یافته

یک خانه هوشمند دسترسی بهتری را به صورت سیستم مرکزی فراهم می‌کند. برای مثال، شما می‌توانید از طریق یک قفل دیجیتال اثرانگشتی به راحتی در کسری از ثانیه به داخل منزل دسترسی پیدا کنید، بدون آنکه نگران گم شدن کلیدهای خود باشید!

با ساختمان هوشمند، دسترسی نیز برای سالمندان و افراد معلول بسیار راحت می‌شود. در اطمینان از اینکه شخصی که مشکل یا محدودیت دارد می‌تواند با استفاده از صدای خود به داخل خانه دسترسی داشته باشد‌، نشان دهنده این است که تا چه اندازه فواید خانه هوشمند می‌تواند به بهبود وضعیت زندگی افراد کمک کند.

جوانب مثب خانه هوشمند

ادغام همه دستگاه‌های هوشمند

مدیریت خانه و داشتن چندین دستگاه (موبایل، تلویزیون، یخچال و موارد دیگر) می‌تواند کمی مشکل باشد، اما ابزار مناسب می‌تواند استفاده از یک «هاب هوشمند» باشد. هاب هوشمند وسیله‌ای است که به جای استفاده از برنامه‌های مختلف به صورت جداگانه، همه دستگاه‌ها را در یک برنامه واحد متصل می‌کند.

هاب هوشمند قابلیت تنظیم و برنامه‌ریزی شخصی از سوی کاربر را نیز دارد. اگر در هنگام آماده شدن برای کار از شنیدن موسیقی مورد علاقه خود لذت می‌برید، می‌توانید یک دستور صوتی را به هاب وارد کنید تا اطمینان حاصل شود که موسیقی مورد علاقه شما در زمان مشخص پخش خواهد شد.

افزایش و بهبود ایمنی

ایمنی خانه بسیار مهم است و این یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که مردم تصمیم می‌گیرند خانه خود را هوشمندسازی کنند. یک خانه هوشمند راهی آسان برای اطمینان از این امر است که برای مثال، در مواردی همانند آتش‌سوزی بتوان به راحتی با آتش مقابله کرده (سنسور آبپاش یا باز شدن خودکار درب ورودی خانه برای فرار سریع) و جان خود و اعضای خانواده را نجات داد.

فواید خانه هوشمند این امکان را برای شما فراهم می‌کند که کودکان را از برنامه‌هایی که در حال تماشا هستند، از اتاق‎های دیگر یا از فضای آشپزخانه رصد کنید. برخی از فناوری منازل هوشمند شامل تکنولوژی‌‎های محیطی مانند بهبود کیفیت هوا برای محدود کردن عناصر سمی موجود در هوای خانه هستند.

خانه هوشمند

بهبود امنیت خانه

یکی از قدیمی‌ترین اشکال فنآوری، استفاده از دوربین‌های امنیتی است. تمامی این دوربین‌‎ها به کاربران امکان می‌دهند از دستگاه‌های خود برای نظارت بر خانه‌هایشان از هرجایی که هستند بهره‌مند شوند.

همچنین می‌توان یک برنامه امنیتی را به سرویس‌های اضطراری وصل کرد، به طوری که در زمان بیرون بودن از خانه، در صورت دسترسی غیر مجاز (سارقین)، اعلان خطر به پلیس داده شود. همان‌طور که در بالا نیز بیان کردم، قفل‌های هوشمند نیز یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش امنیت خانه هستند.

مدیریت ساده منزل

اکثر برنامه‌های کاربردی خانه هوشمند می‌توانند به شما این آگاهی را بدهند که بتوانید نحوه استفاده از انرژی در خانه خود را کنترل کنید. همچنین روشی عالی برای مدیریت امور روزمره است، زیرا بیشتر فنأوری‌ها قادر به برنامه‌ریزی مواردی از قبیل آلارم و پیام متنی یا صوتی هستند.

مدیریت خانه و خانواده برای اکثر افراد کاری دشوار است و اگر شما یک خانواده بزرگ باشید، می‌‎تواند بسیار خسته‌کننده نیز باشد. اما فواید خانه هوشمند به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد که بدون صرف انرژی بدنی و ذهنی بی‌مورد، بر محیط خانه کنترل و نظارت راحت‌تری داشته باشند.

فواید ساختمان هوشمند

انتخاب دستگاه مناسب

انتخاب دستگاه‌های مناسب برای منزل شما ممکن است کمی دشوار باشد، اما خانه‌های هوشمند فقط احساس امنیت را به کاربران نمی‌دهند. ادغام فنآوری هوشمند روشی هیجان‌انگیز برای اطمینان از مدیریت شرایط حاکم بر خانه شما است. شما می‌توانید هر دستگاهی را برحسب مقدار بودجه و نیازهای محیطی خود انتخاب و خریداری کنید، یا می‌توانید خانه خود را مجهز به یک اتوماسیون کامل کنید.

به هر روی، محیط زندگی‌تان پناهگاه شما است و باید در آن احساس امنیت و راحتی کنید. کلام آخر فواید خانه هوشمند را در این مقاله به تفصیل شرح دادیم، اما باید بدانید که همیشه می‌توانید از وسائل و تجهیزات کوچک شروع کنید و پروژه هوشمندسازی خانه خود را در طول زمان بهبود بخشید.

با وجود تمام مزایای شگفت‌انگیز خانه‌های هوشمند، این نکته مهم است که این موضوع، روندی نیست که از بین برود، بلکه با ظهور فنآوری‌های جدید و یکپارچه‌سازی هر یک از دستگاه‌ها، ما به سمت دنیایی بهتر و کامل‌تر خواهیم رفت. به زودی روزی خواهید رسید که اکثر منازل و حتی محیط‌های کاری با مشخصات استاندارد یک ساختمان هوشمند ساخته می‌شوند.

با این حال، مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلف برای انتخاب وجود دارند، اما پیشنهاد همیشگی ما، انتخاب یک قفل هوشمند از برند یوکـا است. برخورداری از آخرین تکنولوژی در ساخت قفل دیجیتال، کیفیت بالای ساخت محصولات و گارانتی خدمات مشتری، باعث شده است یوکا، برند ممتاز بازار شناخته شود.

خرید قفل دیجیتال یوکا