نورپردازی داخلی یکی از جنبه‌های اصلی طراحی خانه یا محل کار است. شما می‌توانید فضای داخلی را فقط با نحوه قرار دادن نور به تمامی زیبا کنید. طراحی روشنایی نیز از اتاق به اتاق دیگر تغییر می‌کند و شرایط مختص به خود را دارد.

شیوه نورپردازی که در اتاق نشیمن کارآیی دارد، لزوماً در آشپزخانه یا اتاق خواب عمل نخواهد بود. نور باید عملکردها و احساس هر فضا را منعکس کند؛ اما بهترین ایده‌های طراحی نورپردازی داخلی کدامند؟ برای پاسخ با یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

۸ ایده برتر در طراحی نورپردازی داخلی

در طراحی نورپردازی داخلی می‌توانید هر یک از موارد زیر را به تنهایی یا با ترکیب هم استفاده کنید:

۱- رنگ طلای نرم عالی است

به تازگی، محبوبیت رنگ‌های ملایم افزایش یافته است. صاحبان خانه‌ها عاشق رنگ‌هایی مانند خاکستری و بژ هستند. طلایی نرم درست در این طیف از رنگ‌های ملایم قرار می‌گیرد که برای دکوراسیون‌های معاصر بسیار مناسب است تا بتواند محیط داخل را زیبا و لوکس نشان دهد.

طلایی نرم جایی در وسط نقره‌ای و طلایی براق قرار دارد. در عین حال که گرما طلا را به ارمغان می‌آورد، جلوه براق نقره را نیز معنکس می‌کند. این رنگ تقریباً با هر نوع دکوراسیونی اعم از مدرن شهری یا سبک کلاسیک همخوانی دارد.

لوسترهای رنگ شده توسط طلای نرم در سبک‌ها و طرح‌های متنوعی ارائه می‌شوند. برای روشنایی بالای سر، به دنبال وسایلی باشید که رنگ طلایی را برجسته می‌کنند. همچنین می‌توانید وسایلی که با طلای نرم و رنگ‌های ملایم دیگری مانند خاکستری یا نقره مات تکمیل می‌شوند را نیز بررسی کنید.

از نور طلایی نرم در نورپردازی داخلی برای جلب توجه به گوشه‌های اتاق یا قسمت‌های خاصی از فضای خود استفاده کنید. ایده عالی، یک چراغ مطالعه طلایی نرم است که صندلی مطالعه و گوشه قفسه را روشن می‌کند.

بهترین ایده های طراحی نورپردازی داخلی

۲- سبک‌های صنعتی در حال بازگشت به مُد هستند

سبک صنعتی همیشه در مورد طراحی مدرن، رنگ‌های خنثی و تأکید بر فلز بوده است. اگر به نورپردازی صنعتی مدرن نگاه کنید، تفاوت‌های فاحشی با آنچه شما به عنوان صنعتی سنتی می‌شناسید، خواهید دید. کلمه‌ای که ما استفاده خواهیم کرد، صنعتی پیشرفته یا فقط یکپارچه سازی با سیستمی مدرن است.

برخلاف سبک‌هایی که در سبک صنعتی رایج هستند، ما شاهد فلزهایی براق‌تر، تن‌های رنگی متنوع‌تر و غنی‌تر هستیم. اگر هم در معرفی برخی جنبه‌های صنعتی به خانه یا محل کار خود مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم شک و تردید را کنار بگذارید.

منحصر به فرد بودن یک منطقه، نیاز به نورپردازی مدرن و یکپارچه ایدارد. سبک صنعتی نورپردازی داخلی برای مکان‌هایی مانند آشپزخانه، منطقه غذاخوری یا به عنوان نورپردازی دیواری، محبوب هستند. از صنعتی شدن منزل خود نترسید. این سبک دیگر بی‌روح نیست! بلکه می‌تواند روح دنیای معاصر را زنده کند.

۳- سبک آرت دکو و میان قرنی را انتخاب کنید

روشنایی و نورپردازی داخلی روندهای یکسانی را دنبال نکرده است. یافتن وسایلی که در این سبک‌های نوستالژیک قرن اولی تنظیم شده باشند، دشوار است؛ اما آرت دکو و میانه قرنی از دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۰ بسیار محبوب بودند.

هر دو بر خطوط تمیز، طراحی‌های منحصر به فرد و تعادل فرم و هنر تأکید دارند. نورپردازی آرت دکو روی خطوط تیز و طرح‌های جذاب هندسی متمرکز است. با نورپردازی ماین قرنی، متوجه عشق به اشکال طبیعی خواهید شد که فرم عملکردی و زیبایی شناسی را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

آرت دکو یک سبک نورپردازی ماهرانه است. این سبک در افزودن طرح‌های هندسی قوی به یک فضا بسیار مناسب هستند. روند نورپردازی در سبک میانه قرنی بیشتر به سمت سرگرمی و آرامش پیش می‌رود.

از میانه قرنی برای افزودن احساس غیررسمی و کمی هنرمندانه به یک فضا استفاده کنید. برخلاف سال‌های قبل، یافتن وسایل مدرن آرت دکو و میانه قرنی دیگر سخت نیست و به‌راحتی می‌توان این طرح‌ها را پیدا کرد.

8 ایده برتر در طراحی نورپردازی داخلی

۴- نورپردازی داخلی را شلوغ نکنید

دکوراسیون مدرن بیشتر بر اساس فرم‌های تمیزی شکل گرفته‌اند. چه یک کاناپه مدرن باشد، چه یک آشپزخانه مدرن، تزئینات بیش از حد باعث از بین رفتن مزایا آن می‌شود. وسایل روشنایی قدیمی اغلب دارای فلزات تزئین شده هستن؛ اما در یک خانه مدرن، طراحی‌های پیچیده ممکن هستند به خوبی در یک فضای تمیز ترکیب نشوند.

بنابراین امروزه، صاحبان خانه‌ها ترجیح می‌دهند طرح‌های روشنایی ساده‌تری که کاملاً در بین دکوراسیون‌های مدرن جای می‌گیرند را انتخاب کنند. روند مینیمالیسمی با ظاهری ساده محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. این وسایل بر روی طرح‌های ساده هندسی، رنگ‌های ملایم خنثی و برجستگی فرم نسبت به جزئیات عجیب و غریب تمرکز دارند.

می‌توانید با روشنایی تمیز و مدرن در هر مکانی از خان، اعم از محل زندگی، آشپزخانه یا اتاق خواب کار کنید. این مهم بهترین عملکرد را دارد، به ویژه هنگامی که از نورپردازی داخلی در بالای سر استفاده می‌شود، یک ظاهری ساده و در عین حال جسورانه ایجاد می‌کند.

۵- چراغ‌های ال ای دی را فراموش نکنید!

لامپ‌های رشته‌ای دیگر خوب نیستند! زیرا بیشتر نیرو به صورت گرما هدر می‌رود. به همین دلیل است که فشار زیادی برای تغییر به سایر روش‌های روشنایی کارآمدتر و سازگار با محیط داخل ایجاد شده است.

بیشتر صاحبان خانه‌ها به دلیل صرفه جویی در هزینه و مصرف انرژی، به روشنایی ال ای دی روی آورده‌اند که این بسیار کارآمدتر است. یکی دیگر از مزایای نورپردازی ال ای دی، انواع سبک‌های موجود آن است.

می‌توانید لامپ‌های ال ای دی را در چند رنگ، روشنایی، شکل و سایر موارد تهیه کنید. هنگامی که شما به یک طراحی منحصر به فردی برای خانه یا محل کار خود نیاز دارید، این چراغ‌ها انتخاب خوبی هستند.

طراحی نورپردازی داخلی

۶- برخی اوقات بزرگ‌تر بهتر است

لوسترها و وسائل بزرگ روشنایی به عنوان قطعات اصلی عمل می‌کنند. برخی از آن‌ها با طرح‌های تزئینی ارائه می‌شوند که تمام توجه را در یک فضا به قسمت ثابتی متمرکز می‌کنند. از وسایل روشنایی آویزی بزرگ می‌توان در سبک آشپزخانه جزیره‌ای و بالای میز ناهار خوری استفاده کرد.

استفاده از وسایل بزرگ‎تر نیاز به طراحی خاصی دارد. برای بهترین نتیجه، از آنها در منطقه مرکزی استفاده کنید که بتواند حداکثر اثر را ایجاد کنند. می‌توانید آنها را با وسایل کوچک‌تر در اطراف اتاق متعادل سازید تا یک ظاهر کلی زیبایی از عدم تعادل ایجاد شود.

کلام آخر

برای انتخاب سبک خاصی برای خود هیچ فشاری را نباید احساس کنید. بهترین طراحی نورپردازی داخلی طرحی است که شما آن را دوست دارید و در فضای شما بهترین عملکرد را دارد. روندهای فوق برای دانستن این منظور هستند که شما بدانید در مورد بازسازی یا ساخت دکوراسیون جدید چطور باید از ایده‌های جدید نورپردازی داخلی بهره ببرید.

 

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید تجهیزات هوشمند امنیتی با مشاورین و کارشناسان ما در نوآوران هوشمند، نماینده رسمی قفل دیجیتال یوکا در ایران، تماس بگیرید. ما به شما کمک می‌کنیم که با بهترین کیفیت و قیمت، محیط کسب‌وکار و منازل خود را به تجهیزات امنیتی هوشمند متصل کنید. علاوه‌براین محصولات ما شامل گارانتی دوساله و پشتیبانی فنی بی‌نظیری هستند که به شما اطمینان خاطر خواهند داد که هرگز تنها نمی‌مانید. با ما در ارتباط باشید.