شروع برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل کاری هیجان انگیز است! اگر کمی سلیقه و دانش را در کار طراحی ادغام کنید، می‌توانید فضای خانه خود را در نهایت زیبایی تزئین کنید. اگر ایده در ذهن دارید همین امروز طراحی دکوراسیون داخلی منزل را شروع کنید؛ اما برای الهام بیشتر و دادن یک چارچوب مناسب برای طراحی، این مقاله را تا پایان بخوانید.

فهرست مطالب

۱- سبک خود را تعیین کنید

می‌خواهید فضایتان چه احساسی را به شما القا کند؟ شما به سمت برخی از رنگ‌ها یا الگوهای خاصی گرایش پیدا کرده‌اید؟ به این فکر کنید که احساس شما نسبت به یک فضا چیست؟ سبک طراحی سنتی، مدرن یا صنعتی را دوست دارید؟ دوست دارید اطرافتان شلوغ باشد یا خلوت؟ رنگ‌های خنثی یا رنگ‌های شاد را دوست دارید؟

الهامات طراحی دکوراسیون داخلی منزل را در هر جنبه از زندگی خود قرار دهید. ما معمولاً از این موارد به عنوان یک نقطه شروع برای بحث و گفتگو با مشتریان برای کمک به آن‌ها در طراحی فضای داخلی خانه خود استفاده می‌کنیم. هتلی که در آن اقامت داشته‌اید یا رستورانی که در آن ناهار خورده‌اید، به همه این محیط‌ها برای شما الهام بخش خواهند بود.

۲- آنچه که دوست ندارید را کشف کنید

برای مردم بسیار آسان‌تر است آنچه که دوست ندارند را بیان کنند. با قرار دادن عدم پذیرش در معادله، می‌توان برخی موارد را حذف کرد و موارد دیگر را محدود نمود. به عنوان مثال، یک چاپ درشت در مقیاسی بزرگ، ممکن است چیزی را در دوران کودکیتان یادآوری کند که نمی‌خواهید در طراحی دکوراسیون خود آن را ببینید.

به همین ترتیب، یک رنگ خاص ممکن است احساساتی از روند طراحی گذشته را ایجاد کند که مشتاق تکرار آن نیستید. این خاطرات و واکنش‌ها بسیار شخصی و فردی هستند اما سلیقه ما را نیز تعریف می‌کنند. پس آنچه دوست ندارید را لحاظ کنید تا ذهن خود را فیلتر کرده باشید و دوست داشتن‌هایتان انرژی بگذارید.

همچنین بخوانید:

۳- اتمام فضای خود را طراحی کنید

برنامه ریزی برای دکوراسیونی که مقیاس را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ضروری است. مردم اغلب از مبلمان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک برای یک مکان استفاده می‌کنند. اطراف فضای مبلمان خود را به گونه‌ای طراحی کنید که در واقع فضای لازم برای آن را دارید.

به تعادل یک فضا فکر کنید. برای اتاق‌های بزرگ‌تر، ایجاد مناطق برای فعالیت‌های مختلف را در نظر بگیرید؛ فضای نشیمن ممکن است برای گفتگو مناسب است، منطقه دیگری برای تماشای تلویزیون، منطقه کاری با میز برای پروژه‌ها یا بازی‌ها و موارد دیگر.

حتی اگر تقارن را دوست داشته باشید، وقتی همه چیز را متقارن می‌سازید، می‌توانید احساسات را بیش از حد ساختگی جلوه دهید. به وزن بصری و توزیع آن فکر کنید تا فضایی متعادل را ایجاد کنید. تناسب و مقیاس برای هر طراحی دکوراسیون داخلی منزل، امری کلیدی هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

۴- از رنگ بهترین استفاده را ببرید

انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین تصمیماتی است که می‌توانید بگیرید. انتخاب مناسب رنگ به طور هماهنگ، فضاها را بهم متصل می‌کند. در این راستا، خانه را به عنوان یک کل در نظر بگیرید. اگر به طور هم زمان یک اتاق را نقاشی کنید، می‌توانید با ترکیب رنگ‌های مختلف، اتاق‌هایی خنثی را با طراحی خاصی ایجاد کنید.

نحوه تأثیر رنگ‌ها بر روحیه خود را در نظر بگیرید. برخی از رنگ‌ها باعث می‌شوند افراد احساس خوشبختی، آرامش یا حتی تحریک داشته باشند. می‌توانید درب‌های داخلی منزل را برای ایجاد تضاد در برابر دیوارهای سفید شفاف، به رنگ سیاه در بیاورید. هنگام مشاهده گزینه‌ها از رنگ‌های واقعی روی دیوارهای خود استفاده کنید.

دیوارها را در نور طبیعی، نور صبح و شب مشاهده کنید. غالباً یک رنگ مشکی که برای یک پروژه به خوبی ظاهر می‌شود، برای پروژه دیگر ممکن است مفید نباشد. آنچه ممکن است در خانه دوست شما به خوبی کار کند، ممکن است در خانه شما کاربردی نکند!

با رنگ‌های سفید می‌توانید تعداد انگشت شماری از رنگ‌های مختلف را روی دیوار خود امتحان کنید و توجه ویژه‌ای به تناژ رنگ زیرین داشته باشید. این تناژ می‌تواند لکه‌های صورتی، آبی یا زرد داشته باشند. محیط بیرون به شدت بر درجه نور تأثیر می‌گذارد. پوشش گیاهی می‌توانند بازتاب‌ رنگ‌های سبز را در دیوارهای داخلی شما ایجاد کنند.

دکوراسیون داخلی منزل لوکس

۵- از زمین شروع کنید!

طراحی می‌تواند طاقت فرسا باشد زیرا مردم اغلب نمی‌دانند دقیقاً از کجا باید شروع کنند. برای هر اتاق، ما معمولاً پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا از زمین شروع کنید، در مورد پوشش کف تصمیم بگیرید. مهم نیست که می‌خواهید کف را از چوب سخت، کاشی و سنگ بسازید یا بر روی زمین خود فرش بیندازید.

ابتدا فکر کردن در مورد کف، نحوه جای گذاری سایر قطعات در فضا را تعیین می‌کند. اگر یک تن خنثی یا الیاف طبیعی را بدون الگو و رنگ زیادی انتخاب کنید، گزینه‌های بیشتری با رنگ خواهید داشت. اگر با یک فرش عتیقه شروع کنید، می‌توانید یک پالت رنگی را تنظیم کنید.

مهم این است که این موارد را به طور هم زمان برنامه ریزی کنید. شروع با مبل یا پرده سبک شما را بلافاصله محدود می‌کند. انعطاف پذیری بیشتری در مورد چیزی مانند فرش می‌تواند شروعی عالی باشد. بعد از فرش به سراغ مبلمان بروید، سپس جای تلویزیون و قطعات زینتی را مشخص کنید.

اینجا جایی است که گزینه‌هایی دارید و می‌توانید شروع به دسته بندی قطعات کنید. ابتدا تصمیم گیری در مورد کفپوش نهایی و سپس طبقه بندی اشیاء تزئینی فکر کنید. افراد هنگام طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود باید وقت بگذارند تا نهایت لذت را از فضا ببرند.

بهترین طراحی دکوراسیون داخلی منزل

۶- از مجلات و وب سایت‌های طراحی الهام بگیرید

وب سایت‌های دکوراسیون می‌توانند شعله‌ای از خلاقیت را تحریک کنند که هرگز آن را نمی‌دانستیم! برای جستجوی سبک‌های خانگی که مورد علاقه‌تان هستند، به پینترست بروید. برخی از مجلات طراحی را بخرید و تصاویری که به شما الهام می‌بخشند را مد نظر قرار دهید.

پس از جمع آوری تصاویر خلاقانه و کسب دانش در مورد سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی، می‌توانید به سراغ وسائل خانه خود بروید و آنچه را که دوست دارید را طراحی کنید. گاهی اوقات نیاز است به سراغ خرید وسائل جدید بروید تا رنگ و روی فضای خود را تغییر دهید.

۸- به خانه خود بافت اضافه کنید

به همان اندازه‌ای که رنگ آمیزی در طراحی منزل مهم است، بافت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، مخصوصاً اگر شما به یک طرحی تمام سفید یا خاکستری علاقه دارید. یک اتاق در نگاه اول ممکن است یک طرح تک رنگی به نظر بیاید اما اگر خوب نگاه کنید سایه‌هایی با همان رنگ و بافت فراوان از طریق پارچه‌ها و منسوجات مشاهده خواهید کرد.

در یک اتاق کاملاً سفید، ممکن است صندلی مخملی، کوسن‌های ابریشمی براق، صندلی‌هایی با چوب دست ساز، سبدهای بافته شده و یک مبل راحتی با پتوی خز مصنوعی را ببینید. همۀ این عناصر باعث ایجاد بافت می‌شوند و چشم را به خود خیره کرده و یک محیط گرم و غنی ایجاد می‌کنند.

طراحی می‌تواند شخصیت مالک را توصیف کند، بنابراین با استفاده از بافت‌ها، الگوها و رنگ‌های متنوع می‌توان یک اتاق کسل کننده را با سهولت در کمال ظرافت طراحی کرد. منسوجات متناسب با سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. اگر بچه کوچک و حیوان خانگی دارید، ممکن است یک مبل نخی سبک را نخواهید و بلکه یک مبل چرمی بهتر می‌تواند متناسب با نیازهای شما باشد.

۹- قطعات بزرگ و کوچک را به فضا اضافه کنید

یک اشتباهی رایج که اکثر صاحبان خانه به آن مرتکب می‌شوند، انتخاب قطعات بسیار کوچک در یک اتاق است. اتاق‌ها با اشیاء و اجزای کوچک، فقط باعث بهم ریختگی اتاق و گیجی چشم می‌شوند.

در عوض یک مبل بزرگ، چند صندلی بلند و سپس یک یا دو صندلی باریک با پایه‌های تراش خورده و جذاب (بسته به فضا) را به طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود اضافه کنید.  این مهم فقط یک نمونه است اما ایده ترکیب کردن سبک‌ها و اندازه‌های مختلف وسائل باعث می‌شود تا اتاق متعادل به نظر برسد، نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک!

حتی اگر در حال تزئین یک آپارتمان کوچک هستید، ایده‌های زیادی برای طراحی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. مخلوطی از ترکیبات بزرگ و کوچک، کلید موفقیت در طراحی داخلی خانه است. این قانون در مورد لوازم جانبی نیز صدق می‌کند.

طراحی داخلی منزل

۱۰- به هر اتاق گل اضافه کنید

برگردید و تمام افکار الهام بخش خود را مرور کنید، چه چیزی می‌بینید؟ آیا تقریباً در هر اتاق گل یا گیاه می‌بینید؟ این نکته‌ای ساده به نظر می‌آید اما افزودن گل و گیاهان زنده می‌توانند لذت نهایی را به طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما اضافه کنند.

گیاهان زیادی با مراقبت آسان وجود دارند که می‌توانید برای منزل خود خریداری کنید. این گیاهان در صورت تغذیه و آبیاری مناسب سال‌ها دوام خواهند داشت. در بازار گل و گیاه انواع و اقسام گیاهان آپارتمانی که مناسب فضای داخل هستند را می‌توانید خریداری کنید

کلام آخر

اکنون که می‌دانید چگونه دکوراسیون منزل خود را طراحی کنید، وقت آن است که نکات بالا را عملی کنید. اگر نمی‌توانید یک طراح داخلی استخدام کنید، هنوز هم می‌توانید خانه‌ای شبیه به آنچه دوست دارید را طراحی کنید.

برای ایجاد فضای داخلی گرم از همۀ نکات کوچک در کنار هم استفاده کنید. در هر صورت، چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی منزل یک دانش تخصصی که با مطالعه و کسب تجربه می‌توان به آن رسید.

 

شرکت نوآوران هوشمند، شما را در مسیر خرید قفل های دیجیتال از ابتدا تا انتهای همراهی می‌کند.

منبع: mymove.com