در طراحی داخلی مدرن نوعی سادگی وجود دارد که به آن ارتباط همیشگی داده است. فضاهای مدرن دارای خطوط مینیمال هستند و می‌توانند راحتی و دنجی را فراهم کنند. زیبایی شناسی مدرنیستی محدود به یک سبک خاص نیست زیرا وسایل مدرن قرون ۱۸ در بسیاری از فضاها با روایت‌های متفاوت هنوز استفاده می‌شوند. برخی از ایده‌های خیره کننده در طراحی داخلی مدرن را ترکیب کنید تا از خلق شاهکار خود لذت ببرید. ما هم در این زمینه به شما کمک می‌کنیم؛ با یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

تاریخچه طراحی داخلی مدرن

مدرنیسم از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد و در دهۀ ۱۹۳۰ به اوج خود رسید، جایی که بعد از آن با شکل سیستمی مانند پست مدرنیسم به آرامی‌ کاهش یافت. با این حال، امروزه جریان مدرنیسم ادامه دارد. به خصوص در معماری، عناصر طراحی مدرن اساس بسیاری از فضاهای زندگی امروزی را تشکیل می‌دهند.

فرم از عملکرد پیروی می‌کند، این مفهوم یکی از مهم‌ترین اصولی است که بر طراحی‌های مدرنیستی حاکم است. نیاز به ساده سازی اشکال از شهرهایی که به سرعت در حال رشد هستند نشأت می‌گرفت که به جایگزینی برای ساخت سنتی نیاز داشتند.

یک رویکرد مهم شامل مواد جدیدی مانند بتن مسلح و فولاد برای سازه‌های ساختمانی است. در نتیجه، خانه‌ها می‌توانند دارای پنجره‌های بزرگ، سقف‌های مسطح و مکعبی یا حتی استوانه‌ای باشند. استفاده از مواد جدید به این معنی بود که ارتفاع سازه‌ها بسیار فراتر از هر زمان دیگری می‌توانست باشد. جنبش‌های دیگری مانند باهاوس، دی استیگل و آینده گرایی نیز بخشی از مدرنیسم را تشکیل می‌دهند و به سبک مدرن عمق می‌بخشند.

تاریخچه طراحی داخلی مدرن

خصوصیات طراحی داخلی مدرن

سبک مدرن یک گزینه مناسب برای کسانی است که فضاهای ساده و بدون شلوغی را دوست دارند. اگر به فکر تزئین فضایی به سبک مدرن هستید، در اینجا چند نکته آورده شده‌اند که باید بدانید:

  • عناصر سازه‌ای (مانند بتن یا تیرها) اغلب در معرض دید قرار می‌گیرند.
  • تأکید بر خطوط افقی و عمودی با منحنی‌های وجود دارد.
  • عدم درهم آمیختگی
  • وسایل کم ارتفاع و خطوط تمیز
  • نور طبیعی و پنجره‌های بدون تزئین
  • مواد طبیعی مانند چوب، فلزات، چرم و الیاف طبیعی رنگ نشده
  • یک پالت رنگی خنثی یا طبیعی
  • سطوح بازتابنده مانند فولاد، کروم یا شیشه
  • چوب‌های طبیعی و روکش‌های چوبی

اهمیت طراحی داخلی مدرن

ظاهر فضای داخلی شما در بسیاری از مواردی که فکر می‌کنید روی شما تأثیر می‌گذارد. این مهم روی اعتماد به نفس، حس خوشبختی و به طور کلی روان شما تأثیر خواهد گذاشت. با این حال، تغییر دکوراسیون خانه نه تنها برای ساکنان مهم است بلکه همچنین برای راحتی مهمانان نیز مهم جلوه می‌کند.

دلایل استفاده از سبک طراحی داخلی مدرن به شرح زیر هستند:

۱- بالا رفتن  ارزش فروش ملک

ممکن است ذهن شما در فروش دارایی خود نباشد اما کسی از فردای خود خبر ندارد! در نهایت ممکن است لازم باشد ملک خود را بفروشید و وقتی زمان آن فرا می‌رسد، شرایط فضای داخلی و خارجی شما بر ارزش ملک تأثیر گذار خواهند بود. برای شروع سرمایه گذاری برای تغییر ظاهر ملک خود، لازم نیست تا زمان فروش صبر کنید. استفاده از طراحی داخلی مدرن می‌تواند امروزه ارزش ملک شما را افزایش دهید.

خصوصیات طراحی داخلی مدرن

۲- ایجاد یک جو مثبت

حداقل در خانه خود به کمی تزئین دکوراسیون نیاز دارید تا جلوه خوبی پیدا کند. وقتی خانه شما فاقد دکوراسیون خوب است و دیوارهایتان همه خالی هستند، زندگی در چنین فضایی هیچ لذتی نخواهد داشت. تغییر ساده رنگ باعث ایجاد شور و نشاط در خانه و ایجاد فضایی مثبت می‌شود. هنگام تغییر دکوراسیون، متوجه خواهید داشت که سبک طراحی مدرن می‌تواند تغییرات بسیاری زیادی ایجاد کند.

۴- عملکرد بهتر فضا

در هر فضایی باید تعادلی بین طراحی و عملکرد ایجاد شود. دکوراسیون مدرن می‌تواند شکلی را ارائه داده که باعث افزایش عملکرد شود. این کار معمولاً با ایجاد سبکی مینیمال ایجاد می‌شود. مدرن کردن فضا سازماندهی وسایل داخلی محیط را آسان می‌کند، به طوری که بازیابی آن‌ها در هر زمانی که لازم باشد، راحت‌تر می‌شود. از طرف دیگر، طراحی داخلی مدرن به افراد احساس راحتی بیشتری می‌دهد.

۵- عدم وجود شلوغی

با سبک دکوراسیون مدرن می‌توانید بر روی چیزهای ساده مانند مبلمان، پرده و کابینت آشپزخانه تمرکز کنید. در سبک مدرن نیاز ندارید هر وسیله‌ای را در محیط قرار دهید، همۀ چیز در نهایت سادگی و نیاز استفاده می‌شوند؛ اما در نهایت باید دکوراسیون خود را تغییر دهید تا دقیقاً درک کنید تا طراحی مدرن چیست و چه فوایدی دارد.

همچنین بخوانید:

نکات مهم در طراحی داخلی مدرن

برای دکوراسیون مدرن نیاز است نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱- هنر مدرنیته

هنرمندان مدرنیست نگاه ایده آلیستی به رئالیسم را رد کردند و تصمیم گرفتند در عوض آثار هنری بیانی را در رنگ‌های پر جنب و جوش و اشکالی بعید ایجاد کنند. هنر انتزاعی، کوبیسم و ​​فوویسم جوهره دیدگاه مدرنیسم اولیه را به تصویر می‌کشد.

واکنشی به سنت‌های منسوخ و رشد یک جامعه صنعتی. یک قطعه هنری بزرگ بدون قاب بر روی دیوار، به عنوان یک ویژگی عالی محسوب می‌شود. یک مجموعه هنری کوچک را بر روی دیوارهای فضای داخلی خود انتخاب کنید.

نکات مهم در طراحی داخلی مدرن

۲- خط متمرکز

ایده‌های مدرن طراحی داخلی اغلب حول خطوط ساده و تمیز ساخته می‌شوند. خطوط افقی و عمودی قوی در معماری مدرنیستی، در طراحی مبلمان و دکوراسیون بازتاب خاصی دارد. ستون‌های استوانه ای اغلب در خانه‌های مدرن وجود دارند. این‌ها خطوط عمودی واضحی را تشکیل می‌دهند و استفاده انقلابی از بتن مسلح را به نمایش می‌گذارند.

۳- عناصر صنعتی

اگر پیشرفت بتن، فولاد و شیشه به عنوان مصالح ساختمانی نبود، سبک طراحی مدرن وجود نداشت. بنابراین، با انتخاب زیبایی شناسی صنعتی با ظروف ساخته شده از آهن یا فولاد و عناصر بتنی، به هسته مدرنیسم احترام بگذارید.

۴- بدون درهم ریختگی

میزهای آشپزخانه، دیوارها و هر قسمت قابل مشاهده دیگری در خانه را از بین ببرید. به خاطر آوردن اصطلاح مینیمالیستی کمتر بیشتر است، هنگام دسترسی به فضای داخلی مدرن ضروری می‌باشد، بنابراین، حتماً نظم و ترتیب دهید و خُرده ریزهای غیر ضروری را بردارید.

۵- رنگ‌های اولیه

رنگ‌های اصلی در کانون توجه قرار دارند، در نتیجه، فضای داخلی مدرن به دلیل رنگ‌های جسورانه شناخته می‌شود. قطعات داخلی تاکیدی، آثار هنری یا فرش‌هایی به رنگ‌های قرمز، زرد، آبی، سیاه و سفید را به فضای داخلی اضافه کنید.

تفاوت بین طراحی داخلی مدرن و معاصر

۶- پلان باز

یک طرح با پلان باز در هنگام طراحی داخلی مدرن ضروری است. فضای نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه به فضای آزاد کمک کرده تا ساختارهای غیرضروری درون خانه از بین بروند و جریان هوا را تشویق کنند.

۷- مبلمان ساده

بسیاری از وسایل مبلمان مدرن برای هر خانه‎ای نمادین هستند. طراحان برجسته داخلی مدرن مبلمان را با خطوط مستقیم و استفاده محدود از دکوراسیون انتخاب می‌کنند. بنابراین، از مبلمان با پارچه ساده استفاده کرده و از الگوهای برجسته یا چاپ پرهیز کنید.

۸- سبک را رها کنید

طراحی‌های تزئینی معماری مانند سبک و گچ بری‌ها مسلماً در یک فضای مدرن غیرضروری هستند. برای حفظ ظاهر آرام یک خانه واقعاً مدرن، وقتی صحبت از درب و کابینت است، گزینه‌هایی با جزئیات کمتر و ساده را انتخاب کنید.

۹- پنجره بزرگ

پنجره‌های بزرگ و زیبا نه تنها به طرز شگفت انگیزی مدرن هستند بلکه در هنگام نوردهی نیز کمک زیبایی به روشنایی داخل خانه دارند. با استفاده از پنجره‌های بزرگ، هوای تازه و همچنین نور طبیعی بیشتری را وارد فضای داخلی خود کنید.

تفاوت بین طراحی داخلی مدرن و معاصر

اشتباه گرفتن طراحی معاصر و طراحی داخلی مدرن آسان است! طراحی معاصر به آنچه در حال حاضر جدید و ابتکاری است اشاره دارد، در حالی که طراحی مدرن به دوره خاصی از تاریخ طراحی اشاره می‌کند. در حال حاضر، معماران و طراحان داخلی به طور یکسان از عناصر مدرن در طراحی معاصر استفاده می‌کنند. این شبیه به تجدید حیات مدرنیست است اما نباید با جنبش مدرن مادر قرن نوزدهم اشتباه گرفته شود. فضای داخلی معاصر، ترکیبی از سبک‌های گذشته با تکنولوژی است.

منبع: www.decorilla.com

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های درب الکترونیکی با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.