براساس بررسی‌های صورت گرفته، امروزه سازمان‌ها و شرکت‌ها بیش از هر زمان دیگری نیاز به هم‌فکری و مشارکت با یکدیگر دارند. این مشارکت در اکثر موارد از طریق جلسات حضوری صورت می‌گیرد. ارگان‌ها به زیر مجموعه‌های تخصصی تقسیم شده‌اند و با کار گروه‌های متعدد، پروژه‌ها و اهداف مورد نظر را دنبال می‌کنند.

در چنین فضایی، هر چه غنا و امکانات جلسات افزایش یابد، کیفیت این جلسات نیز بالاتر می‌رود. در این مقاله علاوه بر تحلیل سیستم صوتی سالن کنفرانس در هتل‌ها، مزایای آن را نیز بررسی می‌کنیم؛ با مجله تخصصی یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

سیستم صوتی سالن کنفرانس در هتل ها

علی‌رغم کلیه ابزارهای ارتباطی از جمله موبایل، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل، پیام کوتاه، فیس بوک، توئیتر و … که در دسترس همگان قرار دارد، نکته مهم این است که مدیران جهت دستیابی به موفقیت‌ها و پیشبرد اهداف سازمانی، بخش قابل توجهی از زمان خود را به جلسات اختصاص می‌دهند.

تحلیل وجود سیستم صوتی در هتل ها

مدیران و مهندسان و هم‌چنین پیمانکاران واحدهای عمرانی و تجاری، از زمان شروع فعالیت و حین عملیات اجرایی در شهرهای مورد نظر، ضمن حضور در هتل‌ها و استفاده از امکانات رفاهی، نیاز به برگزاری جلسات کاری دارند و وجود مکانی با تجهیزات کامل جهت برگزاری جلسات رسمی اداری، نیازمند ابزار تبادل اطلاعات است که مهم‌ترین این ابزارها سیستم‌های صوتی کنفرانس و تجهیزات وابسته هستند.

به کمک این ابزار می‌توان جلسات را با کیفیت قابل توجهی برگزار کرد و با استفاده از استقرار سیستم‌های صوتی و میکروفون در سالن جلساتی که در هتل‌ها اختصاص داده شده است رضایت‌مندی مشتریان را افزایش داد و افراد را به ادامه اسکان در هتل‌ها ترغیب کرد.

از دست ندهید :  معتبرترین برندهای کره ای قفل دیجیتال

سیستم صوتی سالن کنفرانس در هتل ها

مزایای سیستم صوتی سالن کنفرانس

به طور کلی می‌توان گفت کلیه مراکز، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که جلساتی با بیش از ۱۰ نفر برگزار می‌کنند، به تجهیزات اتاق جلسات نیازمند هستند. از طرف دیگر برخی از انواع سیستم‌ها، دارای ویژگی‌های خاص محیطی هستند که قابلیت‌های جدید را به سالن کنفرانس اضافه می‌کنند.

در بسیاری موارد نیز، بهتر است سیستم‌های قدیمی و آنالوگ را به دلیل امکانات پایین، نویز صدا، یا عدم برقراری ارتباط با تجهیزات استاندارد، با یک سیستم کنفرانس دیجیتال جایگزین کرد و این نشانگر آن است که با استفاده از یک سیستم کنفرانس خوب و باکیفیت، اجتناب ناپذیر به نظر می‌آید.

لزوم سیستم صوتی سالن کنفرانس در هتل ها

در این راستا مهم‌ترین بخش مجموعه تجهیزات سالن‌های سمینار و جلسات، سیستم کنفرانس صوتی است. به کمک این سیستم، هر فرد دارای میکروفون و بلندگوی اختصاصی خواهد بود. افراد شرکت‌کننده به راحتی تحت مدیریت مدیر جلسه به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

مهندسین خارجی جهت مشاوره و با نصب تجهیزات در شرکت‌ها و یا کارخانجات در قالب ارتباطات بین المللی و چند ملیتی، باعث برپایی جلساتی در هتل‌ها می‌شوند که کلیه مدعوین به زبان مدیر جلسه مسلط نیستند. به همین دلیل نیاز به استفاده از ابزاری جهت ارتباط با این افراد در جلسات ضروری است.

تجهیزات امروزی قادرند ده‌ها زبان را به صورت زنده توسط مترجمین حرفه‌ای، به گوش شرکت‌کنندگان در جلسه برسانند. برای ماندگاری و بهره‌برداری مجدد از سوابق جلسه تشکیل شده، اخیرا با استفاده از نصب امکاناتی در سالن جلسات هتل‌ها، ردیابی ویدیوئی یا اصطلاحا Auto video Tracking انجام می‌شود و این قابلیت یکی از مواردی ست که به ویژه در سالن‌هایی با تعداد شرکت کننده بالا، بسیار کاربرد دارد.

همچنین بخوانید : چگونه هتل ها به بهبود محیط زیست کمک می کنند ؟

توسط این سیستم می‌توان از کلیه افراد حاضر در سالن به صورت کاملا خودکار، بدون نیاز به کارگردان فنی و به صورت اتوماتیک تصویربرداری کرد. این مورد توسط دوربین‌های چرخان که معمولا در سقف نصب می‌شوند صورت می‌گیرد. زمانی که صدابرداری و تصویربرداری حاضران با بهترین کیفیت انجام شود ، امکان ضبط و آرشیو آن نیز مطلوب و دلخواه مدیران و برگزار کنندگان جلسات خواهد بود.

کار آرشیو جلسات می‌تواند برای استفاده و تهیه گزارش کتبی سایر افراد مفید واقع شود. اصول اساسی سیستم کنفرانس صوتی از چهار قسمت تشکیل شده است: بخش ورودی (میکروفون)، بخش کنترل کننده (میکسر)، بخش تقویت کننده (آمپلی فایر) و بخش خروجی (بلندگوها).

سیستم صوتی سالن کنفرانس در هتل ها

برخی از مزایای استفاده از سیستم صوتی سالن کنفرانس در هتل ها به شرح زیر است :

  1. کنترل و جلوگیری از صحبت هم زمان شرکت کنندگان در جلسه
  2. انتقال یکنواخت صدای سخنران‌ها در طول سالن
  3. امکان رای گیری مسائل مطرح شده در جلسات توسط سیستم کنفرانس (میکروفن کنفرانس)
  4. ذخیره و آرشیو صدا و مذاکرات صورت گرفته در جلسات توسط دستگاه‌های مختلف مانند (DVD Recorder MP3 ، Recorder و …)
  5. ضبط و نمایش تصاویر شرکت کنندگان به صورت خودکار توسط دوربین‌های کنفرانسی
  6. امکان ترجمه هم زمان در قسمتی که نیاز به ترجمه است
  7. امکان کنترل جلسه توسط ریاست و قطع صحبت سخنران‌ها در صورت لزوم

با عنایت به مطالب گفته شده چنین استنباط می‌شود که باید در سالن جلسات هتل امکانات سیستم‌های کنفرانسی، علی الخصوص سیستم صوتی را استفاده کرد تا از راهکارهای نوین در جهت برگزاری با کیفیت جلسات مهمانان و مزایای آن در صنعت هتل بهره‌مند شد.

در این مقاله لزوم استفاده از سیستم صوتی سالن کنفرانس در هتل‌ها و مزایای آن بررسی شد. همچنین می‌توانید دیگر نکات قابل توجه در مورد هتل‌ها را در دیگر مقاله‌ها بخوانید.

در صفحه‌ای جداگانه نیز به تجهیزات هتلی پرداخته‌ایم که می‌توانید سری به آن بزنید و برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از تجهیزات با ما در تماس باشید یا برایمان پیغام بگذارید.

تماس با کارشناسان یوکا