تزئین در سبک دکوراسیون آرت دکو به معنای پذیرفتن دوره‌ای است که در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ در آمریکا و اروپا محبوب بود. این سبک یک تقابل کامل با هنر نوین مینیمالیستی و الهام گرفته از طبیعت بود که پیش از آن وجود داشته است. همانند هنر مدرن، آرت دکو بر همه زمینه‌های هنرهای تزئینی، از طراحی داخلی گرفته تا مد و طراحی اتومبیل تأثیر گذاشت.

بر مدرنیته و ماشین آلات تأکید داشت و در عین حال زیبا و کاربردی به حساب می‌آمد. سبک دکوراسیون آرت دکو با غرش در دهه ۲۰، رکود دهه ۳۰ و درگیری جهانی که دهه ۴۰ را در برگرفت، زنده ماند. سرانجام در دهه ۵۰ از رونق افتاد و جای خود را به ظاهر ساده و سبک مدرن میانه قرن داد.

سبک دکوراسیون آرت دکو اکنون با قطعات دوره‌ای در این سبک نمادین که بسیار مورد توجه است، تجدید حیات می‌کند. اگر می‌خواهید کمی فضای هنری دکو به فضای زندگی خود اضافه کنید، در اینجا نقوش، مواد و تمام عناصری که در یک نگاه به دنبال آن‌ها هستید، آورده شده‌اند.

فهرست مطالب

ادغام رنگ‌های پررنگ

هنگام انتخاب رنگ برای این فضاها، دو مسیر مشخصی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. اولین روش نسبتاً خنثی است. با این حال، به جای تمرکز بر سایه‌های خنثی و ظریف مورد علاقه خود، نسخه‌های اشباع شده را انتخاب می‌کنید. نمای اطراف سفید خامه ای، قهوه ای شکلاتی و مشکی پررنگی را ایجاد کنید.

سپس، با رنگ‌های تاکیدی پررنگ، آن را پایان دهید. گزینه دوم بسیار محدودتر است. برخی از فضاهای آرت دکو دارای دیوارها، مبلمان، کفپوش‌ها و لوازم جانبی هستند که همه در سایه‌های غنی تزئین شده‌اند. به طور خاص، رنگ‌های زرد تیره، قرمز، سبز و آبی نشان دهنده دوره است. برای بیرون کشیدن این نگاه، خود را به سه یا چهار سایه محدود کنید و آن‌ها را با درجات مختلفی در اتاق قرار دهید.

مبلمانی خوش فرم را انتخاب کنید

اشکال ظریف،پ یکی از اجزای مهم سبک دکوراسیون آرت دکو است. بیشتر اوقات، این از طریق مبلمان مورد استفاده برای پر کردن یک فضا نشان داده می‌شود. هنگام انتخاب مبلمانی برای اتاق، مقیاس همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد. در طراحی، این اصطلاح به قد و وزن فیزیکی هر قطعه و همچنین میزان وزن بصری آن برای فضا اشاره دارد. در سایر اشکال مدرن‌تر طراحی (به عنوان مثال طراحی اسکاندیناوی)، تأکید بر انتخاب مبلمان جزئی برای ایجاد طراحی مینیمالیستی‌تر است.

با این حال، یکپارچه سازی با سیستم عامل آرت دکو، قطعات سنگین و تقریباً بزرگی را در بر می‌گیرد. از انتخاب مقیاس مناسب برای خود نترسید. علاوه بر مقیاس، پایان نیز قابل توجه است. از آنجا که طراحی آرت دکو حول محور تجمل گرایی می‌چرخد​، دیدن مبلمانی با پایان بسیار براق، امر غیرمعمولی نمی‌باشد. به دنبال تکه‌هایی باشید که روی آن‌ها آینه قرار گرفته یا با فلزات صیقلی دارای تاکید شده باشند.

الگوهای هندسی اضافه کنید

الگوی هندسی جسورانه و پر رنگ در هر اتاقی به سبک دکوراسیون آرت دکو، عملاً یکی از عناصر ضروری است. تصور می‌شود شیفتگی این طرح‌ها به عنوان نقطه مقابل خطوط به کار رفته در آرت نوو شناخته می‌شود. جایی که الگوهای آرت نوو به طرز مشهوری پیچیده ای هستند، این خطوط بسیار ساده تر و صریح تر می‌باشند.

اگر به دنبال بیان واقعی هستید، این الگوها جزئیات عالی را در یک طبقه، همانطور که در تصویر بالا در یک طبقه از پشت آشپزخانه نشان داده شده است، ایجاد می‌کنند. اگر آماده انجام چنین انتخاب دائمی نیستید، منسوجات یک انتخاب طبیعی دیگری می‌باشند. به این فکر کنید که یکی از این الگوها را از طریق یک فرش، پتو یا بالش‌هایی به داخل اتاق اضافه نمایید. شما همچنین می‌توانید یکی دو گزینه از این‌ها را لایه بندی کنید تا فضای اتاق به طور خاص لوکس شود.

بر لوازم جانبی مناسب تمرکز کنید

مثل همیشه، لوازم جانبی همان چیزی است که حس خوبی در سبک اتاق ایجاد می‌کند. برای کسانی که سعی در ایجاد ظاهر آرت دکو دارند، موفقیت درمورد تهیه عناصر طراحی است که بینندگان را به دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ بازمی‌گرداند. مضامین محبوب آن دوران شامل چهره‌های زنانه برهنه، حیوانات، شاخ و برگ و اشعه خورشید می‌باشند.

علاوه بر این، مصنوعات فرهنگ‌های دیگر نیز مد بوده است، به ویژه آثار در میراث بومی آمریکا و مصر. شما همچنین می‌توانید به دنبال مواد خاصی باشید تا بتوانید احساس سبک دکوراسیون آرت دکو اتاق را به خانه منتقل کنید. در آن زمان عناصر طبیعی مانند عاج و سنگ کریستال رواج داشتند، همچنین رنگ‌های کروم و نقره ای. برای بهترین نتیجه، بر روی قطعات، به ویژه آینه‌ها، لامپ‌ها و هنرهای دیواری،تمرکز کنید که باید دو یا چند مورد از این جزئیات را ترکیب نمایید. طراحی آرت دکو انفجاری از گذشته است.

اگرچه این سبک ریشه در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ دارد، اما این بدان معنی نیست که برای فضای داخلی امروزی بیش از حد قدیمی شده است. در واقع، تعهد آن به جسارت و ابراز وجود، آن را کاملاً مناسب زندگی مدرن می‌کند. از نکات موجود در این مقاله برای کمک به شما در استفاده از سبک دکوراسیون آرت دکو این است که برای ایجاد ظاهری کاملاً معاصر، از آن استفاده کنید.

متریال محبوب در سبک دکوراسیون آرت دکو

برخی مواد خاص، طراحی آرت دکو را تعریف می‌کنند. به عنوان مثال، استفاده سخاوتمندانه از طلا و فولاد در معماری، مبلمان و لوازم جانبی آرت دکو، ادای احترام به ثروتی است که صنایع جدید در آن زمان ایجاد کرده‌اند. دسته بندی مواد مورد استفاده در دوره آرت دکو، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • پارچه‌های جلوبندی مجلل برای نشیمن و هد‌های تختی مانند مخمل و پوست گورخر
  • فولاد ضد زنگ، آینه و کروم، شیشه و سایر به عنوان مواد مبلمان و لوازم جانبی
  • مواد گران قیمت برای وسایل و لوازم جانبی پیشرفته ای مانند آبنوس و سنگ مرمر
  • نقوش رایج سبک دکوراسیون آرت دکو
  • نقوش جسورانه، روان و متقارن، الگوها و مضامین هنری دکو نمادی از پیشرفت فناوری در صنایع مختلف از حمل و نقل تا معماری است که کشور را متحول می‌کند.
  • فرم‌های هندسی، خطی و زاویه ای، طراحی هنری آرت دکو را مشخص می‌کنند. ظاهری قوی و جسورانه دارد و هیچ کلافگی بصری در آن دیده نمی‌شود.

هنگامی که به دنبال مبلمان یا لوازم جانبی الهام گرفته از هنر هستید، به دنبال چندین نقوش منظم باشید، از جمله موارد زیر:

  • اشکال ذوزنقه ای
  • الگوهای زیگزاگ
  • فرم‌های پله ای
  • منحنی‌ها
  • اشکال آفتاب زدگی
  • اشکال مثلثی
  • حیات وحش تلطیف شده
  • زنانی برهنه، با احساس و گاهی انتزاعی
  • لبه‌های دندانه دار و نوک تیز الهام گرفته از آسمان خراش‌ها (مانند ساختمان کرایسلر)

منبع:‌ mymove.com

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های دیجیتال هوشمند با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.