شاید کمی عجیب به نظر برسد اما در هر آپارتمانی چه مسکونی و چه اداری طبقات اول ساختمان دارای مشکلات و ایراداتی هست که معمولا به همین خاطر هم نسبت به بقیه طبقات و واحدها قیمت پایین تری هم دارد.

اما اگر شما جزو دوست‌داران زندگی در طبقه‌های پایینی ساختمان به جای زندگی در ارتفاع و دید خوب هستید و یا مجبور هستید به خاطر اختلاف قیمت، طبقه پایین‌تر را انتخاب کنید می توانید با این راهکارها مشکلات سکونت در طبقه اول را از بین ببرید و یا کم کنید تا یک زندگی آرام و شاد در کنار خانواده تجربه کنید.

فهرست مطالب

چگونه مشکل آلودگی صوتی را در طبقه اول ساختمان رفع کنیم؟

مشخصا همه ما می‌دانیم که سکونت در شهرهای بزرگ یعنی رنج بردن از آلودگی‌های صوتی زیاد و عصبی شدن. حال تصور کنید که شما بخواهید از این حجم آلودگی صوتی روزانه که در خیابان تحمل میکنید پناه ببرید به خانه‌تان که بتوانید کمی آرامش داشته باشید.

آن وقت تصور کنید که خانه شما در طبقه اول یک محله شلوغ باشد. مشخصا صدای بوق ماشین‌ها، رفت و آمد عابرها، بازی بچه‌ها در کوچه و… در طبقه اول چندین برابر طبقه‌های دیگر ساختمان است.

آلودگی صوتی در طبقه اول ساختمان

آلودگی صوتی در طبقه اول ساختمان

راهکار چیست ؟

  • پنجره دو جداره: اگر ساختمانی که در آن زندگی میکنید قدیمی ساخت است و پنجره های آن از نوع معمولی هستند قطعا اولین کاری که باید نسبت به آن اقدام کنید نصب پنجره های دو جداره در خانه تان است . پنجره های دو جداره قطعا باعث ۰ شدن شدت صدا و انتقال آن از بیرون ساختمان به داخل نمی شوند اما می توانند به میزان زیادی شدت آن را کم کنند .
  • استفاده از پرده‌های ضخیم‌تر: یکی دیگر از راهکارهای کاهش صدا در طبقه اول ساختمان استفاده از پرده‌های ضخیم‌تر و چند لایه است. این مورد هم جزو مواردی است که اگر با سایر روش‌ها ترکیب شود می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش آلودگی صوتی طبقه اول داشته باشد.
  • استفاده از کفپوش‌های چوبی با کیفیت: یکی دیگر از راه‌های کاهش آلودگی صوتی در طبقه اول ساختمان استفاده از درزگیرها و همین طور کف پوش چوبی مناسب برای آپارتمان است. کفپوش‌های چوبی می‌توانند از انعکاس بیشتر صدا جلوگیری کنند و مانع از افزایش آلودگی صوتی در طبقه اول ساختمان شوند.

چگونه مشکل بوهای بد را در طبقه اول ساختمان رفع کنیم؟

یکی از مشکلات طاقت‌فرسایی که برای ساکنین طبق اول ساختمان‌ها معمولا پیش میاید، جمع شدن بوی بد فاضلاب ساختمان در فضای خانه است. از طرف دیگر به خاطر نزدیکی واحد به پارکینگ با روشن و خاموش شدن ماشین‌ها حجم زیادی از دود اگزوز ماشین‌ها وارد هوای ساختمان می‌شود که قطعا می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد.

رفع بوی بد در طبقه اول ساختمان

رفع بوی بد در طبقه اول ساختمان

راهکار چیست؟

یکی از بهترین راهکارها برای تهویه هوای طبقه اول ساختمان و رفع بوهای نامطبوع استفاده از گل و گیاه به میزان زیاد درخانه است. خصوصا گل و گیاهی که برای تصفیه هوا مفیدتر هستند و نقش بیشتری دارند و برای اینکه از این مساله مطمئن شوید هم می‌توانید نام گیاهانی که تصفیه کننده هوا هستند را سرچ کنید و هم می‌توانید از فروشنده گل و گیاه سوال کنید تا شما را راهنمایی کند.

علاوه بر این می توانید از سیستم های تهویه مطبوع هوا در خانه استفاده کنید و یا از خوشبو کننده‌های طبیعی و یا عود و روغن‌های معطر کمک بگیرید.

۹ روش عجیب و غریب تمیز کردن خانه که حتی بعضی از آنها را در خواب هم می توانید انجام دهید !!

چگونه مشکل گرد و غبار را در طبقه اول ساختمان رفع کنیم؟

مشخصا اگر تجربه زندگی در طبقه اول ساختمان را داشته باشید می‌دانید که یکی از معضلات زندگی در طبقات پایین‌تر دود و گرد و غبار زیادی است که وارد خانه می‌شود و فقط کافی است که برای مدت زمانی هر چند کوتاه یکی از پنجره‌های آپارتمان را باز کنید.

قطعا به جای هوای تازه و مطبوع، حجم زیادی از گرد و غبار و دود راهی خانه می‌شود و هر چند وقت یکبار که می‌خواهید خانه را گردگیری کنید، تازه متوجه حجم غیر قابل تصور دود و گرد و غبار روی وسایل خانه‌تان می‌شوید .

روش تمیز کردن گرد و غبار جزو مشکلات طبقه اول ساختمان

روش تمیز کردن گرد و غبار جزو مشکلات طبقه اول ساختمان

۷ نکته مهم برای تزئین و بازسازی خانه‌های قدیمی با کمترین هزینه

راهکار چیست؟

بهتر است اول از هر چیزی از درزگیرها برای درب‌ها و پنجره‌های استفاده کنید تا گرد و غبار کمتری وارد خانه شود . اما حتی با این روش هم حجم گرد و غبار بالاست و می‌تواند باعث ایجاد حساسیت خصوصا در افراد حساس یا کودکان شود.

بنابراین برای پاک کردن گرد و غبار :

  • اول از هر کاری جارو برقی بکشید. چون با این کار حجم بالایی از گرد و غبار جمع میکنیم و باقی مانده را راحت‌تر می‌توانیم پاک کنیم
  • جاهایی که گرد و غبار بیشتر میگیرند مثل مبلمان و لبه پنجره ها یا خودشان تولید کننده گرد و غبار هستند مثل فرش‌ها را نسبت به بقیه در اولویت غبار زدایی بگذاریم
  • از دستمال و پارچه مرطوب استفاده کنید که بیشتر باعث بلند شدن گرد و غبار در هوا نشوید
  • به جای استفاده از تکه‌های لباس قدیمی برای پاک کردن گرد و غبار از پارچه‌ها و دستمال‌های مخصوص گرد گیری استفاده کنید که گرد و غبار را به خودشان جذب کنند و در هوا پخش نکنند

چگونه مشکل امنیت را در طبقه اول ساختمان رفع کنیم؟

مشخصا طبقه اول در هر ساختمان دم دست‌ترین و راحت‌ترین مکان برای ورود سارقین است. پس در اولویت اول قبل از هر چیزی باید از همه جهت امنیت خانه‌تان را فراهم کنید و بعد به سراغ موارد دیگر بروید.

امنیت پنجره ها:

یکی از راه های ورودی مشخصا پنجره‌‌ها هستند که بر خلاف طبقات بالاتر که امکان ورود ندارند اتفاقا محل ورود بسیار مناسبی برای سارقین هستند. پس اگر از لحاظ هزینه‌ای مشکلی ندارید بهتر است از سنسورهای حرکتی و تجهیزات هوشمند دیگر که این روزها در بازار به میزان زیادی هست استفاده کنید. به این طریق به محض اینکه سارقی قصد ورود به خانه شما از طریق پنجره ها را دارد از طریق گوشی موبایل تان به شما اطلاع داده میشود و به این شکل می توانید سریعا اقدام کنید.

و اگر هم مشکل هزینه را دارید می توانید از همان روش قدیمی نرده‌های آهنین روی پنجره‌های استفاده کنید و به این شکل راه ورود سارقین را ببندید.

قفل دیجیتال برای رفع مشکلات طبقه اول ساختمان

قفل دیجیتال برای رفع مشکلات طبقه اول ساختمان

امنیت درب ورودی :

مشخصا سارقی که به هر طریقی وارد ساختمان می شود قطعا می خواهد در کمترین زمان ممکن بیشترین نتیجه را بگیرد ! پس چرا باید طبقه اول ساختمان را بگذارد و به طبقه های بالاتر برود ؟!

پس درب ورودی آپارتمان در طبقه اول هر ساختمان لازم است بسیار امن باشد . مشخصا دیگر این روزها در هیچ ساختمانی از نرده های آهنین و زشت برای درب ورودی استفاده نیمکنند . و از طرفی قفل های کلیدی را هر کاری بکنیم دیگر ایمن نیستند و علاوه بر اینکه کلیدها را به راحتی می توان کپی کرد ، با ضربه و با ترفندهایی خاص مثل باز کردن قفل درب با سنجاق سر ، باز کردن درب با کارت اعتباری ، باز کردن درب به روش هایی بدون کلید و… هم می توان به راحتی وارد خانه شد.

قبل از خرید قفل دیجیتال این ۷ سوال را از فروشنده در مورد امنیت قفل بپرسید

اما این روزها افراد هوشمند از قفل دیجیتال برای درب ورودی استفاده میکنند که قطعا هم ظاهر لوکس و شیکی دارد و هم امنیت بسیار بالا و از طرفی درسرهای کلید ها را هم ندارند و با روش های مدرن مثل اثر انگشت ( قفل درب اثر انگشتی ) ، کارت ( قفل کارتی ) ، رمز (قفل درب رمزدار ) و… باز می شوند که قطعا همه آنها امنیت بسیار بیشتری از کلیدها دارند.

 

 

می خواهم برای افزایش امنیت خانه یا محل کارم قفل دیجیتال بخرم

خرید قفل دیجیتال یوکا