یکی از رازهای موفقیت هتل ها، استفاده از وسایل تزئینی در دکوراسیون داخلی اتاق است. با استفاده از وسایل تزئینی و چیدمان دقیق، می‌توانید روح تازه‌ای به اتاق‌های هتل دهید و این امر باعث بهتر شدن روحیه مهمان‌ها و ارتقا سطح کیفی دکوراسیون هتل خواهد شد.

در این‌جا به چند شگرد ساده اما کارا، در بهتر نشان دادن فضای اتاق‌ها و دکوراسیون داخلی هتل اشاره خواهیم کرد.

چند شگرد ساده در دکوراسیون داخلی هتل

رنگ یکی از کم هزینه‌ترین ابزارهایی است که می‌توانید در دکوراسیون داخلی هتل از آن استفاده کنید . رنگ هایی را انتخاب کنید که متضاد یا مکمل یکدیگر باشد . رنگ کردن قسمت های بالای طاقچه ، در بهتر نشان دادن فضای اتاق موثر است. هم‌چنین استفاده از یک تابلو هنری رنگی، هنگام نگاه کردن خوشایند به نظر می‌رسد.

کوسن‌های رنگی روی صندلی و کاناپه به مبلمان طراوت و زندگی می‌بخشند. حتی استفاده از یک قالیچه رنگی بر زیبایی و صمیمیت فضا می‌افزاید. با استفاده از حوله‌های رنگی، پرده‌ها و شمع‌های متنوع می‌توانید حمام هتل را از یک فضای خسته کننده خارج کنید.

بیشتر بدانید : معتبرترین برندهای کره ای قفل دیجیتال

نور از دیگر ابزارهای موثر در زیبایی اتاق‌های هتل و دکوراسیون داخلی هتل است که با استفاده از آن می‌توانید دکوراسیون اتاق را برجسته کنید و به فضای ورودی خسته کننده، جان تازه‌ای ببخشید. برای مثال با استفاده از نورپردازی بر روی گیاهانی که در اتاق وجود دارند، می تواند فضای رمانتیک و دلچسبی ایجاد کند.

پرده می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی دیوارها داشته باشد و آن‌ها را از سادگی در بیاورد. نیازی به استفاده از پارچه‌های گران ابریشم نیست. شما می‌توانید با استفاده از پارچه‌های معمولی اما جذاب و گیرا، به اتاق جلوه دهید.

پنجره‌ها محل خوبی برای انعکاس نور به داخل اتاق هستند، اما پنجره بدون پرده اصلا برای یک اتاق مناسب نیست، زیرا نبود پرده سبب می شود نور زننده‌ای داخل اتاق بتابد و تماشا تلویزیون با چنین نوری مشکل شود. با استفاده از پرده‌های رنگی، نما اتاق تغییر می کند و دیگران نیز نمی‌توانند وارد حریم خصوصی مسافران شوند.

استفاده از گل ها و گیاهان نیز می تواند راهی جهت زیبا کردن اتاق‌ها و تاثیرگذار بر دکوراسیون داخلی هتل باشد؛ با توجه به این نکته که برخی افراد طرف‌دار گل‌های خشک و برخی دیگر طرفدار گل‌های تازه هستند و باید سلیقه هر دو گروه را در نظر بگیرید. به جای گل‌ها و گلدان‌های حجیم، از شاخه‌ها و گل‌های باریک و مدرن استفاده کنید.

اگر از یک ایرانی با سلیقه و خوش ذوق بپرسید چه چیزی در چیدمان شرقی می‌تواند فضای اتاق را از یکنواختی و سردی خارج کند، می‌گوید پل زدن به طبیعت و کمک گرفتن از زیبایی‌های آن، بهترین راه برای تلطیف فضای اتاق است.

هم‌چنین نگه‌داری از ماهی‌ها و آبزیان تزئینی در آکواریوم خانگی، نه تنها جنبه تزیینی دارد و به چیدمان اتاق جلوه می بخشد، بلکه حنبه روحی نیز دارد و در سلامت روان مسافران تاثیر می‌گذارد و آرامش بخش است.

همچنین بخوانید : با کیفیت ترین قفل کارتی / قفل هتلی

اتاق خواب را در مرکز توجه قرار دهید

چند شگرد ساده در دکوراسیون داخلی هتل - قفل دیجیتال

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هتل، اتاق خواب است؛ زیرا محل آسایش و آرامش مهمان شماست. تخت‌خواب را به عنوان مرکز توجه قرار دهید و از طرح‌ها و مدل‌هایی استفاده کنید که توجه همگان را به خود جلب نماید.

بهتر است از تشک‌های پر و نرم استفاده کنید که هم ظاهر زیبایی دارند، هم بسیار نرم و مناسب هستند. با استفاده از رنگ آبی می توانید آرامش اتاق را دو برابر کنید . یکی از بهترین راه های تزئین اتاق خواب، استفاده از انواع لامپ‌هاست.

از دیگر نکات ظریف جهت زیباتر شدن اتاق‌های هتل، استفاده از وسایل رنگی در اتاق است که باعث کوچک‌تر یا بزرگ‌تر شدن فضا می‌شود . هم‌چنین قرار دادن یک سبد سیار در کنار کاناپه، دکوراسیون اتاق را زیباتر می‌کند. پرده های رنگی و بلندی که به چوب پرده نصب شده‌اند، زیبایی خاصی به اتاق می‌دهند. استفاده از پرده به صورت دوتایی برای وسیع نشان دادن فضا مفید است.

یک لامپ آبی روی میز کنار تلویزیون، تماشای تلویزیون در شب را لذت بخش‌تر خواهد کرد. آینه‌ها نیز از دیگر عناصر تاثیرگذار بر طراحی دکوراسیون داخلی اتاق ها هستند.

با استفاده از یک آینه قدی و لامپ، نور بیشتری به فضای اتاق منعکس می‌شود. توجه به این موارد در دکوراسیون داخلی هتل، در کنار فراهم نمودن سایر امکانات رفاهی استاندارد، میزان رضایت مسافران از اقامت در هتل را افزایش خواهد داد که این امر خود بهترین و موثرترین تبلیغ، جهت جذب سایر گردشگران است.

 

با مجله تخصصی یوکا همراه باشید تا نکات بیشتری را در خصوص طراحی داخلی و هرآن‌چه که به آن مربوط است مطالعه کنید.

 

تماس با یوکا