مشخص کردن اینکه طراحی دکوراسیون خانه های لوکس دقیقاً چیست، قطعاً براساس اولویت شخصی افراد متفاوت خواهد بود. با این حال، اکثر دکوراسیون خانه های لوکس بر عناصر ویژه‌ای اعم از راحتی، کیفیت، جزئیات و ظرافت اشاره دارند. همین موارد هستند که طراحی لوکس را بسیار محبوب کرده‌اند؛ اما چطور می‌توان یک منزل لوکس طراحی کرد؟ با مجله تخصصی یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

نکات مهم در دکوراسیون خانه های لوکس

در ادامه به ۱۰ نکته برتر برای طراحی دکوراسیون خانه های لوکس اشاره می‌کنیم:

۱- سبک دکوراسیون لوکس خود را تعریف کنید

این سبک داخلی بیشتر یک حالت ذهنی است و به عنوان فلسفه‌ای برای داشتن بهترین زندگی شناخته می‌شود. اندازه مهم نیست اما حس سبک مهم است. حتی اگر کوچک‌ترین تغییرات به خوبی اجرا شوند، می‌‌توانند به لوکس بودن خانه کمک کنند.

یک طراحی داخلی لاکچری باید به خوبی اجرا شده و بر کیفیت آن تأکید شود. در عین حال، نباید از شخصیت اصیل کاربری دور شد. بنابراین، چه چیزی لوکس بودن را در طراحی داخلی تعریف می‌‌کند؟ در ت دکوراسیون خانه های لوکس،‌ مواردی خاصی وجود دارند که می‌‌توانید مستقیماً هنگام ورود آنها را احساس کنید.

این ظرافت، جزئیات، حسی متفاوت و برخی از ویژگی‌های متمایز، برای این است که فضای زندگی در نهایت زرق و برق طراحی شوند. از آنجا که طراحی دکوراسیون منازل لوکس در تمام سبک‌های طراحی داخلی تداعی یافته است، اجزای آن بسیار گسترده هستند. زیبایی واقعاً در چشم بیننده نمایان است، بنابراین انتخاب کنید که کدام سبک برای شما بیشتر مناسب است!

۲- از بهترین طراحان داخلی بیاموزید

طراحان داخلی خانه های لوکس، مغز متفکری در شکوه مند کردن یک فضای لوکس دارند. طراحان آموزش و تجربه را برای یکپارچه سازی طراحی لوکس ارائه می‌دهند. کار با یکی از این افراد حرفه‌ای، تضمینی برای تبدیل فضای زندگی از ابتدا تا انتها به یک دکوراسیون داخلی عالی است.

همچنین، می‌‌توانید از نمونه کارهای طراحان به عنوان الهام جهت طراحی داخلی خود استفاده کنید. آیا می‌‌خواهید یک ظاهر لوکس داشته باشید، اما مطمئن نیستید که باید از کجا شروع کنید؟ برای آغاز کار با یک طراح داخلی همکاری کنید و از او مشاوره بگیرید.

۳- آنچه که به شما الهام می‌‌بخشد را پیدا کنید

لوکس بودن نوعی لذت را به همراه دارد و از خلاقیت و الهام ناشی می‌‌شود. این مهم نشان دهنده راحتی، هنر غرق شدن در خود و آرامش است. وقتی از مواردی که در نیروی زندگی وجود دارند آگاه باشید، دکوراسیون خانه های لوکس یکی از راه‌های کسب الهام است.

طراحی لاکچری فضای فرصتی برای آرامش و جوان شدن است. درست است که این سبک از طراحی کمی گران خواهد بود اما در نهایت همه جای فضا ظاهری پر زرق و پرق پیدا می‌کنند.

۴- فضای خود را به طور استراتژیکی برنامه ریزی کنید

هر مرحله از فرآیند طراحی داخلی منزل مهم است و هر تحول عالی در طراحی داخلی لوکس با یک طرح کاملاً فکر شده شروع می‌‌شود. در زیر دو مورد از محبوب‌ترین فضاهای داخل منزل برای طراحی لوکس آورده شده‌اند:

طراحی اتاق نشیمن لوکس

لوکس بودن در جزئیات نهفته است و هر عنصری باید با دقت تنظیم شود. از یک طرحی شروع کنید که به همان اندازه که از لحاظ زیبایی مجذوب کننده است، عملکردی نیز است. برای طراحی لوکس اتاق نشیمن، با انتخاب قطعات بزرگ‌تر که متناسب با فضای شما هستند شروع کنید.

سرانجام، انتخاب صحیح زنگ و وسائل لوکس این ترکیب را بیشتر تقویت می‌کنند. یک نقطه کانونی منحصر به فرد بسازید. به عنوان مثال، اگر شومینه دارید، آن را بیشتر نمایان کنید. روش دیگر، دیوار تأکیدی یا دیوار گالری است که بر روی آنها انواع و اقسام تابلوهای خانوادگی یا هنری نصب می‌شوند.

طراحی اتاق خواب لوکس

از بافت استفاده کنید تا گرما و ظرافت را به اتاق خواب خود ببخشید. به یک فرش شیک، انبوهی از بالش‌های ابریشمی یا مخملی و یک پتوی ظریف و نرم فکر کنید. آینه‌هایی که که در قسمت هِد تختخواب قرار می‌گیرند و به برخی از فاکتورهای لوکی را اضافه می‌کنند، می‌‌توانند دکوراسیون خانه های لوکس را بیشتر جلوه دهند.

اگر فضای کف اتاق خواب شما محدود است، از عمودی‌ها استفاده کنید و یک سرتخت چشم نوازی اضافه نمایید. کمدها می‌‌توانند ساده، اما با کیفیت و دارای جزئیات و سخت افزارهایی باشند. برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی و بیهوده، روی چند قطعه تاکیدی تمرکز کنید. طراحی داخلی اتاق خواب لوکس، همچنین به معنای فضایی برای تنفس، منظم و عاری از بی نظمی است، بنابراین، هیچ سیم برق، شارژر یا مایحتاج کوچک روزانه ای مانعی برای شما نخواهد داشت.

۵- به زرق و برق بیشتر توجه کنید

دکوراسیون خانه‌های لوکس، مستلزم نمایشی درخشان هستند. نکات تاکیدی براق فلزی بر جذابیت اتاق تأکید دارند و به خوبی با هر سبکی متناسب می‌‌شوند. طلا، نقره، برنج یا مس در ترکیب با پارچه‌های نرم مانند مخمل و ابریشم بسیار عالی عمل می‌‌کنند.

آینه می‌‌تواند پویایی اتاق را افزایش دهد اما مراقب باشید و از آن به میزان کمی استفاده کنید. سنگ مرمر و عقیق طبیعی ذاتاً لوکس هستند و ارزش ماندگاری بالایی می‌‌بخشند. با بازی با چراغ و بافت می‌‌توانید ویژگی‌های منحصر به فرد و نقاط کانونی خیره کننده‌ای ایجاد کنید.

۶- با بافت‌های لوکس کار کنید

بافت‌ها زیبا، گرما را به خانه شما می‌‌بخشند. به عنوان مثال به ابریشم، مخمل، پشم و خز مصنوعی فکر کنید. یک فرش مجلل، صاف، شیک، نرم و به همراه بالشتک‌های مخمل خواب دار در پارچه‌های مختلف، یک روش عالی برای معرفی خوشه ای از بافت‌ها است. آن‌ها همچنین به از بین بردن خطر طراحی بیش از حد سرد و کسل کننده خانه کمک می‌‌کنند.

۷- رنگ‌های لوکس را پیدا کنید

یک پالت خنثی پیچیده است! در حالی که رنگ قرمز عمیق، آبی سلطنتی، سیاه، بنفش و طلایی در طول تاریخ به عنوان رنگ‌های لوکس شناخته می‌‌شوند. بنفش به طور سنتی با سلطنت و اشرافیت همراه است، به همین دلیل بسیاری آن را یک رنگ نهایی اسراف می‌‌دانستند. با این وجود، درست است که کار با برخی از رنگ‌های سنتی غنی آسان‌تر است اما طراحی داخلی عالی می‌‌تواند هر رنگی را لوکس نشان دهد.

۸- نورپردازی را به نقطه کانونی تبدیل کنید

لوستری بزرگ، یک ویژگی کلاسیک در میز ناهار خوری یا در سالن ورودی ایجاد می‌‌کند. روشنایی با تأکید بر هدف خوب، ویژگی‌های دکوراسیون خانه های لوکس را برجسته‌تر می‌‌کند، چه این قطعات معماری و هنری باشد. نور مناسب، عمق و احساس راحتی لوکس بودن را به خانه شما می‌‌آورند.

نورپردازی چند لایه در ارتفاعات و مناطق مختلف، به طور قابل توجهی بر جو کلی فضا تأثیر می‌‌گذارد. از نورپردازی برای برجسته کردن ویژگی‌های خاص فضای خود استفاده کنید و اجازه دهید هر وسیله لحظه خاص خود را در کانون توجه قرار دهد. اگر رقص نور و سایه را دوست دارید، از سایه‌های مختلفی استفاده کنید تا احساس سورئالیستی ایجاد شود.

۹- در مبلمان لوکس سرمایه گذاری کنید

دکوراسیون خانه های لوکس باید بر راحتی تمرکز داشته باشند. بنابراین، چیدمان مبلمان لوکس به خوبی کار خواهد کرد. مبل‌های زرق و برق‌دار و صندلی‌های شیک باید به گونه‌ای سازماندهی شوند که تعامل اجتماعی را القاء کنند.

به قطعات بزرگ‌تر نسبت به قطعات کوچک‌تر مبلمان توجه کنید. اقلام متمایز مطمئناً ارزشی ماندگارتر و ظرافت بیشتری دارند و فضا را به طور مناسب پُر می‌‌کنند. می‌توانید مبلمان کلاسیک و مدرن را انتخاب کنید.

کلام آخر

سرمایه گذاری در دکوراسیون خانه های لوکس انتخابی هوشمندانه است. در این سبک از طراحی داخلی هر وسیله یا هر بخش نمادی از زرق و برق هستند. لوکس بودن یعنی توجه به جزئیات و گرایش بیشتر داشتن به المان‌های کلاسیک است.

منبع: www.decorilla.com

 

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های دیجیتال درب با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.