حتما برای بسیاری از افرادی که صاحب خانه‌ای هستند پیش آمده که تصمیم بگیرند خانه خود را بفروشند. گاهی علت فروش خانه، خرید خانه بزرگ‌تر و مجلل‌تر است و گاهی نیاز مالی برای گذران زندگی یا پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی در خانواده علت اصلی فروش است. درهرصورت، همه ما دوست داریم که خانه زودتر فروش برود و به هدفمان برسیم و این مرحله را پشت سر بگذاریم.

اما معمولا فروش خانه، خصوصا در شرایط کسادی بازار مسکن اصلا کار راحتی نیست و شاید ماه‌ها طول بکشد تا مشتری و خریدار پیدا شود؛ آن هم شاید! و نه با قیمت تعیین شده از طرف شما، بلکه زیر قیمت و با شرایط و به صورت قسطی.

اما در همین بازار کساد اگر هوشمندانه عمل کنید و از ترفندهایی برای چشم‌گیر کردن خانه با صرف هزینه‌های معقول و کم استفاد کنید، قطعا نسبت به بقیه فروشنده‌ها وضعیت بهتری خواهید داشت و خانه شما زودتر به فروش خواهد رفت.

در این مقاله ۴ راهکار و ترفند کلیدی برای گران تر و سریع تر فروختن یک خانه را بررسی می‌کنیم تا بتوانید براساس بودجه و سلیقه خود این ترفندها را به‌کار بگیرید و خانه خود را زودتر از بقیه بفروشید.

فروش خانه

فهرست مطالب

راهکار اول : با رنگ‌های زیبا به خانه خود روح و انرژی ببخشید

شاید باور نکنید که کشیدن دستی به سر و روی دیوارها، با رنگ‌های شاد و متنوع می‌تواند چه تاثیر مثبتی در نظر خریدار ایجاد کند و تا چه اندازه می‌تواند هنگام بازدید از خانه باعث جذب خریدار شود.

فقط کافی است یک صبح که از خواب بیدار می‌شوید کمی به رنگ‌های اطرافتان دقت کنید. همه خانه‌ها و همه شهر خاکستری!

ما هم عادت کرده‌ایم که حتی در خانه‌هایمان از رنگ‌های غم انگیز خاکستری و سفید و قهوه‌ای استفاده و چشم‌هایمان را از دیدن رنگ‌های جذاب، شاد و انرژی‌بخش محروم کنیم.

فروش خانه

فقط یک پیشنهاد

بیایید همین حالا تصمیم بگیریم که سبک زندگی و دیدمان را به رنگ‌ها کمی عوض کنیم و رنگ‌های شاد و متنوع را به روزهای زندگی و خانه‌هایمان بپاشیم و ببینیم چقدر از محیط اطرافمان انرژی خواهیم گرفت و چقدر بهره‌وری و تمرکزمان بالاتر می رود و شادتر خواهیم شد.

پس اولین قدم برای فروش بهتر خانه این است که خودتان را جای مشتری و خریداری که برای بازدید به خانه شما می‌آید بگذارید.

آیا دوست دارید با یک خانه کثیف، غم‌انگیز و بی‌روح روبرو شوید یا ترجیح‌تان خانه‌ای تمیز، پرانرژی و شاد است که در آن از رنگ‌های خیره‌کننده‌ای استفاده شده است که هر فردی را جذب خود می‌کند؟

اگر به‌صورت جدی قصد فروش خانه خود را دارید همین حالا دست به کار شوید و سری به نزدیک‌ترین رنگ فروشی محلی بزنید و با یک قلمو یا غلطک و گالن رنگ چندین میلیون ارزش خانه‌تان را بالا ببرید و منتظر یک معامله خوب و یک خریدار خوب طی چند هفته آتی باشید!

چند پالت پیشنهادی برای نقاشی ساختمان:

راهکار دوم : بهبود سیستم روشنایی خانه

یکی از قسمت‌های خانه که معمولا ما موقع فروش خانه به آن بی‌توجه هستیم، سیستم نور و روشنایی است. همیشه موقع تخلیه خانه و واگذاری برای فروش شاید تنها کاری که انجام می‌دهیم برجا گذاشتن تنها یک لامپ ۱۰۰ ولت است!

و توقع داریم در این شرایط اولین مشتری و خریداری که برای بازدید خانه از راه می‌رسد در همن لحظه قول‌نامه را، آن هم با قیمت مدنظر ما بنویسید!! باید بگوییم متاسفیم اما اگر قصد دارید با این روش‌ها پیش بروید، حالاحالاها باید چشم انتظار یک مشتری خوب برای خانه خود باشید.

پس اگر تصمیم دارید خانه خودتان را سریع و گران‌تر بفروشید حتما فکری به حال سیستم روشنایی خانه بکنید. اگر نمی‌خواهید بودجه زیادی صرف کنید و برای‌تان فروش سریع خانه در اولویت نیست همین که همه اتاق‌ها، سالن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی لوستر یا لامپ قابل روشن شدن داشته باشند کافی است.

اما اگر می خواهید خانه خود را خیلی سریع‌تر و با قیمت بسیار بالاتر بفروشید شاید بد نباشد به این پیشنهاد هم فکر کنید: سیستم روشنایی هوشمند و پرده برقی هوشمند.

فروش خانه

هوشمندسازی سیستم روشنایی

این روزها یکی از جذابیت‌های تکنولوژی در خانه‌ها، هوشمند سازی است.

فقط تصور کنید خریداری که برای بازدید خانه شما می‌آید با خانه‌ای روبرو شود که به سیستم روشنایی هوشمند مجهز شده باشد و به‌محض ورود چراغ راهرو و خانه و اتاق‌ها برای او به صورت اتومات روشن شود و به محض خروج او خاموش شود.

در این زمان است که لازم است شما یا مشاور املاک برای او توضیح دهد که این خانه به سیستم روشنایی هوشمند مجهز است و او می‌تواند طبق سناریوهای مختلف به سیستم روشنایی فرمان بدهد که طبق خواسته او رفتار کند.

مثلا با تعریف سناریو میهمانی به محض ورود میهمانان چراغ های سقفی و لوسترها روشن شوند و در طول میهمانی با تغییر رنگ نورها یک میهمانی به یاد ماندنی برای میهمانان و میزبان فراهم کند، یا با تعریف سناریو شام همه چراغ‌ها را خاموش کند و فقط لوسترهای بالای میز روشن شوند و یا در هنگام مطالعه چراغ‌ها پر نورتر و در هنگام استراحت کم نورتر شود.

یا با نصب پرده برقی در همان اولین نگاه می‌توانید برق هیجان را در چشم‌های خریدار ببینید.

خودتان را جای مشتری بگذارد. آیا از خانه‌ای با این امکانات که مثلا فقط با لمس یک دکمه روی ریموت کنترل یا گوشی موبایل بتوانید پرده‌های خانه را کنار بزنید یا ببندید به راحتی می‌گذرید؟!!

راهکار سوم : باز سازی حمام و آشپزخانه را فراموش نکنید

این دو بخش خانه جزو مکان‌هایی هستند که حتما خریدار به آن‌ها سر می‌زند و قطعا زیبا و تمیز بودن آن‌ها در ایجاد ذهنیت مثبت او نسبت به خانه شما تاثیر خواهد گذاشت.

اگر کابینت‌های آشپزخانه شما خیلی قدیمی هستند یا کاشی‌های آشپزخانه و سرویس بهداشتی، کثیف، چرک و ترک خورده هستند قطعا نظر مشتری نسبت به خرید خانه شما منفی خواهد بود.

اما آیا در این مورد برای جلب رضایت خریدار باید الزاما میلیون‌ها تومان پول خرج کنید؟ نه اصلا!

اگر قصد ندارید هزینه زیادی صرف بازسازی خانه کنید فقط می‌توانید دستی به سر و روی کابینت‌ها بکشید و مثلا با هزینه خیلی کم کابینت ها را رنگ و دستگیره‌های آنها را عوض کنید و حس مثبت در خریدار در همان نگاه اول ایجاد کنید.

فروش خانه

راهکار چهارم : نقش قفل ها را در فروش خانه فراموش نکنید ! قفل ها راه ورود به قلب مشتری هستند !

در زمانی که همه‌چیز اتومات و هوشمند شده است، چطور توقع دارید مشتری با دیدن قفل کلیدی روی درب خانه همچنان راغب باشد که خانه شما را بخرد؟!

همه این روزها از دردسرهای کلید و ناامن بودن قفل‌های کلیدی با خبر هستند و می‌دانند که خانه و وسایل داخل آن با حضور قفل کلیدی هیچ امنیتی نخواهد داشت و هر لحظه ممکن است این خانه مورد سرقت قرار بگیرید و کل سرمایه و زندگی آن‌ها نابود شود.

پس هیچ آدم عاقلی حاضر نیست خانه‌ای بخرد که هیچ امنیتی ندارد و تمام دردسرهای قفل های کلیدی مثل گم شدن کلیدها، جابه جایی کلیدهای دست و پا گیر و جا ماندن کلید پشت درب را تحمل کند.

این روزها همه به دنبال آخرین تکنولوژی های روز هستند تا بتوانند در ساعت هایی که در خانه حضور دارند آسایش و آرامش داشته باشند نه اینکه شبانه روز در استرس و نگرانی برای گم کردن کلید یا سرقت خانه باشند.

 

برای سریع تر و گران تر فروختن خانه حتما قفل دیجیتال نصب کنید

خرید قفل دیجیتال

پس اگر دنبال جواب این سوال هستید که چطور خانه‌ام را بفروشم یا چطور خانه خود را گرانتر بفروشم، فقط کافی است با نصب یک قفل هوشمند در همان لحظه ورود به خانه خریدار را در قلاب خودتان بیاندازید!

آیا می‌توانید کسی را پیدا کنید که باز کردن درب خانه در چند ثانیه و فقط از طریق اثر انگشت را دوست نداشته باشد؟ یا در این زمان کسی هست که دوست نداشته باشد به محض رسیدن جلوی درب خانه به جای گشتن ذنبال کلید و زیر و رو کردن کیف و جیب با دستان پر ، فقط با لمس یک دکمه روی گوشی موبایل خود درب خانه را باز کند؟

اگر دوست دارید از نحوه خرید قفل دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید، با مشاورین ما در یوکا تماس بگیرید.

بازسازی و فروش خانه قفل یوکا