یک مشکل جدی و غالباً اعصاب خُرد کن، جا گذاشتن کلید در خانه است. لحظه‌ای که درب جلو را می‌بندید، به یاد می‌آورید که کلید را پشت درب جا گذاشته‌اید. اما دیگر خیلی دیر شده است و شما درب را بسته‌اید. در این لحظه همه افراد به یک چیز فکر می‌کنند، «کلیدها چقدر دردسرساز هستند!».

اگر کلید روی قفل نباشد، درب را می‌شود توسط یک میله باریک و حرکت دادن چفت آن به داخل باز کرد. به هر روی، اگر به دنبال این است هستید که از جا گذاشتن کلید در خانه جلوگیری کنید، ما در زیر راه‌های کاربردی زیادی را سراغ داریم؛ با قفل دیجیتال یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

۴ راهکار برای جلوگیری از جا گذاشتن کلید در خانه

وقت آن است که از قبل برای جلوگیری از جا گذاشتن کلید در منزل، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. با رعایت نکته‌های زیر می‌توانید هم در زمان و هم در میزان هزینه‌های خود صرفه جویی کنید:

۱- یک عادت ذهنی برای خود ایجاد کنید

جا گذاشتن کلید در منزل

حداقل سه هفته طول می‌کشد تا یک عادت جدید ایجاد شود. بنابراین برای سه هفته آینده، یک تلاش آگاهانه انجام دهید تا هر بار که خانه خود را ترک می‌کنید یا به جایی می‌روید، نخست کلیدهای خود را بررسی کنید که آیا آن‌ها را برداشته‌اید.

این تلاش آگاهانه، اگرچه در ابتدا دشوار است، اما به مرور زمان باعث ایجاد یکی عادت مثبت در شما می‌شود. به عبارتی، احتمال این وجود دارد که شما چیزهای زیادی را در ذهن خود دارید. وقتی می‌خواهید خانه خود را ترک کنید، احتمالاً در مورد اینکه ناهار چی درست خواهید کرد، در مورد فرزندان و حتی در مورد اینکه آیا با دوستان خود تماس تلفنی داشته‌اید، فکر می‌کنید.

بنابراین وقتی خانه را ترک می‌کنید، به اینکه باید اول سراغ کلید خانه بروید، عادت کنید! کلیدها را در نزدیکی درب جلو یا مکانی خاص در کیف خود قرار دهید. همچنین، هر بار که آماده می‌شوید خانه را ترک کنید، تمام مواردی را که باید قبل از بیرون رفتن جمع‌آوری کنید را لیست کنید و مطمئن شوید که کلید درب منزل یکی از آنهاست!

۲- یک قفل دیجیتال خریداری کنید

ماندن کلید در خانه

اگر به دنبال جلوگیری از جا گذاشتن کلید در خانه و بهبود کلی امنیت منزل خود هستید، یک قفل الکترونیکی دیجیتال خریداری کنید. قفل‌های دیجیتالی بدون کلید هستند و امنیت بالایی را در کنار فنآوری پیشرفته ارائه می‌دهند. از همه بهتر، آن‌ها به همان اندازه که فکر می‌کنید گران ‌قیمت نیستند.

قفل درب بدون کلید دارای بسیاری از ویژگی‌ها از جمله تشخیص اثر انگشت، دسترسی به داخل از طریق پین کُد و سازگاری با تلفن همراه هستند. با داشتن یکی از این قفل‌ها دیگر نیازی به کپی گرفتن از کلیدها نیست.

مزایای استفاده از قفل الکترونیکی بی‌شمار هستند، آنها به طور کلی، امنیت و راحتی را به ارمغان می‌آورند. شما می‌توانید قفل را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار بعد از بیرون رفتن شما، درب قفل شود. یا اینکه می‌توانید به جای دادن کلید به هر یک از افراد خانه، یک اثر انگشت یا رمز عبور خاص برای آن‌ها ایجاد کنید.

۳- یک کپی از کلید را به همسایه یا نزدیکان خود بدهید

جا گذاشتن کلید

همیشه داشتن کلیدهای یدکی مهم است! این یک عمل با اینکه کاری ایمن یا مقرون به صرفه نیست، ولی در شراط بحرانی می‌توان به داد شما برسد. در نظر بگیرید که چند کپی از کلید خانه‌تان تهیه کنید و آن‌ها را به همسایگان قابل اعتماد یا دوستان و خانواده خود که در نزدیکی شما زندکی می‌کنند، بدهید. بنابراین، در زمانی که کلید خود را در داخل منزل جای گذاشتید، می‌توانید به راحتی با همسایه یا اقوام خود تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست گرفتن کلید کپی را بکنید.

درست است که سپردن کلید به افراد دیگر، کاری عاقلانه نیست، اما در چنین شرایطی می‌تواند راهکاری مفید باشد. پیشنهاد ما این است که تنها به یک همسایه، دوست یا فامیل خود، کلید بدهید. به این دلیل که، کپی‌های متعدد از یک کلید، احتمال سرقت از منزل را دوچندان می‌کند. بنابراین، برای جلوگیری از جا گذاشتن کلید در خانه می‌توانید یک نسخه پشتیبان از کلید را به افراد قابل اعتماد دهید.

۴- یک کپی از کلید خود را در جایی مخفی کنید

جا ماندن کلید پشت درب

اگر دوست ندارید که یک کپی از کلید به دوستان و آشنایان خود بدهید، یک کار دیگر می‌توانید انجام دهید؛ یک کپی از کلید را در جایی پنهان کنید. کلید  را در جاهای عمومی که فکر هر کسی ممکن است به آن مکان‌ها خطور کند، پنهان نکنید! در عوض، به دنبال جاهای مخفی‌تر باشید.

اگر حیاط دارید، در نظر بگیرید که کلید خود را در پشت درخت و در مکانی که از خانه قابل رویت نیست، مخفی کنید. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، بهترین کار این است که یک کلید زاپاس را داخل خودرو خود قرار دهید.

همچنین در هر حال می‌توانید یک کپی از کلید را در داخل کیف خرید خود قرار دهید، زیرا افراد در بیشتر موارد به دلیل خرید کردن از خانه خارج می‌شوند. همچنین می‌توانید روی سوئیچ خودرو نیز یک کپی از کلید خانه را قرار دهید، تا اگر سوئیچ را برداشتید، ولی کلید را داخل خانه جا گذاشتید، بتوانید از نسخه کپی استفاده کنید.

نکته: موارد ۳ و ۴ در صورت کاربردی هستند که کلید روی قفل در پشت درب نمانده باشد!

کلام آخر

جا گذاشتن کلید در خانه نه تنها می‌تواند روی اعصاب شما برود، بلکه باعث صرف هزینه زیاد و اتلاف وقت می‌شود. بنابراین لازم است برای دوری از این مشکل، به فکر چاره بود.

در بهترین شرایط ممکن، یک قفل دیجیتال هوشمند می‌تواند شما را از هم راهکاری اعم از پنهان کردن کلید، دادن کلید به دوستان و ایجاد یک عادت ذهنی راحت کند. درست است که در گام اول نیاز به پرداخت هزینه بیشتری برای این خرید قفل الکتریکی را دارید، ولی در بلند مدت این دستگاه هوشمند به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت شناخته خواهد شد.

برای این منظور، اگر به دنبال خرید بهترین قفل دیجیتال بازار هستید، باید به شما بگوییم که برند یوکا به دلیل ارائه باکیفیت‌ترین و لوکس‌ترین محصولات، می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد. همچنین اگر به گارانتی و خدمات رضایت مشتری نیز فکر می‌کنید، یوکا باز هم در صدر قرار دارد.

تماس با کارشناسان یوکا