یکی از مهمترین جنبه‌های افزایش امنیت، تقویت درب منزل است. درهای ورودی خانه نقش مهمی در ایمن‌سازی محیط داخلی ایفا می‌کنند، زیرا در اصل اولین نقطه تماس هر کسی است که مایل به ورود به خانه است.

افراد صرفاً درب ورودی را به عنوان قسمتی برای محافظت از همه اموال خود در خانه می‌بینند. به همین دلیل، محکم و ایمن نگه داشتن درب منزل کاری اجتناب ناپذیر می‌نماید. استفاده از هشدارها، سنسورهای حرکتی، دوربین‌های مداربسته و از همه مهمتر، نصب قفل الکترونیکی هوشمند به تنهایی می‌توانند به تقویت درب منزل کمک شایانی کنند؛ با یوکـا همراه باشید.

فهرست مطالب

راه‌های تقویت درب منزل

هر یک از موارد زیر را برحسب نوع خانه (آپارتمان یا خانه ویلایی) و مقدار بودجه خود انتخاب کنید:

به تقویت قفل درب منزل توجه کنید

به تقویت قفل درب منزل توجه کنید

با دو ضربه فقط در پنج ثانیه، قفل مکانیکی معمولی را می‌توان باز کرد. آمار سرقت در بسیاری از کشورها همانند ایران گواه این موضوع است که ۶۵ درصد سرقت‌ها از طریق درب ورودی صورت می‌گیرد. چندین راه خوب برای تقویت قفل درب ورودی منزل وجود دارد. اگر قفل سیلندری یورو دارید، می‌توانید آن را جایگزین قفل معمولی خود کنید. با این حال، قفل‌های یورو سیلندر نیز با چندین دقیقه تلاش از سوی سارقین باز خواهد شد، ولی یک درجه از قفل‌های معمولی بهتر هستند.

اما هیچ چیز به اندازه قفل‌های هوشمندِ دیجیتال (الکترونیکی) امنیت را به فضای داخلی شما هدیه نمی‌کند. شما بدون اینکه نگران گم شدن کلیدها خود باشید می‌توانید با استفاده از یک قفل هوشمند، به ساده‌ترین شکل ممکن به داخل منزل خود دسترسی داشته باشید. قفل اثرانگشتی، قفل صفحه کلید رمزدار، قفل کارتی و موارد دیگر، از جمله انواع قفل هوشمند هستند. شما به راحتی می‌توانید با اثر انگشت خود به محیط داخل دسترسی داشته باشید، و از امنیت خانه خود مطمئن باشید، زیرا اثر انگشت شما تنها مختص شخص شما است. قفل‌های صفحه کلید نیز تنها با وارد کردن رمز عبور باز می‌شوند، بنابراین سارقین به سختی می‌توانند پین کد منحصربه فرد شما را کشف کنند.

همچنین بخوانید:

از استریک پلیت استفاده کنید

از استریک پلیت استفاده کنید

استریک پلیت یکی از اجزای بسیار مهم هر درب ورودی است. دری که دارای یک استریک پلیت خوب باشد، در برابر متجاوزان مقاومت بیشتری می‌کند. استریک پلیت به شما اجازه می‌دهد تا درب در دو حرکت مختلف باز و بسته شود.

مورد اول این است که فشار به دستگیره درب وارد می‌شود که باعث جمع شدن چفت قفل شده و درب باز می‌شود. حرکت دوم بدون اعمال فشار بر روی دستگیره درب اتفاق می‌افتد. پس از تماس با لب، قفل جمع می‌شود. لب قطعه فلزی خمیده و براق است که به قاب درب چسبیده است.

اجزای کوچک براق که قفل به آن می‌چسبد، همان چیزی است که یک استریک پلیت را تشکیل می‌دهد. این قطعه حداکثر ایمنی را فراهم نمی‌کند، اما در عوض به منظور تقویت حرکت باز و بسته شدن درب ساخته ساخته شده است.

توصیه می‌شود، افرادی که قفل درب خانه‌شان از نوع مکانیکیِ معمولی است، از استریک پلیت برای تقویت درب منزل استفاده کنند. با این کار، این قطعه به شما امکان می‌دهد تا همچنان از درب خود به روشی که قبلاً با آن به محیط داخل دسترسی داشته‌اید‌، استفاده کنید (یعنی همان قفل کلیدخور).

در واقع، استریک پلیت یک لایه اضافه برای تقویت بیشتر درب ورودی ایجاد می‌کند. نصب این قفل نیاز به تخصص ویژه‌ای ندارد، شما خود به تنهایی نیز می‌توانید از پس کار بربیایید.

برای تقویت درب منزل از متریال باکیفیت استفاده کنید

برای تقویت درب منزل از متریال باکیفیت استفاده کنید

جنس درب خانه خود را بررسی کنید؛ اگر یک درب از متریال باکیفیت ساخته شده باشد، شکستن آن بسیار سخت خواهد بود. درهای هسته جامد (متریال درب توپُر است) همچنین تمایل به ماندگاری بیشتری نسبت به همتایان خود دارند.

بیشتر به این دلیل است که در برابر سایش و پارگی و استفاده روزانه مقاوم‌تر هستند. توصیه می‌شود درهای با هسته‌های جامد برای قسمت بیرونی منزل استفاده شود، زیرا در بیشتر مواقع درهای بیرونی همان قسمتی هستند که سارقین بیشتر به آن توجه دارند.

هر درب بیرونی باید از این طریق تقویت شود تا محیط خانه هدف آسانی برای سارقان نباشد. علاوه بر این، درهای هسته جامد در به حداقل رساندن صدا و تأمین عایق نیز عالی هستند. درب‌های استیل و درب‌های چوبی توپُر در مقایسه با در‌ب‌های توخالی که به هیچ وجه مقاومت چندانی ندارند، از بهترین گزینه‌های ممکن هستند.

وقتی امنیت خانه به میان می‌آید، پرداخت هزینه بیشتر می‌تواند توجیه پذیر باشد. اگر تصمیم به سازش در مورد کیفیت درهای خود گرفتید، ممکن است در طولانی مدت متحمل هزینه بیشتری شوید. درهای توخالی احتمالاً با چند ضربه شکسته خواهند شد. به مراتب بهتر است که روی متریال خوب، قوی، مستحکم و بادوام سرمایه گذاری کنید.

به قابِ درب منزل فکر کنید

به تقویت قابِ درب منزل فکر کنید

یکی دیگر از راه‌های ساده و در عین حال مؤثر برای صاحبان خانه برای تقویت درب خانه، این است که آنها بتوانند قاب (چارچوب) درب را مستحکم کنند.

منظور ما از قاب تنها قسمت عمودی قاب آن است که درب را در جای خود نگه می‌دارد. در اصل قسمت عمودی قاب حجم زیادی از وزن درب‌ها را تحمل می‌کنند و به شما امکان می‌دهد تا درب به درستی باز و بسته شود.

قاب درب در اصل یکی از معدود مواردی است مانع از آن می‌شود که درب منزل در اثر ضربات مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

راه اتصال قاب در داخل چارچوب کلی درب جهت بهبود اتصال و جداسازی بسیار سخت‌تر خواهد شد. یک راه مناسب برای انجام این کار می‌تواند طولانی بودن اتصالات روی چارچوب باشد که به داخل دیوار فرو می‌روند.

این می‌تواند از جنس فلزی یا چوب باشد که به شدت در قاب درب پیچ می‌شود. این به عنوان یک لایه اضافی از مقاومت عمل می‌کند و احتمال شکستن درب را به حداقل می‌رساند.

تقویت لولای درب منزل ضروری است

تقویت لولای درب منزل ضروری است

لولا قسمت اساسی درب است که به قاب وصل می‌شود. بیشتر درهای مسکونی دارای لولاهایی هستند که به سمت داخل قرار دارند، زیرا درب به سمت داخل باز می‌شود. بسیاری از این لولاها می‌توانند در مقابل ضربه مقاومت کنند، زیرا سارقین و متجاوزان نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

با این حال، همه درها به همان شیوه کار نمی‌کنند. برای درب‌هایی که به بیرون باز می‌شوند، لولا ها معمولاً در سمت چپ یا راست از قسمت بیرونی درب قرار می‌گیرند و هرکدام که در خارج باشد به راحتی قابل دسترسی است.

اگر لولاهای درب شما به خطر بیفتند، سارقان می‌توانند به راحتی به داخل فضا دسترسی داشته باشند. لولاها می‌تواند با استفاده از گل میخ‌های ایمنی، پین‌های اتصال و پیچ‌های قفل شده در لولا، ایمن شوند.

این‌ها همه مواردی اضافی هستند که به شما کمک می‌کنند تا درب منزل خود را تقویت کرده و خانواده خود را ایمن نگه دارید. اگر دست به آچار هستید و می‌توانید خود به تنهایی لولاها را تغییر دهید، باز هم پیشنهاد ما این است حتماً از یک متخصص کمک بگیرید. همچنین به کیفیت لولا دقت کنید.

کلام آخر

هنگامی که به فکر تقویت چیزی هستید، مهم است که ابتدا آنچه را می‌توان پیوند ضعیف قلمداد کرد، شناسایی کنید و سپس انرژی خود را روی اطمینان از تقویت قسمت ضعیف متمرکز کنید. پس نخست شناسایی و سپس درمان را انجام دهید.

توصیه ما این است که: «استفاده از قفل هوشمند بهترین راه برای تقویت درب منزل است.» استفاده از این قفل‌ها به قدری سودمند هستند که نه تنها امنیت خانه، بلکه سهولت در استفاده را نیز به شما هدیه می‌دهند.

در این راستا، می‌توانید به سراغ خرید قفل‌های هوشمند برند یوکا بروید که در بازار زبان‌زد خاص و عام هستند. وجود ویژگی‌های متنوع، فنآوری نوین، طراحی شکیل و زیبا، کیفیت ساخت بالا و خدمات پس از فروش عالی، از جمله مشخصات اصلی قفل‌های هوشمند یوکا هستند.

خرید قفل دیجیتال یوکا