اندازه تخت‌خواب اتاق‌های هتل‌ها معمولا نشان دهنده نوع اتاق است، به طور کلی تخت خواب‌ها از سه جز تشکیل شده‌اند؛ فنرها که وظیفه تحمل وزن را دارند، لایه رویی تشک که برای ایجاد راحتی و نرمی روی فنرها قرار می‌گیرد و فریم یا قاب که فنرها و لایه رویی را در خود جای می‌دهد.

در این مقاله با ما باشید تا ویژگی‌های یک تخت خواب مناسب هتل و اجزای آن را برشماریم.

فهرست مطالب

یک تخت خواب مناسب هتل چه ویژگی‌هایی دارد ؟

متصدیان خانه‌داری هتل باید انتخابی بی‌نقص داشته باشند زیرا سه مورد بالا برای خلق یک تخت خواب راحت، بادوام و خوش‌ساخت نقش اصلی را بازی می‌کنند.

تخت خواب‌های نامناسب طی مدت کوتاهی گود می‌افتند و مدام باید آن‌ها را تعویض کرد. از همه مهم‌تر این که انتخاب تخت‌خواب نامناسب می‌تواند گله و شکایت مداوم مهمانان را به دنبال داشته باشد زیرا یک تخت‌خواب راحت، بخش بسیار مهمی از تجربه مهمانان از هتل را در انتها روز رقم می‌زند.

بالاسری تخت معمولا در بیشتر هتل‌ها جزئی از تختخواب نیست و به صورت مجزا به دیوار نصب می‌شود. طرح و جنس بالاسری باید همواره با تختخواب و دکوراسیون داخلی اتاق هم‌خوانی داشته باشد.

معتبرین برندهای کره‌ای قفل دیجیتال را از دست ندهید.

اجزای یک تحت خواب مناسب

شیرین ترین خواب شبانه مهمانان هتل را با تخت خواب مناسب تضمین کنید

فنر

 

فنرها استحکام و خاصیت ارتجاعی به تخت می‌بخشند. انواع مختلف فنرهای یک تختخواب مناسب هتل به شرح ذیل هستند و در نهایت استفاده از فنرهای پاکتی یا مارپیچی فلزی برای اقامتگاه‌ها توصیه می‌شود.

فنر پاکتی که روی یک فریم چوبی سوار و با نمد تشک پوشیده می‌شود؛ فنرهای مارپیچ فلزی که در دو لایه قرار می‌گیرند و فنرهای کف به طور فشرده پیچیده می‌شوند تا تکیه‌گاه مستحکمی را تشکیل دهند؛ فنرهای مسطح مفتول‌هایی هستند که در درازا به صورت فنرهای مارپیچ به یک فریم متصل شده‌اند.

تشک

انواع متداول تشک‌هایی که امروزه به طور گسترده در انواع تخت‌خواب مناسب هتل‌ها استفاده می‌شوند به صورت ذیل هستند.

تشک با فنر داخلی که دارای یک لایه فوم یا نمد تشک است؛ تشک لاتکس که از اسفنج لاستیکی مصنوعی ساخته شده است و مواد دیگر که شامل الیاف نارگیل، الیاف کاپوک و الیاف کتانی می‌شوند.

فریم یا قاب

فریم نگه دارنده فنرها و لایه رویی تشک است . فریم از چهار میله فلزی تشکیل شده که در گوشه‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند تا یک قاب مستطیلی را شکل دهند که فنرها و لایه رویی تشک را در خود جای می‌دهد. فریم‌های جعبه‌ای و مسطح مناسب هتل‌ها هستند.

فریم‌های جعبه‌ای شامل یک باکس از جنس چوب محکم یا تخته‌های فلزی است. مزیت آن‌ها این است که قرص و محکم در کف اتاق قرار می‌گیرند و دیگر نیازی به جارو کشیدن زیر آن‌ها نخواهد بود.

در این مقاله به ویژگی‌های یک تختخواب مناسب هتل پرداختیم و در مقالات بعدی نیز با ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به شما ارائه دهیم.

همچنین بخوانید : بهترین هتل ها از نظر فناوری

خرید زنگ درب هوشمند یوکا