مطمئنا کسی دوست ندارد که وقتی در قفل شد و کلید نداشت، بیرون از خانه بماند. درست است که اغلب قفل سازها کارشان را به نحو احسن انجام می دهند،اما خدمات آنها می تواند گران قیمت و وقت گیر باشد. اگر شما به دنبال یک راه حل جایگزین هستید، ممکن است بتوانید کارتان را با استفاده از ۲ سنجاق سر راه بندازید. در این مقاله با شما از باز کردن قفل درب با سنجاق سر صحبت خواهیم کرد.

همه ما در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌ایم که سارقین یا افرادی که کلیدشان را گم کرده‌اند، می‌توانند با ابزارهای دم دستی مانند سوزن، سنجاق سر یا سیم قفل را باز کنند. اگر شما در وضعیت مشابهی قرار دارید و کلیدتان گم شده است، یا به دنبال آموزش باز کردن قفل با سوزن یا باز کردن قفل با سیم و ابزاری اینچنین هستیدف با ما همراه باشید. در این مقاله قرار است به شما یاد بدهیم که چطور با سنجاق سر قفل را باز کنید. (می‌توان به جای سنجاق سر از سوزن یا سیم هم استفاده کرد.)

فهرست مطالب

١- یک سنجاق سر را برداشته و ازهم جدا کنید به طوریکه یک طرف سنجاق بلندتر و صاف باشد

سنجاق را به طوری خم کنید که یک قسمت بلند فلزی بدست آید .سمتی که بلندتر است،به عنوان ابزار نوک تیزشما خواهد بود که داخل قفل قرار میگیرد تا پین ها را ازهم دور کند.

جهت مشاهده تمامی محصولات قفل های دیجیتال یوکا کلیک کنید

هر یک از این سنجاق ها قسمت گرد پلاستیکی در انتها دارند،و باید این قسمت پلاستیکی را از قسمتی که خم کرده ایم وبلند تراست،جدا کنیم. شما می توانید این کار را با کمک دندان هایتان انجام دهید یا میتوانید از سیم چین استفاده کنید.مانند شکل زیر:

باز کردن درب با سنجاق بدون کلید

 

۲- از قفل برای خم کردن نوک سنجاق استفاده کنید

سنجاق را به اندازه ی تقریبا یک سانتیمتر داخل قفل فرو ببرید. طرف صاف باید رو به بالا باشد. بقیه سنجاق ​​را به سمت چپ بکشید، کمی سنجاق را خم کنید.جهت خم کردن فقط به چند میلی متر نیاز داریم.در نهایت سنجاق را به اندازه ی ۵ یا ٧.۵ سانتیمتر به سمت چپ فشار دهید تا فرآیند خم شدن درست انجام شود.مانند شکل زیر:

باز کردن قفل در با سنجاق در چند مرحله

 

۳-یک انتهای سنجاق را خم کنید تا به شکل یک دستگیره در بیاید

انتهای سنجاقی که خارج از قفل قرار دارد را بگیرید و نیمی از آن را روی خود سنجاق خم کنید ،تا یک حلقه کوچک ایجاد شود. به سادگی میتوانید اینکار را انجام دهید، با اینکار راحت تر می توانید سنجاق را نگهداری کرده و فشار دهید.مانند شکل زیر:

باز کردن قفل درب با سنجاق آموزش سریع

۴-همچنین میتوانید با سنجاق سر یک اهرم ایجاد کنید

در مرحله چهارم باز کردن قفل درب با سنجاق سر باید یک اهرم ایجاد کنید. شما این کار را میتوانید به راحتی با کمک انبردست انجام دهید،اما اگر این وسیله را در دسترس نداشتید میتوانید با کمی فشار با انگشتان خود نیز سنجاق را خم کنید. هنگامی که شما پین ها را (که قفل را ایمن نگه داشته اند) حرکت می دهید، اهرم دقیقا مانند کلید عمل میکند.شما دراین قسمت فقط باید نیمی از سنجاق را به شکل زاویه دار به سمت راست خم کنید. همانند شکل زیر:

 

باز کردن قفل درب با سنجاق سر آموزش ساده

۵-باید بدانید داخل قفل چه شکلی است تا راحت تر بتوانید اینکار را انجام دهید

یک قفل معمولی از دو بخش تشکیل شده است: قسمت استوانه ای و پین. استوانه محفظه ای است که کلید را درون آن قرار می دهید. پین ها سیلندرهای فلزی کوچک هستند که به داخل استوانه فرو می روند و تا زمانی که سنجاق شما داخل قفل است می تواند به سمت پایین نگه دارد پین ها به نصف می رسند و هنگامی که نصف می شوند با استوانه  تنظیم می‌شوند.

در این حال می توانید قفل را باز کنید. در این مرحله شما باید به صورت دستی هر پین را در موقعیت صحیح قرار دهید، به آرامی استوانه را به گونه ای بچرخانید که پین ها نتوانند به محل قبلی خود بازگردند.هنگامی که تمام پین ها را از استوانه دور می کنید،استوانه آزادانه می چرخد و نهایتاً درب به راحتی باز خواهد شد.

اساسا کلید یک وسیله ی پیچیده است.کلیدها به گونه ای تنظیم شده اند که وقتی در داخل قفل قرار می گیرند، تمام پین ها کاملا دور شده و شما می توانید دستگیره در را بچرخانید.

جهت مشاهده و خرید پر فروش ترین محصولات قفل های دیجیتال هوشمند یوکا کلیک کنید

ساختار قفل درب باز کردن قفل درب با سنجاق سر

 

۶-اهرم خود را به قسمت نیمه ی پایین قفل وارد کنید

در این مرحله از باز کردن قفل درب با سنجاق سر باید پایه خمیدگی را به سمت انتهای قفل بچرخانید، تا زمانی که اهرم هنوز به صورت عمیق دراستوانه قرار دارد،تا حد ممکن آن را نگه دارید.

باز کردن قفل درب با سنجاق سر تکنیک

۷-قفل را به آرامی در جهتی که می خواهید آن را باز کنید ،بچرخانید.

اهرم خود را همانند یک کلید استفاده کنید و قفل را به شکلی که قصد بازکردن در را دارید بچرخانید. نباید زیاد فشار به قفل وارد کنید اما روشی که باید برای چرخاندن اعمال می شود بسیار مهم است.

شما باید قفل را در کل فرآیند نگه دارید. با این حال نباید فشار زیاد باشد. شما فقط می خواهید کمی قفل را حرکت دهید برای همین است که به فشار زیاد نیاز ندارد و این نکته را بدانید که شما نباید در خلاف جهت قفل فشار ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که شما هنوز هم در استوانه نیاز به یک نوع پین دارید تا به اندازه کافی شل شود و بتواند به بالا و پایین حرکت کند.

اگر مطمئن نیستید که قفل چگونه میچرخد هر دو جهت را امتحان کنید. چرخاندن در جهت اشتباه صدایی همچون فشار دادن دکمه های موبایل ایجاد می‌کند و میتوانید آن را به راحتی احساس کنید.

 

باز کردن قفل درب با سنجاق سر در خانه

خرید قفل های دیجیتال و الکترونیکی هوشمند یوکا-نوآوران هوشمند

۸-سنجاق سر خود را وارد قفل کنید، به سمت پایین بکشید، و تماس با پین ها را احساس کنید

به وسیله ی سنجاقی که درست کرده اید حرکت پین ها به سمت بالا و پایین را احساس کنید. پین ها در نیمه بالای سوراخ کلید قرار دارند. چند تا از آنها را فشار دهید. حرکت آن ها را احساس خواهید کرد و زمانی که کار می کنند، پایین می آیند.

شما باید سنجاق را کمی تکان دهید تا بتوانید به درستی محل دقیق پین ها را پیدا کنید در این بین ممکن است برخی از آنها به درستی جا نیفتند اما شما باز باید این کار را تکرار کنید با ادامه دادن میتوانید به درستی تعداد پین ها را پیدا کنید و همچنین توجه داشته باشید که کدام یک ازآنها آزادانه حرکت می کنند و کدام یک گیر کرده اند.

انتهای خمیدگی باید به سمت بالا باشد. اگر بعضی از پین ها حرکت نکردند احتمالا فشار بیش از حد روی اهرم شما وجود دارد. پس  دوباره امتحان کنید.

باز کردن قفل درب با سنجاق سر آموزش تصویری

۹-اولین پینی که به سختی حرکت میکند را پیدا کنید و آن را  تا زمانی که کلیک کند فشار دهید

همزمان که همه ی پین ​​ها را آزمایش می کنید، آن پینی که  نمی خواهد حرکت کند را پیدا کنید. با فشار ثابت اهرم را نگه دارید، به آرامی پین را فشار دهید تا صدای “کلیک” ایجاد شود. این به این معنی است که تقسیم بندی در مرکز پین را با استوانه هماهنگ کرده اید و اکنون پین از مسیر قفل دور خواهد شد.

ممکن است متوجه شوید زمانی که پین ​​را در محل قرار داده اید، اهرم شما کمی بیشتر می چرخد. این موضوع به این دلیل است که پین دارای مقاومت کمتر است.

باز کردن قفل درب با سنجاق سر آموزش

۱۰-بقیه ی پین ها را نیز پیدا کنید و همین کار را تکرار کنید.

برای اینکه ادامه مراحل باز کردن قفل درب با سنجاق سر درست پیش برود، باید بقیه پین‌ها را هم پیدا کنید. هنگامی که شما یکی از پین ها را از مسیر دور کرده اید، پین های بعدی راحتر قابل تشخیص می شود.

ادامه دادن به این کار بسیار موثر است زیرا میتوانید متوجه شوید پین بعدی کدام است .این روند را تا زمانی که اهرم قفل را به طور کامل باز کند و درب باز شود، تکرار کنید.

  • پینی را پیدا کنید که تمایل به حرکت ندارد.
  • اهرم را با فشار ثابت نگه دارید، قفل را همانند قبل که باز می کردید،بچرخانید.
  • به آرامی آن را فشار دهید تا زمانی که در قفل صدای کلیک ایجاد شود.
  • به سراغ پین ​​بعدی بروید.

باز کردن قفل درب با سنجاق سر

۱۱-اگر کار برای شما مشکل شد کمی فشار را از روی قفل بردارید و بار دیگر از ابتدا شروع کنید

این شایع ترین مانع  برای تازه کارها است. اگر شما بیش از حد بر اهرم فشار وارد کنید، پین‌ها هم بیش از حد به حرکت در می آیند و شما نمی توانید آنها را از مسیر دور کنید.

تنظیم نبودن فشار باعث می شود که شما دوباره کارخود را از نو شروع کنید. بهترین روش این است که با فشار کمتری شروع کنید، پین ها را به آرامی آزاد کنید تا زمانی که  بتوانند حرکت کنند. این روش مانع از دست دادن پین ها می شود و به شما امکان می دهد تا فشار صحیح را به تدریج پیدا کنید.

جهت مشاهده محصولات قفل های دیجیتال هوشمند یوکا کلیک کنید

اما یک راه حل هوشمندانه برای باز کردن قفل درب، بدون کلید !

همه ما میدانیم که سارقین حرفه ای از همه این راهکارهایی که ما در شرایط اضطراری برای باز کردن درب استفاده میکنیم مثل زمانی که کلید پشت درب خانه جا مانده است یا گم کردن کلید ها یا بسته شدن درب به صورت اتفاقی ، باخبر هستند و به راحتی آب خوردن می توانند قفل های کلیدی و قفل درب ضد سرقت را باز کنند .

پس چه کارکنیم که هم از شر کلیدهای دست و پاگیر خلاص شویم و هم سارقین به راحتی نتوانند قفل درب را باز کنند و به حریم خصوصی ما نفوذ کنند ؟

مشخصا یکی از امن ترین راهکارها این است که ما یک تصمیم هوشمندانه بگیریم و چند قدم خودمان را از مهارت ها و توانایی سارقین در مورد باز کردن قفل ها جلو بیاندازیم . فقط در این صورت است که می توانیم هم کلیدها را دور بریزیم و هم خانه و محل کاری امن داشته باشیم .

نمی دانم تا چه حد با قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی آشنایی دارید اما پیشنهاد هوشمندانه ما این است که یکبار برای همیشه قفل های کلیدی را دور بیاندازید و یک قفل دیجیتال لوکس ، زیبا و امن و قطعا بی‌کلید را روی درب خانه یا محل کارتان نصب کنید.

در بین انواع قفل دیجیتال ، قفل درب اثر انگشتی برای کسانی که معمولا فراموش کار و بی دقت هستند و کلید و کارت را همیشه جا میگذارند و در ضمن حوصله کلنجار رفتن با اعداد و ارقام و حفظ کردن آنها را هم در قفل های رمزی ندارند می تواند بهترین انتخاب باشد.

اگر دوست دارید به این راهکار هوشمندانه کمی بیشتر فکر کنید، مشخصا اولین قدم دیدن نمونه قفل های دیجیتال و آشنایی با ویژگی ها و مزیت های آن هاست.

 

خرید قفل یوکا باز کردن قفل آموزش