استفاده از سیستم امنیتی منزل، فواید بسیاری برای مالکان دارد؛ آن‌ها می‌توانند از اموال و دارایی‌هایی خود به شکلی مؤثر، راحت و کاربردی محافظت کنند. اما همچنان برای بسیاری از مردم این پرسش ایجاد می‌شود که سیستم امنیتی خانه شامل چه مواردی است و در زمان خرید باید چه نکاتی را در نظر گرفت؛ با یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

انواع سیستم امنیتی منزل

سیستم های امنیتی خانه به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

سیستم امنیتی ثابت

نظارت بر امنیت خانه با تلفن ثابت به اتصال تلفن سیمی و فرکانس رادیویی برای ارسال هشدار، بر فعال شدن سنسورها متکی است. اگر خطوط تلفن قطع است یا قطعی برق وجود دارد، این سیستم‌های امنیتی خانه برای ادامه نظارت بر خانه شما به باتری پشتیبان بستگی دارند.

سیستم‌های امنیتی ثابت اغلب برای اتصال به خط تلفن شما، نیاز به نصب حرفه‌ای دارند. اما در عصر دیجیتال به دلیل وجود سیستم‌های بی سیم، نصب آسان‌تر، به روزرسانی‌های امنیتی منظم‌تر و ویژگی‌های اضافی بیشتر، این محبوبیت بسیار کمتری پیدا می‌کند تا به شما امکان کنترل بیشتر تجهیزات خود را بدهد.

سیستم امنیتی ‎بی سیم

سیستم‌های امنیتی بی سیم از سیگنال‌های سلولی برای هشدار سنسورهای تحریک شده استفاده می‌کنند. نصب تجهیزات امنیتی بدون تکنسین حرفه‌ای یا حفاری آسان است. بیشتر وسایل، از قبل برنامه ریزی شده و آماده استفاده برای رسیدن به خانه شما هستند.

سیستم‌های امنیتی خانه بی‌سیم هنوز هم نظارت حرفه‌ای بر امنیت خانه و هشدارهای فوری را ارائه می‌دهند. اگر یک مدل امنیتی منزل به صورت بی سیم را انتخاب می‌کنید، سیگنال تلفن همراه منطقه خود را در نظر بگیرید و از ارائه دهنده خدمات در مورد گزینه‌های منطقه خود بپرسید که دارای سیگنال‌های تلفن همراه هستند که ممکن است بر عملکرد صحیح تجهیزات شما تأثیر بگذارد یا خیر.

نصب سیستم امنیتی منزل

نصب سیستم‌های امنیتی منزل به دو صورت زیر انجام می‌شود:

نصب DIY (خودت انجامش بده!)

برای نصب یک DIY سیستم امنیتی منزل لازم است که تجهیزات خود را آماده کنید. یک سیستم امنیتی خانگی معمولاً به حفاری یا سیم کشی نیاز ندارد و با چسب یا به وسیله دوشاخه به پریز دیواری و راه اندازی آسان تنظیمات تلفن هوشمند یا اینترنت صورت می‌گیرد. با نصبDIY ، همچنین می‌توانید سیستم را بسته بندی کرده و بدون نیاز به یک تکنسین حرفه‌ای دوباره آن را در خانه جدید خود نصب کنید.

نصب حرفه‌ای

برخی از سیستم‌های امنیتی منزل برای نصب نیاز به نصاب حرفه‌ای دارند. به عنوان یک مزیت، این بدان معنی است که شما در وقت و سردردهای مربوط به کار سیم کشی و حفاری صرفه جویی می‌کنید، با این حال، هنگام خرید سیستم و تجهیزات امنیتی خانه، باید هزینه نصب حرفه‌ای را نیز در نظر بگیرید زیرا برخی از آن‌ها چندین میلیون هزینه دارند. اما در اینجا بسته به تجهیزات امنیتی یا بسته خریداری شده ممکن است نرخ تخفیفی نیز وجود داشته باشد.

نکات مهم در خرید سیستم امنیت منزل

نکات مهم در خرید سیستم امنیت منزل

در زمان خرید مهم است که موارد زیر را در نظر بگیرید:

نظارت حرفه‌ای

نظارت حرفه‌ای به شما امکان نظارت شبانه روزی را می‌دهد، زیرا در صورت فعال شدن زنگ هشدار، متخصصان نظارت در آنجا حضور دارند. به محض اینکه ایستگاه نظارت شما از سیستم امنیتی منزل شما هشدار دریافت می‌کند، آن‌ها وضعیت را از جمله تماس با پاسخ دهندگان اضطراری و اطلاع رسانی به شما بررسی می‌کنند. اگر ترجیح می‌دهید خدمات نظارت حرفه‌ای نداشته باشید و خود مانیتور شوید، در صورت فعال شدن زنگ هشدار یا سنسور باید بتوانید اعلان‌ها را دریافت کنید و در صورت لزوم مسئول اعلان‌ها و هشدار به مقامات خواهید بود.

برنامه موبایل

بهترین برنامه‌های تلفن همراه سیستم امنیتی منزل، کنترل سیستم ایمنی از طریق تلفن هوشمند در هنگام کار یا تماشای تلویزیون در خانه است. برنامه‌های تلفن همراه ارائه دهنده امنیت خانگی، به شما این امکان را می‌دهند تا در هنگام فعال شدن حسگرها و سیگنال‌های سیستم امنیتی خود، فوراً از آن‌ها مطلع شوید. اگر دوربین امنیتی شما حرکت را تشخیص دهد، به طور خودکار اعلانی دریافت خواهید کرد و می‌توانید فیلم‌های زنده را با استفاده از برنامه مشاهده کنید و هرگز به بیرون نگاه نکنید.

قابلیت استفاده

سیستم امنیتی خانه، برای محافظت از خانه شما طراحی شده است و استفاده از آن را بدون نگرانی آسان می‌کند. در شرایط اضطراری، باید فوراً بدانید که دکمه وحشت یا Panic کجاست یا چگونه سیستم امنیتی خود را مسلح کنید. سیستم امنیت خانه شما باید درک معنای هر صدا یا هشدار را آسان کند. همچنین در صورت قطع شدن برق، کمبود باتری یا وجود مشکل فنی در سیستم، آن باید به طور خودکار به شما هشدار دهد.

اتوماسیون خانگی

به دنبال یک سیستم امنیتی خانه با دستگاه‌های خانه هوشمند و یا دارای قابلیت باشید. برخی از سیستم‌های امنیتی خانه برای کنترل صدا به دستیارهای صوتی مانند Amazon Alexa یا Google Assistant متصل می‌شوند. اتصال این دستگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا روال‌های خودکاری را ایجاد کنید که می‌توانند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کنند. شما می‌توانید برای خاموش و روشن کردن چراغ‌ها برنامه‌هایی را ایجاد کنید تا افراد کم سن و سال را فریب دهید، یا حتی هنگام عزیمت به محل کار در ساعت ۸ صبح چراغ‌ها را به طور خودکار خاموش کنید تا در قبض انرژی خود صرفه جویی نمایید.

قابلیت گسترش

پس از نصب سیستم امنیتی جدید، ممکن است به تجهیزات بیشتری برای محافظت از خانه خود نیاز داشته باشید. ارائه دهنده امنیت شما می‌تواند حسگرهای اضافی، دوربین‌های امنیتی و سایر تجهیزات امنیتی را ارائه دهد. قبل از خرید یک سیستم امنیتی منزل، در مورد اینکه چگونه ممکن است بتوانید تجهیزات بیشتری به سیستم موجود خود اضافه کنید، بیاموزید.

سبک طراحی

برخی از سیستم‌های امنیتی خانه به گونه ای کوچک، اما قدرتمند طراحی شده‌اند. بیشتر صاحبان خانه‌ها از یک سیستم امنیتی شیک در خانه برخوردارند تا بدون سیم و سیستم بزرگ در طراحی خانه قرار بگیرند. برخی از سیستم‌ها صفحه‌های کنترل لمسی به سبک تبلت یا ایستگاه‌های پایه کوچک تر را برای قرار دادن در آشپزخانه یا اتاق خواب ارائه می‌دهند تا ساده، شیک و کمتر به چشم بیایند.

انتظارات مشتریان از سیستم امنیتی منزل

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروشندگان سیستم‌های امنیتی منزل، در نظر گرفتن یک تماس تلفنی سریع با آن‌ها برای پاسخگویی به تمام سوالات خود امری ضروری است. خرید یک سیستم امنیت خانه یک سرمایه گذاری طولانی مدت است، بنابراین برای محافظت از خانه خود فقط به وب سایت و بررسی‌های آن‌ها اعتماد نکنید.

در اینجا چند سؤال برای پرسیدن در مورد هر سیستم امنیتی منزل وجود دارند. در پایان تماس، شما باید درک بهتری از ارائه دهنده امنیت، پیشنهادات وی و چگونگی کمک به امنیت خانه خود داشته باشید.

  • شرکت شما چه اقدامات امنیتی برای کمک به محافظت از خانه من انجام می‌دهد؟
  • هزینه تجهیزات امنیتی چقدر است؟ آیا ضمانتی وجود دارد؟
  • چه خدمات مشتری یا پشتیبانی فنی در دسترس هستند؟
  • سیستم امنیت خانه چگونه نصب می‌شود؟
  • در صورت قطعی برق تجهیزات شما چگونه کار می‌کنند؟
  • آیا می‌توانم به مرور تجهیزات بیشتری را به سیستم امنیتی خانه خود اضافه کنم؟
  • آیا برای تجهیزات یا نظارت حرفه ای باید قرارداد ببندم؟

خرید قفل دیجیتال یوکا